Inmatricularile de masini noi in Germania au crescut cu 23% anul trecut, atingand cel mai bun nivel din 1992 incoace, insa anul 2010 se anunta sumbru cu estimari ce indica o scadere de circa 25%, in conditiile in care programul Rabla care a facut minuni anul trecut nu mai este in vigoare, scrie just-auto, citand estimarile asociatiilor care reprezinta industria auto. Piata germana a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere de dupa Reunificare, dar in decembrie efectele pozitive ale programului Rabla au cam disparut, inmatricularile scazand cu 5%.

Cel mai eficient program rabla din Europa, cel german, a permis unui numar de doua milioane de persoane sa-si ia masina noua, primind si prima de casare de 2.500 euro cand au renuntat la masina veche. Astfel, piata germana a avut un an 2009 excelent, atingand un nivel de 3,81 milioane de masini inmatriculate, numar nemaivazut din 1992 pana acum.

Programul a ajutat multe persoane care nu-si permiteau o masina noua, prima de casare de 2.500 euro facand ca numarul modelelor noi de sub 10.000 de euro sa creasca la nivele fara precedent.

Totusi, efectele programului inceput in februarie si terminat in septembrie incep sa dispara, dupa ce dealerii au onorat aproape toate comenzile. Asociatiile auto de profil asteapta un 2010 sumbru, cu vanzari mai mici cu cel putin 20%, undeva intre 2,75 milioane si trei milioane unitati.