Saab a confirmat ca se lucreaza intens la un model premium de clasa C care sa concureze cu Mini si cu noul Audi A1, dar e putin probabil ca masina sa fie lansata mai repede de trei ani, scrie revista britanica Autocar. Modelul "botezat" de presa 9-1 e parte a planului de relansare a marcii suedeze dupa preluarea ei de catre olandezii de la Spyker Cars.

Seful Spyker, Victor Muller a confirmat ca se lucreaza intens la un model nou "super-cool", dar mai mic, un concurent pentru Audi A1 si Mini. Se pare ca cel mai mic Saab va fi construit la uzina de la Trollhattan si va folosi componente Opel. Se pare ca parte a acordului de achizitie a Saab de catre Spyker este si un deal de furnizare a unor componente utilizate si la Opel Corsa si destinate noului model Saab.

Totusi, micul Saab nu va iesi pe piata mai repede de 2013, dar pana atunci Saab ar trebui sa-si revina si sa treaca de la vanzarile slabe de anul trecut, sub 40.000 de unitati, la peste 100.000, valoarea dinainte de criza.

Muller a mai spus ca gama Saab se va concentra in viitor pe patru modele: 9-3, 9-5, SUV-ul 9-4X ce urmeaza a fi lansat anul acesta - si 9-1.

Spyker este un mic producator olandez de masini sport, a construit 21 de autoturisme in ultimul trimestru al anului trecut la un pret mediu de 200.000 euro si are sub 100 de angajati. Multi s-au aratat sceptici in ceea ce priveste capacitatea Spyker de a salva Saab, insa olandezii spun ca pot sa dea un suflu nou marcii.