Dacia a vandut anul trecut pe plan mondial peste 311.000 de automobile, crestere de 21% fata de cele 257.000 din 2008. Circa 270.000 de masini au mers la export, dintre care 200.000 catre Europa Occidentala. Germania a fost cea mai mare piata, cu circa 85.000 de unitati, urmata de Franta, cu 65.000 de unitati, Italia, cu aproape 22.000 de unitati si Algeria, cu mai bine de 17.000 de unitati. Vanzarile din Turcia si Spania au depasit 8.000 de unitati.
In Romania, vanzarile Dacia s-au injumatatit, la sub 42.000 de unitati, dar compania spune ca si-a imbunatatit cota de piata cu 1,5%, deoarece a scazut sub media pietei. Datele APIA arata ca piata totala a scazut cu 53% anul trecut, de la peste 309.000 unitati in 2008, spre 145.000 anul trecut.
Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, a spus ca e de asteptat ca vanzarile marcii pe plan local sa fie asemanatoare cu cele din 2009, daca programul Rabla incepe in timp util. El a mai precizat ca Dacia va incepe comercializarea de masini Euro 5 de la 1 ianuarie 2011. Intrebat despre intrarea Dacia pe piata britanica, el a spus ca nu este o prioritate si ca nu exista planuri clare in acest sens.
Cele mai mari 10 piete pentru Dacia in 2009
1 | Germania | 84 937 |
2 | Franţa | 65 956 |
3 | Italia | 21 739 |
4 | Algeria | 17 327 |
5 | Turcia | 9 727 |
6 | Spania | 9 030 |
7 | Austria | 4 754 |
8 | Belgia | 4 750 |
9 | Olanda | 4 080 |
10 | Serbia | 3 000 |
Vânzări Dacia pe modele în România în 2009 | |
Model | Unităţi |
Sandero (inclusiv versiunea Stepway) | 6 765 |
Logan berlină | 25 722 |
Logan MCV | 6 249 |
Logan VAN | 1 588 |
Logan Pick Up | 1 538 |
Total | 41 862 |
adica o masina ieftina, utila, si relativ buna.
pt cine vrea asta de la o masina priveste bine un Logan.
vazuram ca verisoara nissan versa, fabricata in sua, la costuri cu manopera mult mai mari si cu dotari mult mai bune, se vinde la sub 10000 de dolari. adica, in jur de 7000 de ioroi.
comparativ, dacia at trebui sa se vanda sub 5000 de euro, in romania. ca doar aici se face. munca e platita in lei si putzini.
dece pretzul atat de mare ? si in euro, sa fim jucatzi si de cursul de schimb....
nu'i de mirare ca scad vanzarile in tzara. mai bine o ocazie din olanda sau germania.
la nemtzi, dupa prima de casare, pretzul devine ultra accesibil pentru un logan.
neamtzul e platit in ioroi, si multzi, nu ca lucratorul dela dacia mioveni....
pretzul la loganaul motorizat similar:
Laureate 1.6 16V 105 CP 8900 EUR 37015.10 RON
in america salariul minim este in medie (difera dela stat la stat) 7.5 usd/ora
adica, dupa impozit, ceva peste 1000 usd/luna
o masina versa base reprezinta salariul pe mai putzin de un an, la salariul minim pe economie.
ai dreptate, nu in euro, sa transformam in lei
11ooo usd-313701 ron
cate salarii minime pe economia, in ro, pentru un logan similar cu versa base ?!
si, crede-ma am mers cu amandoua. nu se compara la tzinuta de drum si la manevrabilitate. versa e mai joasa, cu stabilitate mult mai buna in viraj. si un pic mai usoara....
asa, ca mai draga....
cum justifici pretzul logan cu 6ooo ron mai mare ?
prin nivelul veniturilor romanilor, prin costurile de fabricatzie ?!
si apropou de motoare aduse din frantza, si cele ansamblate in mexic au nevoie da motoare, cutii de viteza si alte componente, care se aduc de prin alte partzi..
daca mai iei in cosideratzie si pretzul benzinei..
dacia este mult prea scumpa pentru piatza romaneasca...
uite pretzul unui nissantiida pe piatza mexicana
TIIDA SEDAN COMFORT TRANSMISIÓN MANUAL/1.8 LTS $ 136,000 adica,in usd 10300 parai, adica mai putzin decat logan.
regret ca n'am gasit si cu motorul de 1.6l. probabil nu prezinta interes in mexic....
benzina mult mai ieftina decat la noi...
sa'tzi stapanesti sanatos, loganul
si, apropo, nu's interesat nici in logan, nici in nissan.
am un ford focus zx3 de 2l, 130 hp, ansamblat tot in mexico, si de care sunt f. multzumit.
sayonara.