Renault-Nissan si Daimler au dat unda verde aliantei - Masinile smart vor fi produse si la uzine Renault, germanii furnizeaza motoare pentru Infiniti
Cele doua grupuri vor dezvolta impreuna paltforma pentru noua generatie Twingo, pentru noul smart fortwo si pentru un nou model smart de patru locuri. Versiunile cu doua locuri vor fi produse la uzina smart din Franta, in timp ce uzina care produce in Slovenia Twingo va asambla si noul smart de patru locuri, dar nu inainte de 2013. Modelele vor fi disponibile inca de la inceput si in versiuni 100% electrice.
Un alt aspect important al colaborarii tine de propulsoare. Astfel, Renault-Nissan va furniza pentru modelele mai mici ale Mercedes si cele smart motoare de trei si patru cilindri, pe care germanii le vor adapta gamei lor. In schimb, Daimler va furniza motoare de patru si sase cilindri pentru masinile marcii de lux a Nissan -Infiniti, brand dezavantajat de prezenta motoarelor prea mari si de lipsa diesel-ului.
Grupurile vor colabora si in domeniul vehiculelor utilitare, urmand ca o parte din componentele esentiale ale unui viitor van Mercedes sa fie realizate la uzina din Franta a Renault. In plus, Daimler va procura de la Renault-Nissan motorizari mai mici pentru van-ul Mercedes Benz Vito.
Dieter Zetsche, CEO al Daimler, spune ca cele doua grupuri vor face economii importante si vor deveni mai competitive datorita aliantei. El a tinut sa precizeze ca fiecare marca isi va pastra identitatea.
Carlos Ghosn, CEO al Renault-Nissan spune ca grupul sau are experienta in aliante si sustine ca cele doua concerne se completeaza reciproc bine.
Cele doua grupuri vor face si un schimb de actiuni, Renault-Nissan urmand sa preia 3,1% din Daimler, in timp ce nemtii vor prelua tot atat din alianta franco-nipona.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
In ziua de azi fie esti foarte mare, cu multe marci (ex. grupul VW) fie aproape tot ce faci faci prin aliante, cum exceptional de bine face grupul PSA (Peugeot-Citroen) care cele mai bune motoare pe benzina le are facute cu BMW (de 1.6l), motoarele diesel le are cu Ford care le pune si pe toate marcile proprii si le da si la Mazda sau cel de 2.2 il poti intalni pe Freelander, offroaderele 4007 si C-crosser sunt de fapt Mitsubishi Pajero cu mici modificari, iar pe Pajero poti gasi si un motor de la PSA (cel de 2.2), peugeot 107 = citroen C1 = toyota Aygo intr-o uzina comuna in Cehia, dubitele mari le fac impreuna cu Fiat de zeci de ani, etc etc.
Asa e piata, e drept ca (,) calitatea renault si asteptarile de la Mercedes nu prea se impaca dar sa vedem ce iese :)