Fiat anunta miercuri planurile pentru urmatorii cinci ani in legatura cu marca Chrysler si cu modul in care activitatile marcii italiene vor fi combinate cu cele ale americanilor, astfel incat cele doua grupuri sa se poata completa in mod eficient. Marcile Alfa Romeo si Fiat vor intra in SUA, Chrysler ar putea disparea de pe multe piete europene, insa din Serbia o berlina Fiat va fi trimisa la export peste ocean. Acestea sunt cateva din noutatile pe care cele doua grupuri le vor prezenta, scrie Autmotive News. O consecinta cheie tine de faptul ca distribuitorii masinilor Fiat in Europa vor prelua si distributia marcilor Chrysler, Jeep si Dodge, lucrul fiind valabil si pentru Romania, unde marcile italiene sunt aduse de compania AutoItalia.

Sergio Marchionne, seful Fiat si omul care a salvat Chrysler prin alianta incheiata spunea in noiembrie 2009 ca activitatile Fiat vor fi puternic interconectate cu cele ale Chrysler. Pe scurt, Fiat va reintra pe piata americana si masinile sale vor fi produse la uzinele Chrysler, in timp ce in Europa noi modele Lancia vor fi construite plecand de la modele Chrysler, iar Dodge va imprumurta platforma pentru constructia unor masini Fiat.

Italienii debarca in America, profitand de infrastructura Chrysler

Mai precis, Alfa Romeo va reveni in 2012 pe piata americana dupa 17 ani de absenta iar doua noi modele vor fi construite la fabricile Chrysler. Din 2012 un model de clasa mica stil Fiat 500 va fi construit tot peste ocean si va exista si o versiune 100% electrica. In cinci ani uzinele Chrysler vor ajunge sa construiasca anual 400.000 de masini Fiat, Alfa Romeo si Lancia, astfel ca grupul italian va avea o prezenta semnificativa in SUA.

Schimbari mari se vor petrece si in Europa unde o serie de noi modele Lancia vor fi construite plecand de la modele ale marcii americane. In partea de sud a Europei marca Lancia va continua sa existe, insa in nord este foarte posibil sa ramana doar Chrysler.

Pentru Fiat, fosta uzina Zastava din Serbia va deveni importanta, urmand sa produca se pare un model mai mic decat 500, dar si un sedan compact care peste cativa ani ar putea fi exportat si in SUA. Si marca Dodge va avea un rol in viitorul europan al Fiat, mai ales ca e de asteptat ca un model bazat pe SUV-ul Nitro sa ajunga pe continent si sa fie vandut sub sigla Fiat.

Completare cat mai buna, eficienta crescuta, distributie schimbata

Per total, Marchionne spune ca se va micsora numarul platformelor, dar si numarul total al modelelor ce se vor regasi in gama celor doua marci, mai ales ca in prezent ambele marci au modele cu vanzari foarte slabe si cote de piata nesemnificative.

Cele doua marci vor incerca sa se completeze reciproc cat mai bine. Dincolo de faptul ca Fiat intra in SUA, iar Chrysler are acces la motoarele economice ale italienilor, ar mai fi un aspect: Chrysler are experienta in masinile mai mari, gen segment D unde marci precum Lancia si Alfa Romeo nu merg stralucit.

Un asepect interesant ce deriva din alianta Fiat - Chrysler tine de faptul ca grupul Fiat preia treptat activitatile de vanzari si service ale marcilor Chrysler, Jeep si Dodge in Europa. In prima etapa Fiat si partenerii vor prelua de la Daimler distributia si service-ul pentru marcile Chrysler Group in 11 piete europene, proces ce va dura cel mult doi ani. Si in Romania, importatorul Fiat, AutoItalia va prelua distributia celor trei marci, a confirmat pentru HotNews.ro, Cristi Milea, directorul retelei de dealeri a companiei romanesti. Marea necunoscuta tine de momentul cand se va petrece acest lucru, totul fiind deocamdata in faza de discutii.

"Cu siguranta marcile se vor regasi in portofoliul Fiat Group. Cand se va transforma acest lucru in politica de retea a grupului in Europa imi este foarte greu sa spun pentru ca nu avem un raspuns oficial din partea responsabililor italieni. S-a discutat acest subiect in intalnirea anuala pe care o avem pe teme de dezvoltare, este un subiect pe agenda de lucru a companiei italiene, insa nu am un deadline, nu pot sa spun daca de exemplu va fi in anul 2011. Pot sa spun insa ca se creioneaza un plan de alaturare a acestor marci", a spus Milea.

Fiat Auto a anuntat miercuri si rezultatele financiare pentru primul trimestru, pierderile nete fiind de 21 milioane euro, fata de 411 milioane euro in perioada similara din 2009, in timp ce vanzarile au crescut cu 15%, spre 12,9 miliarde euro.