Dincolo de masinile de serie gen Focus, Duster, Sportage sau Meriva, la salonul auto care a inceput recent la Geneva sunt prezente si masini de peste 1.000 de cai si un milion de euro. Companiile de tuning au adus multe modele ce trec de 300 km/h, insa o categorie tot mai importanta tine de masinile electrice. Unele pot merge 400 de km dupa o incarcare, altele doar 150 km, dar sunt ceva mai ieftine. O alta categorie e reprezentata de masini din regiuni indepartate, unele dorind sa aiba succes in Europa, altele doar sa impresioneze pe perioada salonului. Intra pentru a vedea o fotogalerie cu masini mai putin cunoscute, insa extrem de interesante si iesite din comun.

Socant de scumpe si de puternice

In afara de producatorii de volum, la salonul elvetian au fost extrem de multi constructori exclusivisti cu super-masini ce trec de peste un milion de euro. Astfel de constructori au profit si daca scot doar cateva masini pe an, iar cifrele sunt impresionante. Micul producator suedez Koenigsegg, companie care a fost aproape sa cumpere Saab anul trecut a adus masina Agera cu motor de 911 CP si acceleratie uluitoare, 3,1 secunde de la 0, la 100 km/h. Masina va costa lejer peste un milion de euro si are 420 km/h pe bord.

Un exemplar mai scump a adus si compania italiana Pagani. E vorba de versiunea numita Tricolore, construita in cinstea echipei de acrobatii aeriene a aviatiei italiene. Masina cu caroserie din titan si carbon are motor de 7,3 litri, atinge "suta" in 3,4 secunde, costa 1,3 milioane euro si exista un singur exemplar.

O alta super-masina pentru care un om obisnuit ar trebui sa munceasca multe vieti este adusa de o companie de tuning germana numita Carlsson. C25 coupe costa 430.000 euro, vor fi disponibile doar 25 de exemplare iar cifrele sunt si aici uluitoare: 753 CP, viteza maxima 352 km/h.

La capitolul super-masini intra si o marca necunoscuta care vine cu primul sau automobil din ultimii 65 de ani: Hispano - Suiza. Supercar-ul costa 700.000 de euro, atinge o viteza maxima de 330 km/h si este hibrid. Compania spaniola estimeaza ca poate vinde 20 de exemplare. Hispano-Suiza a produs automobile in perioada interbelica si acum revine in domeniu.

Electrice de tot felul

Toti constructorii promit masini electrice, insa putini le produc in serie. Un exemplu pentru segment este Tesla Motors care pana in prezent a livrat 1.000 de masini electrice super-sport in 21 de tari. La Geneva Tesla a prezentat o varianta a modelului Roadster produsa in parteneriat cu producatorul elvetian de ceasuri TAG Heuer din grupul Louis Vuitton Moet Hennessy. Este o editie speciala a modelului 100% electric ce are o autonomie de 400 km. Editia aniversara vine in anul in care TAG Heuer implineste 150 de ani.

Un fel de Tesla europeana vrea sa devina compania Protoscar din Elvetia care a adus masina numita LAMPO2 ce are doua motoare electrice care produc echivalentul a 408 CP si dau modelului performante bune: acceleratie de la 0, la 100 km/h in cinci secunde si o viteza maxima de 200 km/h. Autonomie e gandita sa treaca de 200 km.

O alta companie putin cunoscuta la noi, Valmet Automotive din Finlanda a adus printre altele conceptul de clasa mini Eva, masina care poate merge 160 km cu motorul electric si atinge o viteza maxima de 120 km/k. Valmet e pe cale sa devina unul din cei mai mari producatori mondiali de masini electrice, avand contracte pentru a construi masini Fisker si Think.

O masinuta electrica absolut speciala este produsa de o companie franceza numita Lumeneo. Micuta Smera are 2,5 metri lungime, ofera loc suficient pentru o persoana si are o autonomie de 150 km si o viteza maxima de 130 km/h. Partea mai putin placuta este ca pretul va fi de 24.500 euro, insa compania spune ca incarcarea masinii costa doar 0,7 euro/100 km in medie.

Exotice de la mare departare

Arabia Saudita nu e un nume un industria auto, astfel ca prezenta ei cu un stand la Geneva trebuie notata si iese in evidenta, mai ales ca la stand se afla un SUV care se diferentiaza de tot ce este in jurul sau prin culoarea sa: turcoaz. Studentilor de la Universitatea King Saud din capitala Arabiei Saudite li s-a dat un SUV Mercedes G Klasse si au avut ca tema sa-i schimbe designul exterior. Ce a iesit puteti vedea in fotografie, presa internationala spune ca a iesit un SUV cu aspect de camion demn de marcile indiene.

O alta masina interesanta este un SUV adus de Tata Motors, companie de care s-a scris enorm dupa ce a lansat cea mai ieftina masina din lume. Tata Motors a adus in Elvetia modelul Aria, un SUV de dimensiunile lui Sorento pe care indienii vor sa-l aduca la anul in Europa. Masina va dispune de un motor de 140 CP si exista posibilitatea ca mai tarziu sa mai fie adus si un motor de 170 CP.