Grupul Renault a afisat anul trecut pierderi nete de 3,1 miliarde euro, iar cifra de afaceri a scazut cu 10,8%, spre 33,7 miliarde euro, arata raportul financiar al companiei. Renault spune ca si 2010 va fi un an greu, obiectivul sau este sa-l termine cu un free cash flow pozitiv, iar estimarile privind intreaga piata auto europeana indica scadere de 10% pentru anul in curs.

Desi vanzarile au scazut cu aproape 11% anul trecut, Renault spune ca se vede revenirea, din moment ce in ultimul trimestru ele au crescut cu 25% si pe fondul unui ultim trimestru extrem de slab in 2008. Pe de alta parte compania a incheiat anul trecut cu pierderi nete de 3,068 miliarde euro, insa in al doilea semestru pierderile nete au fost mai mici, 358 milioane euro.

Renault a terminat cu un free cash flow pozitiv de peste doua miliarde euro in 2009, fapt ce i-a permis sa reduca datoriile diviziei Automobile cu peste doua miliarde euro, spre 5,9 miliarde euro.

Grupul sustine ca a reusit sa-si imbunatateasca de la 3,6%, la 3,7% cota de piata in lume, pe fondul scaderii cu 4,5% a pietei totale.

Anul trecut, vanzarile cumulate ale Renault Group pe plan mondial au scazut cu 3,1%, spre 2,31 milioane unitati. In cele mai mari 15 piete grupul a realizat 85% din vanzarile totale, iar Franta a fost cea mai mare piata, cu 702.000 automobile vandute, echivalentul unei cote de 26%. Germania a fost a doua piata ca vanzari, cu 240.000 de unitati si o cota de 6%, iar Coreea de Sud a fost locul trei, cu 133.000 de automobile vandute, cota de 9%.

Carlos Ghosn, presedinte Renault despre obiectivele din 2010:

Grupul asteapta un 2010 extrem de dificil in care piata europeana sa scada cu 10%. „Am anticipat criza încă din iulie 2008, când am luat primele decizii care să ne ajute să o traversăm. În 2009 Renault a făcut faţă dificultăţilor, după cum se poate vedea din free cash flow-ul pozitiv. În 2010, contextul va fi în continuare dificil cu o piaţă europeană de -10%. Continuăm să muncim pentru a construi un grup Renault de după-criză, căutând s-avem o ofensivă comercială în Europa, începând cu 2011 să comercializăm pe scară largă vehicule cu emisie zero, să lărgim gama Entry, să ne întărim prezenţa în ţările emergente, să accelerăm şi să extindem procesul de folosire optimă a sinergiilor cu Nissan.