Spyker Cars, micuta companie olandeza care a ajuns la o intelegere cu GM pentru a cumpara Saab estimeaza ca in 2012 producatorul suedez va deveni profitabil, dar asta se va intampla numai dupa investitii totale de un miliard de euro, declara reprezentantii Spyker, citati de Reuters. Spyker spune ca Saab va ramane o marca de nisa cu trei - patru modele si analizeaza inca posibilitatea de a lansa un model mai mic, 9-1.

Prioritatea Spyker este sa gaseasca finantare pentru a putea achita cele 76 milioane dolari pe care trebuie sa le dea la GM pentru Saab, iar doua treimi din suma poate fi acoperita, in timp ce pentru restul de 25 de milioane dolari trebuie gasit un investitor pana la jumatatea lui iulie.

Spyker este un mic producator olandez de masini sport, a construit 21 de autoturisme in ultimul trimestru al anului trecut la un pret mediu de 200.000 euro si are sub 100 de angajati. Multi s-au aratat sceptici in ceea ce priveste capacitatea Spyker de a salva Saab, insa olandezii spun ca pot sa dea un suflu nou marcii.

Planurile indica investitii de un miliard de euro pana in 2012, an in care marca ar trebui sa devina profitabila. Spyker spune ca Saab va ramane o marca de nisa cu o gama de trei - patru modele: 9-3, 9-5 si 9-4X (produs in Mexic), dar ramane de vazut daca va fi lansat un model mai mic, 9-1.

Planurile indica o productie anuala de 100.000 - 125.000 de unitati, asemanatoare cu cea dinainte de criza si se doreste ca marca sa fie un concurent pentru brand-urile germane premium.

Anul trecut vanzarile Saab in Europa au scazut cu 59%. In tara s-au inmatriculat anul trecut 64 de masini Saab, scadere de 63% fata de 2008.