Producatorii auto chinezi nu au reusit sa impanzeasca Occidentul cu propriile modele, asa ca incearca sa patrunda pe pietele vestice cumparand marci auto aflate in declin. Totusi, nici macar asta nu le iese, planurile de vanzare ale Saab si Opel au cazut, cu Hummer nu e nimic sigur, iar pentru Volvo nu s-a luat o decizie. De toate aceste marci au fost interesati chinezii, insa nimic nu s-a concretizat, ceea ce inseamna ca mai trebuie sa treaca ceva ani pana cand companiile din cea mai populata tara vor ajunge sa conteze cu adevarat, scriu Reuters si Automotive News.

Companiile chineze din domeniul auto au declansat o ofensiva fara precedent in ultimii ani, aratandu-se interesate sa preia constructori cu traditie din Vest. Beijing Automotive, a zecea companie auto ca marime din China, a fost si in cursa pentru Opel, dar si pentru Saab, dar fara succes. Geely, o companie mai mare, e singurul pretendent serios cu care Ford discuta pentru a vinde Volvo, insa nimic nu e sigur si se va mai negocia.

O alta companie chineza, Sichuan Tengzhong e in discutii avansate cu General Motors pentru a cumpara Hummer, iar afacerea ar trebui parafata in curand, dar cu atatea exemple negative nu se mai stie.

Pe de alta parte Shanghai Automotive, care detine pachetul majoritar la constructorul Ssangyong, a avut o istorie nefericita, iar compania coreeana a intrat in restructurare si a fost la un pas de faliment.

Chinezii promit de multi ani ca vor invada marile piete auto cu masini ieftine, insa sunt departe de a fi facut volume mari de vanzari. Analisti citati de Reuters considera ca aceste companii sunt mult in urma din punct de vedere tehnologic si cauta sa surmonteze diferentele, cumparand constructori de traditie.

Criza le ofera companiilor chineze sansa de a pune mana pe constructori auto de traditie, profitand de situatia grava in care aceste celebre firme se afla. Totusi, multe din intreprinderile chineze sunt prea noi si prea lipsite de experienta pentru a face fata pe o piata cu pretentii, ele fiind orientate spre producerea de modele low-cost, slabe calitativ.