Nici macar programul Rabla nu mai poate opri piata auto din scadere
Tot in primul trimestru din acest an au fost inmatriculate 35.414 masini second-hand, astfel ca la fiecare masina noua inmatriculata au fost inmatriculate 4 masini vechi, detalii alaturat.
Spre deosebire de anii trecuti, in 2010 guvernul a dat posibilitatea romanilor sa isi cumpere o masina noua cu trei vouchere aferente programului Rabla, ceea ce inseamna ca potentialii clienti pot sa cumpere aceste tichete de pe piata la un pret in jurul a 1.500 de lei/bucata, si sa beneficieze astfel de un discount in valoare de peste 1.500 de euro.
Practic, cumparatorul poate achizitiona o masina Dacia cu o reducere de 20-25% fata de pretul standard, iar daca mai adaugam si faptul ca dealerii au redus preturile la minimul ultimilor ani, se poate spune ca niciodata in Romania masinile nu au fost mai ieftine decat sunt acum.
Cu toate acestea, piata a scazut semnificativ fata de 2009, iar despre o comparatie cu 2008 nici nu poate fi vorba. Ce intelegem de aici? Indiferent de ofertele de pret, in acest moment romanii amana achizitia oricarui bun care nu este strict necesar, iar situatia nu se va schimba in urmatoarele sase luni.
In ceea ce priveste succesul programului Rabla, daca fiecare cumparator va folosi trei vouchere, cele 110.000 de bucati puse la dispozitie de guvern pot determina vanzarea a aproximativ 36.000 de masini si eliberarea suplimentara a 74.000 de locuri de parcare.
Iar asta il costa pe contribuabilul roman peste 100.000.000 euro.

“Oglinda fermecată” a autorităților ne spune povestea noastră de anul acesta. De fapt, Comisia de Prognoză o spune pentru buget
O copie din secolul XVI a lui „Salvator Mundi”, cel mai scump tablou din lume, a fost recuperată de poliția italiană / Povestea din spatele operei de artă
Vaccinarea în universități. Rectorul UBB: Platforma de programări este făcută fără cap, o catastrofă. Ne transformă în call center / Rectorul Universității București: Există și o mare inechitate
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Cat despre producatorul autohton .....bani de la Dacia tot la francezi se duc.
Daca scade piata cel putin se mai reduce deficitul comercial
si cu pretzurile astea la benzina...
mai bine ei tramvaiul. parol.