Ianuarie a fost pentru piata auto romaneasca cea mai slaba luna din ultimii 20 de ani, cu doar 2.100 de masini noi inmatriculate, scadere de 85% fata de prima luna a lui 2009, tara noastra fiind campioana la scaderi pe plan european, arata datele ACEA. Ungaria, Bulgaria si tarile baltice au avut scaderi insemnate, in timp ce piete precum Portugalia, Suedia si Danemarca au inregistrat cresteri intre 30 si 60%.

Ianuarie a fost o luna dezastruoasa pentru inmatricularile de masini noi in Romania, cu scadere de 85%, de la peste 13.800, la 2.133 de unitati. In plus, a fost prima luna din istorie cand Dacia nu a fost marca numarul unu la inmatriculari, fiind devansata de Volkswagen si Ford.

Aceste cifre pun Romania in fruntea topului pietelor auto care au scazut cel mai mult luna trecuta, pe locurile urmatoare venind: Ungaria (-54,7%), Bulgaria (-47,5%), Letonia (-46,2%) si Estonia (-44,5%). La polul opus, Portugalia e campioana cresterilor cu un avans de 62,1% urmata de Suedia si Danemarca cu peste 35% si Grecia si Italia cu peste 30%.

Per total, in cele 28 de state europene cuprinse in statisticile ACEA s-au inmatriculat luna trecuta 1,05 milioane masini noi, fata de 938.000 in ianuarie anul trecut, avans de 13%. O schimbare importanta tine de faptul ca luna trecuta Italia a fost cea mai mare piata auto europeana, cu peste 200.000 de masini inscrise, urmata de liderul traditional Germania, cu circa 180.000 si Franta cu peste 170.000.

In topul marcilor, pe plan european conduce Volkswagen cu o cota de 11,3%, urmata de Renault cu 9,2%, Ford cu 8,7%, Peugeot cu 7,6% si Fiat 7,5%. Dacia a ajuns la o cota de 1,6%, dupa ce vanzarile din ianuarie au avansat cu 69%, de la circa 10.000 de masini, spre 17.000. Renault si-a vazut vanzarile urcand cu 58%, iar Hyundai a crescut cu 53%, in timp ce Saab a fost campioana la scaderi, cu 68%.

Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA).