Dacia ar putea furniza cutii de viteze pentru Daimler
“Abia s-a semnat ieri acordul de cooperare (dintre Renault-Nissan si Daimler – n.r.). Exista oportunitati de ambele parti. Noi, situl de la Mioveni, ne vom incadra, probabil, pe anumite proiecte cu Uzina Mecanica si cutia de viteze TL”, a spus Olive.
Renault-Nissan si Daimler au batut miercuri palma si se vor alia, urmand sa realizeze in comun diverse proiecte, precum lansarea unor modele de mici dimensiuni si producerea unor motorizari eficiente. Va exista colaborare pentru dezvoltarea unor noi modele smart ce urmeaza a fi produse la uzina Renault in Slovenia, iar Daimler va furniza motorizari pentru Infiniti, divizia de lux a Nissan. Grupurile vor colabora si la vehicule electrice si utilitare.
Uzina Mecanica Dacia - care ar putea juca un rol important in proiect - are 2.000 de angajati si se ocupa cu producerea de piese din aluminiu, cu uzinajul si asamblarea motoarelor, cutiilor de viteze si transmisiilor pentru vehiculele din gama Dacia si pentru vehiculele Renault produse in intreaga lume.
Uzina are mai multe departamente, doua dintre ele producand cutii de viteze. De exemplu, cutiile de viteze Tlx (MT1) sunt produse de ultima generatie si sunt primele transmisii comune ale aliantei Renault-Nissan. Aceste cutii de viteze au sase rapoarte si sunt capabile sa transmita un cuplu de pana la 240 Newton-metru, fiind adaptata noilor motoare pe benzina de 1,8 litri si 2 litri, precum si propulsoarelor diesel de 1,5 litri.
Intrebat daca parteneriatul dintre Renault-Nissan si Daimler va avea un efect pozitiv pentru imaginea Dacia, Olive a precizat ca mai importante sunt masinile pe care le produce compania.
“Nu stim daca va avea vreo influenta. (…) Cel mai important vector asupra imaginii sunt masinile pe care le produce Dacia. Cel mai bun exemplu este Duster, care ne-a adus multe beneficii de imagine”, a declarat executivul Dacia.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Este "cutie de viteze"!!!
Inca nu au impuscat pe nimeni :)
Cred ca faima de masina visurilor - Mercedes va fi istorie in cativa ani
Astfel încât lăsaţi prostiile cu "Made in Germany", că mai bine ar scrie: "Assembled in Germany, made somewhere on planet Earth, most likely China"
Dacă Renault ar fi vrut cu adevărat să demonstreze capacităţile Dacia, ar fi construit şi Vel Satis sau 350Z / 370Z în România, fiindcă nu toţi românii (plus ruşii şi alte neamuri care asamblează Loganul) sunt săraci. Dar n-au vrut ca o subsidiară să devină mai populară decât centrul, aşa cum în orice firmă ţi se spune să nu fii mai popular decât şefii :)
Masinile sunt Made in Germany pentru ca Germania le proiecteaza, verifica piesele ce ii sunt aduse, le asambleaza si garanteaza pentru calitate.
Daimler externalizeaza productie de cutii de viteza din ratiuni de costuri, avand in vedere ca o cutie de viteze produsa de actualul producator (care este altul decat Daimler) este mai scumpa decat cea care va fi produsa de Dacia.
Crezi ca Daimler isi produce toate piesele singura? :))) da-mi voie sa rad cu lacrimi...
Vei vedea ca toate piesele de schimb pentru masini sunt produse de producatori specializati, dar sub licenta Daimler.
Daca Hugo Boss isi va produce nasturii de costume in Ciocarlenii din Deal din judetul Galati, nu inseamna ca o sa Hugo Boss va fi istorie...
Una peste alta, felicitari Dacia!!!
Sa il ai pe Daimler in portofoliul de clienti este o nota foarte buna, care aduce un plus pe partea de calitate a produselor...
Inca odata, FELICITARI!
(De fapt e vorba de Smart-uri)
conditiile si mancarea sunt mai bune la cantina
esti sanctionat daca mananci in alt loc decat cantina.
Daca v-ati gandi voi cate fabrici ascunse exista ale marilor branduri vestimentare prin Romania, v-ati inchina.
Industria e pe butuci dar cu rabdare, implicare si seriozitate se poate redresa in viitorul apropiat sau...indepartat.
Tine numai de interese!
felicitari Dacia!
http://www.ziare.com/chrysler/stiri-chrysler/doua-linii-de-productie-daimler-chrysler-relocate-din-germania-la-cugir-986017
mai dragilor, marca care vinde cel mai mult din aliantza asta e nissan.
daimler nu pentru dacia sau reanault s'a bagat. nissan vinde masiv in sua si america latina, precum si'n asia. nissan are motoare de marime mijlocie, intre 1.6-2.5, bijuterii, apreciate peste tot in lume. daimler este interesat in motoare nissan pe benzina si nissan in motoare diesel dela daimler.
iar faptul ca dacia va face cutii de viteza pentru daimler, no big deal. deja faceau componente in romania...
o bagatela pentru ditamai aliantza.
hai sa nu sarim calul, cum o facura elena.:-))
Sunt curios daca vreun conducator auto din segmentul "manelari" va mai fi interesat de achizitia unui Benz sau se vor indrepta catre Audi (exclus Q7 - produs in Slovacia, Volkswagen (exclus Touareg - produs tot in Slovacia), Porsche (exclus Cayenne - da, produs tot in Slovacia). Ce va veti face? BMW deja face motoare pentru Peugeot iar marcile japoneze nu va plac pentru ca "e masini chinezesti" sau "masina germana ramane masina germana"... Se pare totusi ca NU... :)))