Modelul prezentat pe site-ul companiei va participa la competitia auto intitulata Trofeul Andros, unde va fi pilotat de Alain Prost.
"Sunt incantat sa concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou si sunt mandru sa particip la promovarea acestuia intr-un context atat de original cum este Trofeul Andros. Am incredere in capacitatea si in fiabilitatea vehiculului pentru aceasta cursa, avand in vedere colaborarea cu Renault Sport Technologies", a explicat Alain Prost, intr-un comunicat de presa al companiei.
Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette.
Trofeul Andros este o competitie automobilistica atipica, in care accentul este pus pe eficienta vehiculelor si a pilotilor, limitand utilizarea tehnologiilor complexe si costisitoare.
Dacia SUV in varianta de serie va fi lansat in primavara lui 2010, dar despre masina s-a scris extrem de mult, in lipsa detaliilor oficiale. S-a speculat ca pretul de pornire al Dacia SUV ar putea fi intre 10 si 12.000 euro, iar versiunea cu tractiune integrala si maxime dotari ar putea ajunge la 18 - 20.000 de euro.
Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster
SASIU
- Tubular, din otel
- Suspensii cu doua brate triunghiulare
- VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
- Dispunere centrala in partea din spate
- 6 cilindri dispusi in V
- 24 de supape
- Cilindree (cm³) : 2.987
- Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
- Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
- Regim putere maxima (rot/min): 7.500
- Cuplu maxim Nm CEE : 360
- Regim cuplu maxim (rot/min) : 5.500
- Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte
- Frane fata (ø in mm - tip) 260 – otel ventilat
- Frane spate (ø in mm - tip) 265 – otel
- 5.5’’ x 16’’ magneziu
- Pneuri Continental Racing Contact2
- Lungime: 4.001 mm
- Latime: 1.900 mm
- Punte fata/spate: 1.690 mm
- Ampatament: 2.500 mm
- Greutate: 950 kg
- Rezervor carburant (L) 25
P.S. Stiu ca gusturile nu se discuta...insa masina este oribila.
E mult mai greu sa faci o masina buna si ieftina decat una buna si scumpa.
Iar o masina care iese pe piata la 7.000 nu poate fi comparata cu una care iese la 20.000.
Daca continuam logica domnului cu tomberonul, utilitatea tomberonului este aceea de a cara si depozita gunoi pana la groapa de gunoi, deci in conceptia domnului..el este pasagerul adica "un sac de gunoi" transportat cu un vehicul (tomberon) pana la destinatie (gropa).
El probabil lucrand ca portar, automat "se respecta"...el decide cine intra si cine nu. Iar portarii nu intra la categoria "fraieri", portarul fiind smecher din principiu.
A tras un X(ix) pe un credit pe 20 de ani ca sa-si ia un tomberon mai vechi dar cu fundite roz. Probabil nu-l deranjeaza frigiderul gol si nici parintii din camera cealalta.
Si, pentru luminarea ta, Loganul are airbaguri laterale ca optiunea. Informeaza-te si apoi comenteaza.
daca nu impuneau in ro taxa de prima inmatriculare, crezi tu ca vedeai asa multe dacii in romania? crezi tu ca romanu a vrut el musai sa isi ia dacie, desi avea banii de o masina buna la second? asta e, nimeni nu se revolta in romania, asa ca guvernantii si corporatiile fac ce vor.
Dar pt un cocalar ca matele e mai greu de inteles.
acum gandeste-te la DUSTER, care este imaginea cu care a fost lansat! sincer DUSTER in varianta PROTOTIP arata extraordinar! ceea ce ne prezinta cei de la dacia acum este total diferit ... total diferit si arata oribil! sincer, probabil si in comparatie cu prototipul ei, actuala forma DUSTER este total neatractiva.
eram unul dintre aceia care nu doreau dacie, asta pana la aparitia prototipului DUSTER.
in concluzie nu este vorba de a fi sau nu nationalist, m-am bucurat enorm ca dacia are succes afara, indiferent daca mie imi place sau nu logan-ul.
Bv Dacia pt realizare!
Este un Megan Trophy cu alta caroserie si poate suspensie... cam atat.
Specs:
http://www.renaultsport.fr/en/world_series/megane_trophy/technical_data_megane3.php
Si da, e urat. Stiu ca este proasta colaborarea dintre RTR si Dacia, dar cum s-a scris mai sus, designerii RTR au scos cateva concepte foarte reusite si ar trebui sa-si puna amprenta pe marca Dacia... candva in secolul asta.
sunt convins c-o sa aibe succes
As fi cumparat ceva pe linia acelui concept, cu garda inalta la sol si eventual 4x4.
E logic ca nicio masina de serie nu arata ca si conceptul. Conceptul creaza liniile directoare.
acum revenind la DUSTER:
1) http://www.autoevolution.com/news-g-image/dacia-duster-driven-by-alain-prost-in-trophee-andros/18787.html#image
2) http://images.google.com/imgres?imgurl=http://autoworld.files.wordpress.com/2009/03/dacia-duster-concept-img_11.jpg&imgrefurl=http://autoworld.wordpress.com/2009/03/09/new-dacia-duster-concept-revealed-photos-and-video/dacia-duster-concept-img_11/&usg=__Koamoc9XXkU7fD-DfkGwoAq5ntQ=&h=720&w=1280&sz=130&hl=en&start=1&um=1&tbnid=faiBMcdRZiJc6M:&tbnh=84&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Ddacia%2Bduster%26hl%3Den%26sa%3DN%26um%3D1
eu am o Niva, noua si sunt multumit de ea. Nu am luat-o pentru "frumusetea" ei, ci pentru utilitate. Masinile frumoase sunt pentru snobi.... si vine unul si ti-o zgarie cu un cui, ca ai parcat ca boul pe trotuar (ca nu ai unde) si el nu are destul loc sa treaca.... si apoi iti bagi unghia in gat cand afli cat te costa sa dregi zgarietura .... ei, cum e ?
N-au niciun interes sa faca o masina frumoasa ci doar una interesanta. Cei care vor masini frumoase trebuie sa plateasca mai mult pe un Renault respectiv Volkswagen.
E vorba de numele pentru acesta masina de competitie...
PS: pt carcotasi...este un suv in toata regula:
Ceea ce vedem in poze este un sasiu sport cu mas aredusa, ampatament mai mic etc...
una e o masina sport alta e o masina de serie.
In plus, ce off-road se poate face cu masina asta, mie mi se pare mai joasa decat Loganul?
Sper sa nu vad prea multe pe sosea, macar pana nu apare un face-lift serios
350 cai pe 950kg.... asta conteaza! nu autonomia.
Parca nu e obligatoriu s-o cumperi, deci, care-i problema?
Cine vrea masina frumoasa, are la dispozitie Lotus, Morgan etc, de ce-si pierdea vremea postand despre o masina ieftina si uratica? Nu inteleg!
Cam mult totusi pentru o dacie nu credeti ?
Cititi datele masinii.
Legat de versiune de serie, aveti rabdare sa vedeti pozele oficiale. Gurita mica pana atunci.
PS. Nu am Dacia, dar incepe sa devina o marca importanta.
si fiind masina pregatita special pt competitie, normal ca nu e la fel cu aia de serie. cititi bai stirea.
1. cârpă de şters praful
2. buleandră
3. paceaură
4. aspirator de praf
5. ştergător
6. sondă neproductivă
Chiar nu stiti ca Mitsubishi vinde in toata lumea modelul cu numele PAJERO, numai in Ecuador (sau Peru, nu mai stiu exact) il vinde sub un alt nume, pentru ca intr-un dialect local, PAJERO inseamna "ala care f..e porcii"? Trebuia sa facem si noi o carpa de sters praful din marca Dacia, ca altfel nu eram sanatosi! Pe langa cate idiotenii am facut din '89 incoace, mai incape si asta!
PS! ARO 10 Duster NU a avut succes comercial in UK,decat doar in ochii nostalgicilor poate! S-a incercat patrunderea pe piata britanica, insa nivelul de finisare a masinii era sub orice critica, mult inferior lui Suzuki Samurai, sa zicem! Probabil britanicii au asociat numele de Duster ca fiind explicatia cantitatii mari de praf care intra in masina pe toate gaurile si crapaturile! Aduceti-va aminte cat de bine inchideau chederele la usi!
In primavara s-a prezentat un concept. Cand prezinti un concept, iar apoi realizezi o masina dupa acest concept, te astepti ca intre cele doua masini sa existe macar o asemanare pe departe.
Nu ma asteptam sa se pastreze fata, dar nici spatele nu aduce. Linia generala a masinii e complet diferita.
In fata/spate seamana cu Sandero, din lateral aduce a Golf.
Inteleg linia joasa a masinii, deoarece e sport, inteleg ca nu este ceea ce o sa apara pe piata, dar totusi e ani lumina distanta fata de un SUV 4x4. Nu vad cum o masina de talia si forma unui golf poate fi transformata in SUV 4x4.
Cand oficialii francezi au vorbit de un 4x4 dur si pur, pe platforma Nisan, si tinand cont de traditia Dacia de a face masini spatioase, nu imi imaginam ca o sa avem o gargarita in 2 usi.
Masina din poza, este o chestie sport. Sper ca nu este relevanta.