Anul trecut a fost primul in care piata interna nu a fost cea mai importanta piata pentru Dacia, ci abia a treia, devansata de Germania si Franta. Astfel, Dacia a vandut 85.000 de automobile in Germania anul trecut, ajungand la o cota record de 2,1% din piata. In Romania vanzarile pe 2009 au fost sub 45.000 de unitati, jumatate fata de 2008, insa reculul de la noi a fost compensat de tari precum Franta si Italia unde vanzarile Dacia au depasit 60.000, respectiv 20.000 de unitati.

Cea mai spectaculoasa evolutie a fost insa fara indoiala in Germania, unde datorita programului Rabla (in germana Abwrackprämie), marca romaneasca si-a vazut vanzarile ajungand la un nivel mai mult decat triplu: aproape 85.000 de unitati, echivalent cu o cota de 2,1%, fata de nici 0,8% acum un an.

Achim Schaible, CEO al Renault Germania a declarat, citat de ziarul Die Welt, ca rezultatul e foarte bun, adaugand insa ca anul acesta lipsa programului Rabla se va simti asupra vanzarilor, iar prognoza arata 30.000 de automobile vandute de Dacia in acest an, iar pentru Renault 120.000, scadere fata de cele peste 140.000 de anul trecut. La cele 150.000 de autoturisme ce se estimeaza ca vor fi vandute de Renault - Dacia se mai adauga 15.000 de vehicule comerciale usoare. Prognozele pesimiste nu trebuie sa surprinda deoarace dupa un an in care piata germana a urcat la un nivel record de 3,8 milioane masini datorita programului Rabla, asociatiile industriei auto asteapta un 2010 slab cu 2,8 milioane de inmatriculari in lipsa acestui program.

Dacia a avut un an record si in Franta unde vanzarile au crescut cu 40%, la peste 61.000 de masini, echivalentul unei cote de 2,7%. Si in Italia a fost un an record pentru Dacia care si-a vazut inmatricularile urcand cu 150%, la 20.800 unitati, echivalentul a 1% din piata.

Si in Spania a fost un an foarte bun, vanzarile marcii romanesti crescand cu 25%, la peste 8.700 unitati.

Dacia a produs in 2009 circa 300.000 de automobile, din care nici 45.000 nu s-au vandut in Romania. Pe de alta parte, jumatate din productie a mers catre Franta si Germania, cele mai importante doua piete.