Hyundai a decis sa-si inchida reteaua de dealeri din Japonia dupa ce in cei opt ani de prezenta pe piata vanzarile medii anuale au fost extrem de slabe, sub 2.000 de masini, pe o piata totala de circa trei milioane de masini noi, scrie Automotive News. Hyundai a avut vanzari slabe si din cauza ca marcile coreene au o imagine negativa pe piata japoneza.

Hyundai isi notifica pe 1 decembrie cei 46 de dealeri din Japonia ca va inceta activitatile de vanzare a autoturismelor pe aceasta piata. Marca a intrat pe piata japoneza acum opt ani, iar de atunci a vandut un total de 15.000 de masini, in timp ce spre exemplu marca numarul unu de import, Volkswagen, si-a gasit 62.000 de clienti numai anul trecut.

Interesant e ca dezastrul din Japonia e in contrast cu parcursul Hyundai pe plan mondial, unde vanzarile marcii au urcat in octombrie, acelasi lucru fiind valabil si pentru piata din SUA.

Vanzarile slabe pot fi explicate si prin fapptul ca marcile coreene nu sunt bine vazute in Japonia, fiind privite uneori cu adversitate. In plus, reprezentantii Hyundai spun ca trebuie sa fi marca premium ca sa iti mearga bine in Japonia, iar brandurile de volum traiesc vremuri grele.

Hyundai ar vrea sa ramana in Japonia cu divizia de vehicule comerciale care nu o duce insa prea bine, in ultimii trei ani vanzarile autobuzului Universe totalizand mai putin de 50 de unitati...