Renault tine marti o adunare generala extraordinara si este foarte aproape de a da unda verde unei aliante cu Daimler, producatorul masinilor Mercedes, scrie Le Figaro. Cele doua companii ar putea anunta miercuri alianta, noteaza Reuters. Financial Times scrie ca Renault-Nissan va prelua 3% din Daimler, in timp ce nemtii vor prelua 3% din grupul franco-nipon. Cele doua grupuri vor lucra la dezvoltarea de noi modele, marca Smart ar putea fi revitalizata si se vor dezvolta noi motorizari economice pentru gamele ambelor grupuri.

Le Figaro scrie ca este o zi istorica pentru Renault, iar cele doua grupuri vor pune multe proiecte la comun pentru a economisi anual sute de milioane de euro. Spre exemplu, alianta va permite lansarea unui model de Smart bazat pe platforma Renault Twingo si noi generatii de Mercedes A Klasse si B Klasse pornind de la modele Renault si Nissan.

Ziarul francez noteaza ca Daimler a pierdut sapte miliarde de euro cu modelele mici Smart, A si B Klasse din 1997 si pana in prezent deoarece se vand in volume mici si deci nu sunt rentabile. In plus, prin noua alianta va fi dezvoltata o noua gama de motoare economice cu capacitati intre 1 litru si 1,6 litri care sa fie instalate pe modele ale ambelor grupuri.

Daimler va oferi, de asemenea, propulsoare perfomante pentru Infiniti, marca de lux a Nissan care se afla in expansiune in Europa, insa are volume mici de vanzari fiind dezavantajata de motoarele prea "gurmande" de pe masinile lor.

Cele doua grupuri vor coopera si in segmentul masinilor electrice, Renault si Nissan sunt intr-o etapa mai avansata si lanseaza masini 100% electrice, in timp ce Mercedes lanseaza versiuni hibride pentru modelele de top. Cele doua concerne vor colabora si in segmentul vehiculelor comerciale si e de asteptat ca Renault Kangoo sa se afle la baza unei utilitare Mercedes care sa dispuna si de versiune 100% electrica.

Din cauza scaderii pietei tot mai multe grupuri cauta sa puna in comun resurse cu companiile concurente pentru a face economii. In plus, astfel de parteneriate permit companiilor sa patrunda in segmente unde altfel ar fi intrat abia dupa investitii uriase.

Renault - Nissan avea anul trecut o cota de 11,7% pe piata europeana, in timp ce Daimler detinea 4,8%.