General Motors a decis sa inceapa lichidarea Saab, dar sustine ca in parelel analizeaza ofertele primite
Loefven spune ca board-ul Saab a decis inceperea procesului de lichidare a companiei, ceea ce reprezinta prima etapa a procedeului de inchidere anuntat de General Motors in decembrie.
Sindicatele critica GM pentru aceasta decizie care vine pe fondul anuntului ce revela ca au sosit noi oferte pentru preluarea Saab. Astfel, pe langa compania olandeza Spyker a mai sosit o oferta din partea unui grup in care e implicat si Bernie Ecclestone, seful Formula 1.
"E iresponsabil din partea GM sa faca simultan miscari in directii total diferite: atat pentru a vinde compania, cat si pentru a o inchide", spune sindicalistul, citat de Reuters. El adauga ca decizia se bate cap in cap cu semnalele venite pana acum de la GM care parea sa vrea in mod sincer sa gaseasca o solutie buna pentru Saab.
Purtatorul de cuvant al General Motors Europe, Stefan Weinmann a confirmat pentru AFP ca exista oferte, insa a spus ca in parelel se continua, asa cum s-a decis, si procesul de inchidere a companiei.
GM a confirmat ca a ales si un lichidator, compania AlixPartners, pentru ca inchiderea sa se faca "in mod ordonat". E de asteptat ca procedeul sa dureze cateva luni.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
La fel si sindicalistul lui peste prajit din articol. Ce atatea sidicate? Ori muncesti ori valea, tocmai sindicatele cu puterea lor politica acumulata au dus GM la groapa, unde sunt acuma: condusi de tartorul guvenul de incompetenti a lui prezident.
Mi nu-mi convine, ma, ca am un Saab, deci sunt direct lezat, spre deosebire de tine care ar trebui sa inveti cand sa taci.
Concluia unanima este ca GM a ajuns la faliment din cauza strategiilor dezastruoase, complet inadaptate, promovate de catre board. Nimic de-a face cu sindicatele.
Cum si GM este nationalizata cu actionar principal statul discutia intre cele doua entitati ar fi relativ simpla.
In prealabil facut un audit serios, intervine statul suedez si preia sa zicem 51% din interesele Saab, angajeaza o echipa de management foarte agresiva, si astfel poate garanta activitatea si furnizorii...
-Adica GM a fost preluat de staul american si sprijinit sa nu se duca in faliment deoarece este un asset dar suedezii nu .
Urmatorul pas pe care il vad este trasnsformarea companiei in societate pe actiuni si vanzarea unui procent catre clientii Saab
Pot fi demarate discutii cu Subaru spre ex sau Hyundai pentru mentinerea unor platforme de caroserii.