Deja vu? - Politia norvegiana investigheaza cazul unui sofer de Toyota Prius care si-a vazut masina accelerand necontrolat pana la peste 170 km/h
Heti Hoti in varsta de 40 de ani sustine ca acceleratia Prius-ului s-a blocat in timp ce conducea pe autostrada in zona orasului Kristiansand din sudul Norvegiei. Omul spune ca nu a mai putut controla masina si a putut sa opreasca numai dupa ce s-a frecat de parapetul de pe marginea soselei.
Politia locala spune ca va discuta cu martorii si va astepta rezultatul unei expertize tehnice asupra masinii, dupa investigatii ale autoritatilor de siguranta a transporturilor.
"Descrierile facute de sofer ne intaresc convigerea ca acesta a fost intr-o situatie in care vehiculul a accelerat in mod necontrolat", a admis Toyota Norvegia, intr-un comunicat, adaugand ca inca sunt necunoscute cauzele.
Ca parte a rechemarii a peste 8,5 milioane de masini pe plan mondial, Toyota verifica si peste 400.000 de masini din ultima generatie Prius pentru modificarea soft-ului de management al sistemului ABS.
Intr-un caz similar cu cel din Norvegia, pe 8 martie un american sustinea ca Prius-ul sau nu a mai raspuns la comenzi si a accelerat necontrolat pana la peste 140 km/h, masina fiind oprita doar cu ajutorul unor baraje politienesti.
Legat de acel incident care a starnit reactii nenumarate, producatorul japonez a spus ca relatarea e incoerenta si exista diferente mari intre cele povestite de sofer si cele descoperite in ancheta.
Cert e ca aceste episoade negative afecteaza imaginea celui mai vandut model hibrid de pe piata, unul care era in funtea "ofensivei verzi" a producatorului nipon.
INTERVIU VIDEO George Kyriazis, director general Toyota Romania: Le-am dat dealerilor termen de doua luni sa incheie campania de rechemari
Toyota - Intre exagerari alarmiste si o criza de imagine fara precedent
Toyota Romania recheama pentru verificari 12.500 de masini, pentru posibile probleme la pedala de acceleratie

Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
MAI face lumină în privința cărții electronice de identitate: Ce date va conține CIP-ul, cum va fi folosită semnătura electronică și ce opțiuni au românii care nu-și doresc acest act
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic
aici avem de a face ori cu o sabotare si manipulare de proportii a celor care au vreun interes ca Toyota sa "pice", ori avem de a face cu o companie total iresponsabila care de dragul economiilor si implicit a profitului a lansat pe piata masini total nesigure si periculoase.
adevarul cred ca e undeva la mijloc.
Mi se pare bizar sa nu poti actiona macar unul din cele 2 sisteme de franare de pe autovehicul sau sa intrerupi contactul electric.
cu scosu cheilor di contact chiar ai dreptate, nustiu d c nu incearca si ei asa ceva...
La masina asta nu exista cheie. Masina se deschide si poate porni in momentul in care simte cartela care este pe post de cheie in preajma ei. Dupa care apesi butonul Power si treci maneta schimbatorului de viteza in una din pozitiile de mers, fata, frana, inapoi sau 0. Dupa asta apesi pe pedala si merge.
amaratul ala putea pur si simplu sa scoata masina din viteza si se termina povestea.. ca orice alt incident de genul asta.
1) cum a ajuns pedala sa fie blocata atat de jos? deci inseamna ca soferul a apasat in mod voit pedala pana la valoarea respectiva.
2) daca ramane blocata pedala ce? masina aia nu are ambreiaj? nu are punct mort in cutia de viteza? poti foarte bine sa rotesti contactul ca sa opresti motorul , moment in care iti taie gazul, dupa care pui inapoi contactul pana la pozitia 2, destul cat sa ai curent in frana si directie cu motorul oprit.
WTF?!?! deja ma dispera isteria asta cu pedala... oameni prosti...astia is din aia care daca GPS-ul le spune sa faca dreapta pe un pod, ei fac dreapta, si apoi dau in judecata producatorul de GPS, ca e scula de cacat...
Fa un test drive cu un prius si vei intelege.
Nu are pedala de ambreiaj si nici cheie . Doar un buton . Se poate pune in schimb pe "liber" , neutru , dar nici aici nu este ceva mecanic si nu sunt sigur ca te lasa computerul sa o faci daca simte ca de fapt vrei sa accelerezi . Rezolvarea e sa opresti motorul , din buton (se apasa si se tine apasat cateva secunde 3-7 ), ramai fara directie asistata dar asta nu e o problema decat in parcare , cine are dacie 1300 stie , iar faptul ca nu ai frane asistate iar nu e o problema considerand ca alternativa e sa accelerezi continuu .
Oricum tot as vrea un Prius .Treaba asta reprezinta bine voba "din tantar armasar" . Ferrari -urile cam iau foc si nimeni nu se agita .
1.masina nu are cheie ce contact mecanica, este electronica
2.cutia de viteze este automata, nu ai cum sa o pui in punctul mort in mers
3.intradevar, mai accelereaza necontrolat cateodata, dar o poti frana, cel putin la mine a tinut...
"If in an emergency, you must turn the
hybrid system off while the vehicle is
moving, press the “POWER” switch for
more than 3 seconds. At this time, the
“ACC” mode and shift position “N” are
automatically enabled."
oricum nu e indicat la viteze mari sa faic asta pt ca e posibil sa ramai fara directie.. dar este evident ca se poate.. nu o sa fac aici copy&paste la tot manualul, dar scrie negru pe alb cum o pui in N in timp ce mergi fara sa opresti de tot masina.
Cand vad masini cu numere de Ro am grija sa nu ma apropii prea tare ca nu stii niciodata in ce viteza baga, daca merg dreapta sau stanga, daca da peste tine sau nu.
Schimbatul vitezei nu este partea importanta a condusului unei masini, sa fi vigilent, sa prevezi situatiile posibile si sa gandesti este ceea ce trebuie sa faci cand 'invarti covrigul', si sa folosesti indicatorul de directie ceva cela romani e pe cale de disparitzie, dar de ei isi permit sa dea lectii.
Problema cea mare a Priusului si-a altor masini de gabaritul ei, este aceasta – un sicriu pe patru roti, chiar stationat fiind te poate omora - vedeti fotografiile:
http://eufrosin.wordpress.com/2010/02/11/vreti-siguranta-nu-faceti-economie/
Deja ne-am saturat de ea si desi numai eu ti-am raspuns de nu stiu cate ori vad ca o tii una si buna.
Mergi tu cu TIR-ul in vacante la munte si la mare, prin orasele patriei, sa fii tu fericit si in siguranta, dar te rugam frumos, lasa-ne, ca deja insistenta ta pute a persuasiune iehovista.
Un tutorial despre cum se opreste Prius-ul din mers.