Opel prezinta la Geneva un concept coupe electric cu autonomie de 500 km
Flextreme GT/E are 4,76 metri lungime, dispune atat de un motor termic de 1,4 litri dar si de propulsor electric care, la fel ca la modelul Opel Ampera, ajuta masina sa aiba un consum redus si autonomie extinsa. Motorul termic functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile, astfel ca autonomia totala ajunge la 500 km, in timp ce exclusiv cu motorul electric este de 60 km.
Constructorul spune ca motorul electric reduce mult consumul total de combustibil al vehiculului pana spre 1,6 litri/100 km. Emisiile de CO2 sunt in medie de 40g/km, viteza maxima e de circa 200 km/h, in timp ce masina poate accelera spre 100 km/h in noua secunde.
Opel spune ca bateriile in forma de "T" se pot incarca in circa trei ore la o priza standard. Germanii se vor concentra pe acest tip de masini electrice, iar la anul vor scoate modelul Ampera care a fost prezentat in toamna trecuta la Frankfurt.
Propulsia utilizata la conceptul Flextreme si la Ampera e diferita fata de propulsia masinilor hibride, stil Prius. In cazul hibridelor masina este propulsata de motorul cu combustie interna, cel electric ajuta la acceleratie iar masinile pot merge foarte putini kilometri exclusiv cu ei. Hibridele sunt grele si nu sunt masini electrice, insa Ampera este o masina electrica pentru ca motorul electric propulseaza vehiculul.
Pe de alta parte, pachetul de baterii adauga peste 5.000 de euro la pretul final al unor masini precum Ampera, astfel ca fara subventii acordate de stat vor fi atragatoare pentru un numar redus de clienti, cel putin la inceput. Solutia ar fi ca tehnologia sa se ieftineasca in urmatorii ani, pentru ca pretul de vanzare sa nu mai fie un dezavantaj atat de mare.

Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Şi totuşi întrebarea rămâne: de ce de abia acum?
s-a folosit si se foloseste la locomotive, nave si chiar camioane supergrele. Inclusiv DAC 120DE avea acelasi sistem (asta ca sa ne simtim nationalisti :P).
http://ro.wikipedia.org/wiki/DAC_120_DE
Asta NU este masina electrica! ASTA e masina electrica: http://www.teslamotors.com/models/
Daca are motor termic NU este electrica, ESTE hibrida!
Cautati documentarul "Who killed the electric car" si aflati raspunsul.