Renault studiaza diverse variante pentru a vedea daca e momentul sa inceapa comercializarea vehiculelor sale low-cost in America de Nord si Asia de Sud-Est, a spus Gerard Detourbet, seful programului Logan, citat de The Wall Street Journal. El spune ca modul in care SUV-ul Duster va fi primit in Europa si alte piete unde se va lansa va conta mult in luarea deciziilor legate de o extindere in noi teritorii.

Detourbet spune ca Renault nu a intrat pana acum in Asia de Sud Est din varii motive, insa acest lucru se va schimba pe viitor, iar teritoriile vor fi acoperite pana la urma. Reprezentantul Renault mai spune ca e luata in considerare si reintoarcerea pe piata din SUA, insa acest lucru depinde mult de succesul comercial al SUV-ului Duster in Europa.

Renault nu mai e prezenta in SUA si Canada din 1987 si nu a revenit nici dupa perfectarea aliantei cu Nissan. Analisti citati de WSJ spun ca Renault nu va intra in SUA cu un singuir produs, iar o revenire pe aceasta piata s-ar putea face cu o intreaga familie de modele.

Dacia Duster va fi la inceput produs la Mioveni, unde deja se fac volume mici de test, iar apoi va fi lansata productia in Brazilia si cel probabil la final de 2011 in Rusia, sub sigla Renault. Pana la urma capacitatea de productie pentru Duster ar putea ajunge la un total de 330.000 de unitati anual, din care 150.000 in Romania, 80.000 in Rusia si 100.000 in Brazilia.

Duster va fi lansat in primavara lui 2010 in Romania, Turcia, Algeria si Maroc, iar din iunie 2010 masina va fi disponibila sub sigla Renault in Ucraina, Orientul Mijlociu si unele tari din Africa. Din 2011, Renault Duster va fi vandut in Brazilia si tarile Golfului Persic. Pe langa uzina de la Mioveni, masina va fi produsa atat in Rusia, cat si in Brazilia.

Dacia Duster va avea 4,31 metri lungime si 1,82 latime, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Greutatea masinii va fi 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in varianta 4X4.

In Romania, masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP.