Topul marcilor auto - De la cele 101 masini Ferrari, la 1,7 milioane de Dacii
Iata topul marcilor auto in functie de numarul autoturismelor inmatriculate la final de 2009:
1. Dacia 1.697.139
2. Volkswagen 433.557
3. Opel 340.070
4. Daewoo 233.047
5. Renault 217.946
6. Ford 210.205
7. Skoda 149.541
8. Audi 99.180
9. Peugeot 97.869
10. Fiat 84.438
Celelalte doua marci premium germane au in Romania peste 82.000 de masini inmatriculate (BMW) si peste 77.000 (Mercedes). Cum stam insa la brand-urile supersport?. Ferrari - 101 masini inscrise in circulatie, Lamborghini - 44, Bugatti - doua. In plus, parcul auto cuprinde oficial 51 de masini Rolls-Royce, 190 Bentley, 14 automobile Maybach, 2.001 masini Porsche, sapte masini Lotus, 180 Maserati si aproape 1.200 Jaguar.
Marcile japoneze premium au prezente diverse ca volum: Lexus (1.204), Infiniti (495) si Acura - marca de lux a Honda - 24.
Si marcile chineze au inceput sa apara pe listele parcului auto national, insa cu valori reduse deocamdata: Great Wall (484 masini), Geely (245). Alte cifre interesante se refera la faptul ca in Romania sunt inmatriculate 325 de masini Hummer, dar si peste 2.600 Moskvich. Si marcile specific americane au o prezenta ce merita amintita: Pontiac (311 masini), Cadillac (274), Buick (49) si Lincoln (177).
Trebuie precizat ca circa jumatate de milion de Dacii au fost vandute in "era Logan", deci din 2004 incoace, restul fiind asadar mai vechi. Alte marci autohtone defuncte mai sunt prezente cu "flote" destul de mari: Aro, cu peste 35.000 de autoturisme si Oltcit, cu peste 46.000.
In afara de Moskvich mai sunt prezente in statistici si alte marci rusesti, mai ales Lada, cu peste 17.000 de masini, dar si Volga, cu peste 250 de masini si GAZ, cu 125.
In afara de cele 4,23 milioane autoturisme, iata mai jos si topuri despre autoutilitare, autobuze si microbize. Trebuie mentionat ca la final de 2009 erau inmatriculate circa 39.400 de autobuze si microbuze si peste 470.000 de autovehicule transport marfuri.
Categoria autoutilitare
1. Dacia 138.330
2. Mercedes 43.603
3. Ford 31.593
4. Iveco 31.151
5. Volkswagen 30.312
Categoria autobuze
1. Mercedes 3.294
2. Ikarus 1.801
3. MAN 981
4. Isuzu 909
5. BMC 860
Categoria microbuze
1. Mercedes 8.423
2. Volkswagen 3.063
3. Iveco 2.795
4. Ford 2.315
5. Fiat 1.807

Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
Evaluare Națională 2021. Ce s-a eliminat din materia de examen la limba română și care sunt provocările primului examen fără celebrele „comentarii literare”
FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Multi oameni se intreaba de ce limita de despagubire a RCA este de 500.000 de euro in 2010 si 750.000 (!) de euro in 2011 atita vreme cit valoarea majoritatii masinilor care circula e undeva sub 20.000 de euro (vezi articol).
Si atunci de ce sa plateasca toti un RCA majorat de la an la an cu 30-50%, doar pentru ca pot atinge unul din cele 100 de Ferrari?
Presupun ca tu ti-ai fi cumparat un Logan nou ... nu un harb de ferarri second :)
nu inteleg cum lipsesc, tinand cont ca au vanzari rezonabile, ar trebui sa fie cel putin mentionati
deci sunt nule pe strada.
mai uitati-va si voi la al bundy =))