Mio Technology, unul din cei mai importanti producatori de sisteme GPS estimeaza ca vanzarile totale pe piata romaneasca au atins nivelul de 60.000 de unitati anul trecut, scadere semnificativa fata de anul anterior, cand se vandusera 90 - 100.000. Mio estimeaza ca are peste 50% dintr-o piata care anul acesta ar putea sa ramana la nivelul din 2009, pe fondul ratei mici de penetrare a acestor echipamente.

Mio a vandut 32.000 de GPS-uri anul trecut, pe o piata totala in care estimarile companiei arata ca s-ar fi vandut 60.000. In iunie 2009 estimarile fusesera mai optimiste, circa 80.000 piata totala si 35.000 vanzarile proprii.

"Oficialii Mio considera ca in 2010 piata locala de dispozitive GPS poate atinge un volum de 60.000 de unitati, la nivelul anului 2009. Cu toate acestea, se asteapta o crestere a cererii pentru dispozitivele din segmentul premium, care ofera functii suplimentare si imbunatatesc experienta de navigare a utilizatorilor", precizeaza comunicatul companiei.

“Echipamentele GPS au in continuare un potential urias, avand in vedere numarul mare de autoturisme si rata mica de penetrare a acestui tip de echipamente in piata locala (pana in 10%)", mai spun oficialii companiei.