Un document secret arata ca Toyota a economisit 100 de milioane de dolari prin inchiderea unor anchete care analizau probleme la acceleratie
Documentul secret a fost adus la cunostinta publicului intr-un moment extrem de delicat pentru presedintele grupului auto japonez. Akio Toyoda a plecat sambata spre Statele Unite pentru a fi audiat, miercuri, in Congres, cu privire la recentele probleme de siguranta aparute la masinile Toyota. Seful gigantului auto japonez incearca astfel sa imbunatateasca imaginea Toyota si a departamentului de relatii publice, acuzat ca fiind foarte rigid in aceasta perioada.
Presedintele principalei organizatii patronale japoneze Nippon Keidanren, Fujio Mitarai, i-a cerut directorului companiei sa "arate in mod sincer ce s-a intamplat", in marturia pe care o va depune in fata Congresului.
Iata cum a fost facut public documentul secret: duminica, o nota interna datata din luna iulie 2009, elaborata de biroul Toyota din Washington si destinata responsabilului grupului Toyota in America de Nord, Yoshi Inaba, a fost transmisa Congresului si facuta publica. Prin acest memorandum intern, biroul Toyota din Washington se felicita pentru ca a economist peste 100 de milioane de dolari, dupa ce a reusit sa convinga autoritatile americane sa opreasca o ancheta. Ancheta fusese deschisa in 2007 si avea ca obiect o serie de probleme la acceleratie.
Autoritatea americana pentru securitate rutiera a deschis sapte anchete pe marginea problemelor la acceleratie, intre 2003 si inceputul lui 2009, insa cinci dintre ele au fost inchise, dupa ce administratia a ajuns la concluzia ca dovezile sunt insuficiente.
Documentul care a fost publicat acum se refera la cazurile de accelarare brusca ca la o problema "cheie" de securitate si subliniaza ca autoritatile americane sunt pe cale sa adopte o pozitie mai rigida fata de problema rechemarilor. Textul saluta apoi munca echipei de la Washington, responsabila cu securitatea, care a reusit sa "negocieze" un recall limitat.
Informatia vine in contextul in care Toyoda, nepotul fondatorului gigantului auto, va fi supus unui adevarat tir de intrebari si acuze din partea politicienilor americani. Initial, acesta a declarat ca nu se va prezenta in fata Congresului SUA, lasand managerii din America sa raspunda la intrebari si a respins acuzatiile cum ca producatorul ar fi ascuns opiniei publice defecte pe care le descoperise la unele modele.
Compania a rechemat in ultima perioada aproximativ noua milioane de masini, la nivel mondial, pentru a repara franele la Prius, pentru a remedia problemele la pedala de acceleratie si pentru schimbarea sau fixarea presurilor, in cazul a numeroase modele. Recall-urile vin ca urmare a unei avalanse de reclamatii si procese privind probleme de siguranta la automobile.
Toyota: americanii deschid o ancheta dupa mai multe sesizari privind Corolla
Toyota investigheaza posibile probleme cu directia la modelul Corolla si ia in considerare alte rechemari
Toyota va prezenta la Geneva versiunea hibrida a lui Auris si SUV-ul RAV 4 restilizat
Toyota - Intre exagerari alarmiste si o criza de imagine fara precedent
Toyota va rechema 7,314 masini Camry sedan in SUA din cauza problemelor la servodirectie
Toyota recheama peste 50.000 de masini Prius in Europa pentru posibile probleme cu franele. Pe plan mondial numarul trece de 400.000

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Masinile lor sunt modeste si banale. Iluzia fiabiliatii i-a orbit pe multi.
Tot Toyota imi cumpar si cand o sa mai am ocazia..
of of of mai mai
o fi umflata problema de americani prin stiri negative.. dar problema ramane.. 9 milioane de toyota cu probleme ori la frane, ori la acceleratie ori la directie...
astea cum le explici mai posesorule de toyota ? :))))
Gandeste putin daca toate 9 mil aveau problema nu auzeai pana acuma de accidente din cauza problemei? Statistic asa....
Sigur, Toyota este Toyota si nu se poate spune ca - per ansamblu sunt masini proaste - dar probleme de magnitutidea asta ceilalti producatori nu prea au avut.
oricum, globalizarea schimba multe. vezi masina tata din india, vezi si dacia bunaoara.
ce mai inseamna un nume de masia? in afara de o imagine si niste standarde pe care le au, nu prea mult. au fabrici in toata lumea, iar ideea ca daca cumperi vw e masina germana sau daca cumperi toyota e japoneza, e doar... idee.
nici dacia, orice am zice noi, nu mai e romaneasca, e produsa si in rusia si in america de sud, etc.
skoda acuma inca mai sufera problema de imagine, dar altfel e de calitate comparabila cu multe masini zise germane sau japoneze, etc. bine, si skoda e pana la urma... germana.
de asemenea, toate acele ratinguri despre cat de fiabila e o masina la mana a doua, de fapt arata cat de bine se faceau acum cativa ani, nu iti spune cum a lucrat de bine cutare de la fabrica vinerea trecuta inainte sa plece acasa.
s-ar putea zice ca toyota a lasat in jos standardele de vreo cinci ani, daca acuma se vad efectele.
iar problema cu rechemarile e oricum in principal problema de imagine, cum mai zicea cineva pe aici, mica parte din masini chiar au problema pentru care sunt rechemate.
lasa ca si alte masini au bube...
adica de ce sa faceti scandal ca luati masina noua si are bube dupa primii 100km...
jenant :)))))
Probleme tehnice apar la toti producatorii... oare de ce se bate moneda pe Toyota :) ? cand Ford are aceeasi pedala instalata pe un anumit model ?!
Toyota vs others la fiabilitate e scor net in favoarea Toyota.
sa luam un exemplu Toyota a fost numarul 1 modial datorita pietei pretentioase din SUA.
VAG(VW) aparent a ajuns nr. 1 mondial dupa ce a vandut pe piata "pretentioasa" din China .
nu vreau sa pornesc