Toyota suspenda vanzarea unui model Lexus in America dupa ce o revista pentru protectia consumatorilor a avertizat ca masina este foarte nesigura
Consumer Reports scrie ca modelul are probleme si in unele situatii nu poate fi controlat corespunzator, astfel ca exista pericolul ca masina sa se rastoarne, iar cei din ea sa fie raniti grav. Revista a acordat masinii ratingul "Don't Buy" care apare extrem de rar, fiind acordat ultima oara de publicatie acum noua ani. Reprezentantii revistei spun ca acest rating se justifica si ca masina se poate rasturna la viraje bruste luate la viteza mai mare.
NHTSA, organizatia americana de siguranta a traficului spune ca va testa la randul sau modelul pentru a intelege mai bine ce se intampla si pentru a obtine rezultate detaliate. Toyota a reactionat rapid si la cateva ore dupa aparitia informatiilor a suspendat vanzarea modelului in cauza si spune ca ia chestiunea in serios si va identifica si apoi corecta problema.
Revista Consumer Reports este foarte respectata in SUA si cele intamplate acum dovedesc acest lucru. In plus, ratingul Don't Buy este rar, fiind acordat ultima oara in 2001 pentru Mitsubishi Montero Limited.
In primul trimestru Lexus a vandut in SUA circa 4.000 de SUV-uri din seria GX.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
Citez:
"When pushed to its limits on our track’s handling course, the rear of the GX we bought slid out until the vehicle was almost sideways before the electronic stability control system was able to regain control.
We believe that in real-world driving, that situation could lead to a rollover accident, which could cause serious injury or death. We are not aware, however, of any such reports. "
Uitati-va mai ales la filmul in care prezinta cum s-a comportat GX-ul in testul respectiv.
Pentru un "tanc" cu centru de greutate foarte sus si suspensii mai mult de autostrada, parerea mea.. vanatoare de vrajitoare. Mult succes, Ford si GM!
si cum bine intreaba un cititor: cine ia o asemenea curba cu un asemenea tanc la asa o viteza?? si cite alte SUV-uri se comporta mai bine in conditii similare?
ultima oara cind respectivul blog respectabil a dat un No-Buy a fost acum 9 ani...tot unei masini japoneze...
deci, pe scurt:
- faptul ca masinii ii fuge spatele in curba la viteza aia e normal
- riscul de rasturnare apare doar in situatia cind roata masinii in derapaj loveste o bordura sau iese de pe carosabil
- acuzele vizeaza doar viteza prea lenta de reactie a modulului electronic de control al stabilitatii
- felicitari Toyota pentru reactia prompta.
- pe cind si cu Duster astfel de teste?
chiar nu e si o campanie de denigrare a acestei marci?
Asa o fi fost pe vremuri, inainte ca Toyota sa doreasca sa ajunga nr 1. ca si GM la vremea lor au redus probabil mult standardele de calitate ca sa castige la numar si la pret. Rezultatele se vad si pun pariu ca nu e ultima problema care va aparea.
Vad ca teoria conspiratiei prinde la multi naivi, ca de obicei.
Japonezii in general vad doar: sa fim primii, sa fim cei mai mari, sa-i dam drumul cat mai repede.
Uneori trebuie luat mai incet chestiile astea.
In plus, outsourcing-ul proiectarii si fabricatiei subansamblelor nu este intotdeauna doar un beneficiu econoic dar pot sa reprezinte si probleme pe parte tehnica.
P.S. Nu am Toyota si nici Lexus si nici cea mai mica legatura cu ele.
Pentru informarea ta o masina americana cu motor in 6 cilindri de 3500-3800 cmc (tip limuzina, nu SUV) consuma pe autostrada cam 8-9 l/100 Km.
Iar SUV-urile imense cu motoare de peste 4000 cmc nu-s produse numai de americani, ci si de Toyota, ca de exemplu modelul la care se face referire in articol.
faptul ca vehicolului ii fuge spatele in curba la viteza aceea este cit se poate de normal.
mai mult, se mentioneaza ca pericolul de rasturnare ar putea sa apara doar daca, in momentul derapajului, roata ar lovi o bordura mai inalta sau ar cobori de pe pavaj etc...
singurul lucru de care se pling autorii testului este ca mecanismul electronic de control al stabilitatii nu reactioneaza suficient de rapid pentru redresarea masinii, inainte ca, datorita derapajului, roata masinii sa ajunga prea aproape de marginea drumului.
probabil exista o problema la acel modul ESP (in general modulele de genul asta sunt produse de alte firme ), felicitari Toyota pentru promptitudinea reactiei si sunt convins ca daca exista o problema reala se va corecta repede.
si avind in vedere numarul mic de masini vindute din seria respectiva, si recall-ul, daca va exista, va fi unul nesemnificativ.
pe de alta parte, cind vad cum se fac in alte parti testele de limita, relative la siguranta masinii, parca-mi vine sa pling cind ma gindesc la un Logan, la un Duster etc...
S-ar putea sa fie ceva senzori defecti - care ar o fi palma mare data controlului calitatii Lexus - sau un reglaj prost - care iar ar fi o palma si mai mare data testarii modelului inainte de lansare. Oricum, greu de crezut ca aia de la Toyota nu au incercat asa ceva in teste. Deci s-ar putea pana la urma sa fie doar ceva minor, altfel astia o dau in bara in US. Sau o fi doar spionaj industrial si alte minuni... nu de alta, dar pica prea bine pt producatorii traditionali din state...
in unele state americane limita de viteza este 75 de mile, adica 120 de km. de la 120 la 130 km e un pas extrem de mic.
Faptul ca publicatia este respectata, si ani de zile au pus Toyota pe primul loc nu spune mare lucru. Asa si Ford si GM au dus-o bine dar acum...
Daca te uiti la film, o sa vezi ca soferul pune chiar mult reverse-lock, altfel jucaria pilotata de un Sunday-driver s-ar invarti de tot. Se vede clar ca o si accelereaza tare, ca altfel nu s-ar duce chiar asa - un Sunday-driver ar lasa acceleratia speriat si s-ar invarti pe loc si cu putin noroc cam atat. General cam miscare de raliu, care la nivelul actual mediu de ESP-uri ar tb sa fie imposibil de facut. Incearca cu orice ESP pornit si o sa iti fie foarte greu, daca nu imposibil sa o faci, chiar pe zapada, si o sa vezi ca nu reusesti sa faci nici macar o roata sa patineze in stilul ala.
Ca nu sa rasturnat in filmul ala nu ii de mirare - nu prea avea in ce sa se "agate", dar intr-o situatie reala, iesi un pic de pe drum cu spatele, dai de o piatra si te-ai dat peste cap. Ca sa nu zicem ca 90% din soferi se sperie si o balanseaza imediat invers cu putere chiar mai mare.
Pe de alta parte, mi se pare o chichita, cum a fost aia cu Logan-urile rasturnate in teste extreme ca se impiedica geanta aia mai mare de asflat. Numai Raikonnen ar intra in curba aia cu 130kmh cu ditamai monstrul.