Piata romaneasca a masinilor noi s-a diminuat cu 70% in primul trimestru -Peugeot a scazut cu 90%, Fiat cu 84%, Porsche cu 18% si BMW cu 13%
Astfel, in martie s-au inmatriculat in tara 4.027 masini noi, jumatate fata de luna similara din 2009. Per total, in primele trei luni inmatricularile au atins nivelul de 8.819 unitati, fata de circa 29.000 in primul trimestru din 2009.
In tara s-au inmatriculat 1.571 masini Dacia, scadere de 78% fata de anul trecut, iar pe locul secund este marca Volkswagen cu 1.243 de masini inscrise in circulatie, scadere de 65%. Podiumul e incheiat de Ford cu 1.001 masini noi (-44% fata de primele trei luni din 2009).
Marcile germane premium au avut evolutii diferite: la BMW scaderea a fost de 13%, la 314 masini, insa la Audi scaderea a fost de 61%, la sub 190 de masini, in timp ce Mercedes a scazut si mai mult, 78%, spre 136 de unitati. La Porsche inmatricularile au involuat mult mai domol, 18%.
Scaderi crunte s-au inregistrat la o serie de marci: Fiat (-84%), Chrysler (-95%), Dodge (-89%), Hyundai (-89%), Kia (-83%), Peugeot (-90%)

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Astia de au cumparat sunt cumva aia care se apropie clasa de mijloc, ma rog, atat cat se poate discuta in Romania de asa ceva.
Astia au fost arsi rau de criza, veniturile au scazut, joburile s-au redus, mare parte dintre ei sunt prinsi in credite auto sau, mai rau, imobiliare. Nu se mai vand zeci de mii de Loganuri, Octavii sau Clio/Megan. Nu mai exista cerere. De aia si caderea a fost uriasa. De altfel si oamenii parca inebunisera prin 2007-2008, cumparau unii doar sa se afle in treaba.
Reducerea aia mica de la BMW sau Porshe nu inseamna mai nimic: a "cazut" piata de la 350 de masini la 310 masini. Hai sa radem. Ce vanzari sunt astea?. Asta arata doar ca acei 2-3% foarte bogati din Ro nu au fost atat de tare afectati de criza. Si asta e valabil cam peste tot in lume.