O companie chineza putin cunoscuta in Europa, BYD (Build Your Dream) si-a propus sa aduca la anul un automobil 100% electric cu o autonomie de 330 km, alaturandu-se unor producatori consacrati precum Renault, Peugeot, Citroen si Nissan, scrie revista britanica Autocar. Compania BYD vrea ca in 2025 sa devina cel mai mare producator auto mondial, cu peste opt milioane de masini construite anual, dar ramane de vazut daca obiectivele sunt realizabile, stiut fiind ca producatorii auto chinezi promit de mult volume mari in Europa, fara a reusi mare lucru.

BYD, compania la care Warren Buffet detine 10%, are stand la salonul auto de la Geneva si vrea ca la anul sa lanseze in Europa masina de cinci locuri E6, automobil 100% electric cu o autonomie de 330 km, superioara altor modele care vor iesi la anul, majoritatea cu posibilitatea de a merge 160 km dupa o incarcare.

Totusi, BYD E6 nu e o masina cu performante atragatoare: are 4,5 metri lungime, 2.300 kg (cu cateva sute mai mult decat masinile cu motor termic), viteza maxima de 140 km/h si acceleratie de la 0, la 100 km/h in 14 secunde.

In plus, e de asteptat ca masina sa coste 42.000 de dolari in China, astfel ca e greu de inchipuit ca in Europa va fi mai ieftina de 30.000 de euro, chiar si dupa subventiile guvernamentale de peste 5.000 de euro ce sunt acordate de guvernele catorva state.

Totusi, compania spune ca autonomia e foarte buna, iar performantele nu sunt prea grozave si din cauza ca motorul dezvolta doar echivalentul a 101 CP, putin pentru o masina atat de grea.

Chinezii vor aduce la anul in Europa si modelul F3DM care este un hibrid ce poate fi incarcat si la priza. Primul automobil de serie 100% electric ce va fi lansat in volume importante in Europa este Nissan leaf care va fi urmat de Citroen C-Zero, Peugeot iOn si Renault Fluence.

Producatorii auto chinezi au promis demult ca vor lua Europa cu asalt, dar niciunul nu a facut volume consistente: nici Geely, nici Brilliance nici Landwind si nici Great Wall.