Centrul tehnic Renault de la Titu va fi inaugurat in septembrie, primele teste se vor face o luna mai tarziu
Pana la 1 aprilie pe santierul de la Titu fusesera ridicate 60% dintre cladirile cu suprafata totala de 42.000 mp si doar 5% dintre cei 32 km de piste de incercari erau finalizati. In septembrie va fi terminata prima etapa a proiectului care va cuprinde si terminarea a jumatate din pistele de incercari. In aceasta prima etapa investitiile vor totaliza 100 milioane euro, iar a doua etapa va duce la realizarea in totalitate a celor 32 km de piste de incercari pana in vara lui 2011, a mai spus Prevel.
Numarul de angajati ai RTR a ramas la acelasi nivel ca in vara anului trecut, 2.200 de oameni (Bucuresti, Pitesti, Titu), insa s-au inceput recrutari si pana la sfarsitului anului se vor adauga altii 100 - 200. Obiectivul este atingerea unui numar de 3.000 de angajati, dar nu se poate da un orizont de timp.
RTR lucreaza la noua generatie Logan, la evolutiile modelului Twingo si la Renault Kangoo Maxi Express. La Titu vor fi testate diverse piese inainte de a fi montate pe masini si se vor testa si o serie de motorizari, chiar daca unele nu vor ajunge pe piata. Pistele de incercari vor recrea diverse suprafete de drum, de la drum alunecos pana la sosea cu denivelari, pentru ca masinile sa fie testate pe suprafete cat mai variate.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
Incomoditatea vine din naveta Bucuresti - Titu si retur, in situatia in care 99% din angajati locuiesc la Bucuresti!
Multi au venit din provincie si nu le trece prin cap ca au lasat Brasov, Constanta, Craiova ca sa faca naveta la Titu, macar fara o motivare serioasa!
Cat despre motivare... o prima in 3 ani, si salarii la limita decentei in timp ce se serveste pe tava iluzia unei cariere si a prosperitatii !
Voi ce stiti ?
In primul rand nu stii care sunt salariile, in al 2-lea nici nu sunt cum zici tu la nivelul asta salariile in Bucuresti. Iar in al treilea Baietul ala de sus daca e inginer atunci el are o facultate si are probabil un salariu la limita mediocritatii ingineriei Romanesti. Daca ala din Pitesti are Sporuri de vechime, sporuri fel de fel, prime de pasti, de Craciun, de concediu... din cate am auzit astia la Bucuresti se cam plang ca nu au. deci la salarii eu presupun ca sunt la fel cei din pitesti cu cei din bucuresti. Si nu stiu daca ala din pitesti face naveta de 40-50 km pana la munca in fiecare zi, dar din articol asa reiese ca o sa faca astia din Bucuresti. Deci mai rusinica, mai gandeste inainte sa-ti dai frau liber frustrarilor pe net...Apropo la ora la care ai postat erai la munca sau esti doar un unemployed...
Daca era ceva de bine si am fi putut sa beneficiem si noi (cei din RTR) de pe urma muncii colective (Dacia-RTR), evident ca nu eram impreuna cu Dacia.
Iar cand e vreo problema , evidenta ca apartinem de Dacia
Luati de la cei bogati si dati sarmanilor ...
Plata se va face in ceruri ... nu pe pamantul Tituiesc ...
Eu am 5950RON pe cartea de munca asta inseamna cam 4200RON in mâna (adica NET).....mie personal imi ajung acesti bani de pe o luna pe alta avand in vedere faptul ca mai am si o rata la un Megane3 benzina. Intradevar, nu m-ar deranja daca odata cu transferul la Titu sa-mi mai puna acolo un 30% cum se aude pe aici pe holuri la NG plus decontarea transportului Bucuresti-Titu si retur.
Poate ca norocul nostru e ca si sotia s-a angajat de curand la RTR si mai are si ea pe carte aprox. 4000RON, ce sa va fac, insurati-va si voi odata.
Asta e ..astia de la Dacia aud de salarii ca al tau si ne baga pe toti in aceeasi galeata,eu am 2400 ron in "mana" si sunt unul din cei norocosi.
LA RTR sunt salarii foarte mari si salarii foarte mici , astea sunt cele 2 categorii, daca as castiga 4200 mi-as permite o viata decenta chiar si in B.
iar pt "gigioc" ...vai mami tau!
compari mere cu pere , si scaieti cu creveti !!
Si nu mergem cu autorcare la munca, sunt la fel de mizere ca autobuzele voastre
1. La Dacia se munceste nu se freaca menta in reuniuni insipide, inodore si incolore;
2. La RTR 10% stiu cu ce se mananca ingineria restul doar "cartonul";
3.decat bucurestean parvenit din ce stie ce colt alt tarii mai bine pitestean;
4.mesterul care vorbea de super autobuze, sa se trezeasca la 5.30 sa ia "RATA" la 6.10 pana la Mioveni.Nu mai vorbesc de cele vechi in care inghetai cu scaunde cu spatar si sezut de lemn;
5.daca cineva are impresia ca nu stiu diferenta intre Dacia si RTR sa mai incerce pentru ca lucrez cu Reno de cand el colectiona "surprize" Turbo
6. cel mai important cei de la Dacia fac masinile, fara voi pot fi alti, fara ei nu se face nimic.Inainte de a macanii ceva sa faca fiecare cate un stagiu in Dacia (Caroserie, Presaj, Montaj General) si apoi sa vorbeasca.
7.ca sa vedeti ca stiu ce spun va dau locatia mea RTR.
O zi buna
Aaaa daca se hotaraste sa nu se mai faca fabricatie la Dacia cei de la RTR tot vor avea de munca....asa ca esti tare....
Tot timpul intrebarea: Dar tu cat iei?!?!
De ce nu: Dar tu cat muncesti? cat stai peste program cu ore neplatite? cat de mult te gandesti acasa la problema care o ai pe proiect?
ia raspunde mai "unemployed un homeless betivan" cat de mult te dedici tu muncii ?
"Cine-i harnic si munceste... are tot ce vrea" (FALS)
si ca o completare: "Cine-i lenes si chiuleste... are tot asa ..."(TRUE)
Imi pare rau ca faci ora suplimentare neplatite, ca te gandesti la proiecte si acasa in loc sa te dedici vietii de familie sau barurilor. In cazul asta iti recomand sa te muti la Dacia. Acolo se dau sporuri si ca bate vantul frunza in dunga si se pleaca acasa la ora 3. Cu autobuze din alea full option.
Daca nu iti convine salarul de la Dacia ... vino la RTR daca nu iti convine salarul si nu te mai smiorcai ca noi avem leafa mai mare ca a voastra ...
Banii ii avem la fel (scazand serviciile si viata de "capitala") nu ramanem cu mare lucru nici noi nici voi ...
Un Titu placut iti doresc mai "Baiazide" ... de nu ii ai la inima pe "moldoveni"
Sa fii sanatos ca de minte nu duci lipsa!
Cred ca asa se va pune problema....
------------------------------------------------------------------
PS: la ora actuala ANL construieste blocuri de apartamente la TITU, asta pe langa celelalte care exista si le puteti inchiria/achizitiona
A intervenit HR-ul :((
De doua ori pe an vom renegocia salarul ...
dar e asa cum e in melodie ... vorbe in vant ....vorbe de prisos....
Deci daca "momeala" cu marirea de doua ori pe an nu e valabila ... de ce am crede acele "vorbe sincere" ca la Titu vom avea alte conditii de munca?
Lucram cu aceleasi echipamente de ani de zile si asta datorita "fratilor" nostri francezi ca ne-au lasat mostenire ceva ustensile sa putem dovedi ca ne meritam banii ... ce nu mai au ei nevoie ... gasim noi o trebuinta ... vorba aia romanul e inventiv.
In plus mie nu mi-ar conveni sa merg intr-un tren plin de tigani... bine ca iau salarul pe card...dar ce fac cu mirosul?
Dar pana atunci mai este ... si poate si ideea de "criza" trece ...
iar in legatura cu relocarea la Titu, cum zicea si giugiuca, <ideea de "criza" trece> si posturi de munca in Bucuresti se vor gasi suficiente pentru a evita relocare.
Asa ca va urez o cautare placuta.
- odata la 6 luni va scade prima si se adauga in salariu .
-sau de doua ori pe an va negociati salariul ?
-sau faptul ca voi sunteti in afara legii fara SINDICAT . si nu-mi zice-ti ca suntem afiliati la CCM -ul pe tara ca atunci nu respectati nici macar 25 % din beneficiile noastre. In concluzie oricand puteti fi dati in judecata sau mai rau in fiecare luna cei de la ITM va pot da lejer amenda .
In leagatura cu angajtii RTR... salariile sunt ca valoare medie per total (pt Bucuresti). Naveta la Titu mi se pare o mutare exagerata pentru persoanele care s-au stabilit sau sunt din Bucuresti. Majoritatea nu vor sa se mute sau sa faca naveta.
Cei de la Dacia sa taca din gura... 80% din ingineri nu fac mare treaba... sa spuna merci ca au un loc de munca. Cat sunt la munca YOUTUBE-ul e neinchis/nelipsit pe monitoare. Despre muncitorii de pe banda... sunt exploatati la maxim - ei chiar ar merita mai mult.
In alta ordine de idei, despre comentariile cu oamenii veniti din fundul Modovei sau alte zone geografice, nu pot spune decat atat: Daca erati buni si de neinlocuit nu aduceau astia din toate zonele tarii oameni pregatiti care sa muneasca in favoare voastra.
Adica am 2900 roni in mana si vreo 2000 roni pe cartea de munca (sa vad distractie la pensie sau la schimbarea locului de "travaliu").
Deci repet, a 3-a oara, AM 2900 RONI IN MANA LUNAR, DUPA 4 ANI IN RENAULT!
De unde erectilu' lu' frate-miu aveti unii 5000 si altii 6000 ma????
Pe cine tre' sa felez si eu ca sa am atat, ca dau 400 euro/luna p-o garsoniera-n Dr Taberei si vreau si eu de un desert ceva.
Astept
Iar alora de la Mioveni, care faceti schimb? Vin eu sa traiesc in Pitesti, cu JUMATATE din salariile voastre, veniti voi in jegul de capitala in locul meu???[/b]
1. Dacia nu poate fara centrul de inginerie din RTR
Argument: RTR concepe produsul, Dacia doar il fabrica. Cine nu e convins de asta, sa consulte istoria si sa vada unde a ajuns Dacia 1300 dupa 1978 (anul cand Renault a parasit Romania). A ajuns ca piesele de pe o masina sa nu se potriveasca pe alta, ca motorul sa consume ulei, sa nu ofere performante. Ajunsese de rasul tuturor, trebuie sa faci si un curs de mecanica pentru a avea Dacie
2. Salariile in RTR sunt mai mari ca in Dacia
Asa e, dar si raspunderea este mai mare. Si munca este mai multa. Cand e o criza calitate, unde alearga uzina? La centrul de inginerie (autorul produsului) care nu este altcineva decat RTR.
Pe de alta parte, cunosc persoane din Dacia care au salarii de +4000 net si nu sunt sefi. La asta se adauga sporuri, prime, zile de concediu suplimentare, masa (aproape) gratuita.
3. Se munceste mai mult in Dacia ca in RTR
Fals. Am vazut (multe) persoane care freaca menta in Dacia. Daca o treime din personalul TESA ar fi concediata, lucrurile ar merge mult mai bine.
4. Viata in Bucuresti e la fel de scumpa ca in Pitesti
Fals. Chiriile sunt mai mici in Pitesti, hrana mai ieftina (cine nu ma crede sa dea o raita prin Primavera), 8 lei biletul la film, 6 lei berea neagra, 20 lei o friptura de berbecut cu garnitura de cartofi si salata la Garden's Pub (multumesc Ancai si Cristinei pentru informatii, sunteti de nota 10+), 2.5 lei o sticla de 1,5l de apa minerala Borsec, 150 de lei 12 sedinte la bazinul olimpic. Pentru cine iubeste viata de noapte... O bere la Trandafirul Rosu nu trece de 9 lei, iar fetele sunt multe si frumoase. Fac fite, dar le trece repede (frantuzeste sa vorbesti).
5. Am fost anuntati ca o sa ne mutam la Titu
Fals. NU am fost anuntati.
6. Ce cacat ca sunt limitate comentariile la 2000 de caractere.
Ce nu inteleg e ca salariul minim de incadrare la RTR pentru un nou angajat (care nu a mai lucrat nicaieri) este de 2900 RON pe cartea de munca la care i se mai aplica anumite prime (chiar daca sunt din Bucuresti --> se da prima de relocare si pentru cei din Bucuresti) care sunt in medie de 35% din salariu si voi veniti aici si incercati sa va dati loviti.
Salariul de incadrare la Dacia pentru un nou angajat este in momentul de fata este de 1700 RON pe cartea de munca, iar daca esti din Pitesti, Mioveni nu beneficiezi de prima de relocare.
Despre Youtube si restul poate nu stiti dar la Dacia aproape totul este restrictionat.
Si inca ceva legat de stat peste program (adica ore suplimentare) vreti sa dati bine pe langa sef, ca de muncit hai sa fim seriosi (se mai intampla sa stai peste program si sa muncesti, dar nu in fiecare zi ).
Transport :
Bucuresti - Titu --> 45 km
Pitesti - Titu --> 75 km
Mioveni - Titu --> 95 km
Sunt de acord ca sunt persoane care stau pur si simplu degeaba in Dacia, dar tin sa il contrazic pe Barbu Catran la faza ca Dacia nu poate merge mai departe fara centru tehnic RTR (poate nu stii dar sunt foarte multi ingineri care au doar contract de munca Dacia si lucreaza pentru RTR) deci de aici pleaca toata treaba cu salariile.
Acelasi tip de munca pentru acelasi patron dar diferente foarte mari la salarii doar pentru ca avem contract de munca Dacia.
O zi buna.
Din ceea ce relatezi se intelege ca un nou venit ia 2900RON in mana + 800Ron prima de relocare =>
3700RON, eu dupa atata timp nu am atins salariul asta.
Din cate stiu eu urmatorii pe scara ierarhica eu 6000RON in mana, cat despre marire cu 30% in cazul unei mutari la TITU puteti visa mult si bine, din surse sigure stiu ca aceasta marire este 0% ,ca la TITU totul este mai ieftin, se discuta despre o decontare a abonamentului pe tren cu 70% dar daca vi cu masina ai o decontare de 0%, ca doar cine te pune sa faci asta?
Daca este adevarat ceea ce spui raman cu un gust foarte amar si cu o dorinta de nestavilit de a cauta un alt job.
7. Cand s-a infiintat RTR-ul, toti cei din Dacia au primit oferta de a se muta. Daca e asa bine la Bucuresti de ce n-ati venit? Vi se marea salriu cu 30%, primeati prima pana la 20000 de euro, casa de servici primele 6 luni... N-ati avut suficient sange in veioza? Vreti sa testeze altii si apoi (daca e bine) va bagati si voi, dar n-au mai fost locuri? Nasol de voi... Trebuia sa va urcati in barca de prima data.
8. Pentru cine n-a inteles, mutarea RTR la Bucuresti a fost o chestie de a atrage lumea. La Pitesti n-ar fi venit atata lume. Si la Titu vor renunta multi (numarul lor depinde de ce ofera o data cu mutarea).
9. Daca nu va convine salariu (Dacia sau RTR) de ce nu plecati? Cine va tine cu forta? Scrieti demisie incepand cu data de ... pe o foaie de hartie, o semnati si la seful de departament. Nu prea are cum sa se opuna (poate c-un salariu mai mare).
10. Va plngeti de conditii de munca in Dacia
Sunt grele, intr-adevar, dar nici voi nu miscati un deget ca sa le imbunatatiti. Va tratati sefii ca pe niste oua, va e frica sa nu se sparga. Cu francezii e si mai nasol, cum ii vorbesti pe frantuzeste, cum ala de la Cobra se inmoaie. La fel si prin restul uzinei. Francezii sunt tratati de parca altfel, ca niste semi-zei. Asa ca nu va plangeti de conditii. Vreti ceva mai bun, cereti. Copilului care nu plange, ma-sa nu-i da tata!
11. Autobuzele de Dacia erau nasoale, dar de mai bine de-o jumatate de an au cumparat unele (la mana a doua), care sunt mai mult decat OK (mai ales cele verzi, articulate). Cine a spus ca face Pitesti - Uzina 40 km zilnic a mintit. Sunt maxim 20 de km, deci 40 dus-intors. Si aceasta distanta se face in maxim 15 minute. Sa va vad eu in Bucuresti stand cate o ora in trafic sau mergand intr-un metrou supraaglomerat. Vorbim dupa...
FARA GREVA NU FACI NIMIC,NU REZOLVI NICI O PROBLEMA,dar pt a face asta trebuie sa schimbam contractul de munca, si nu cred ca ne vor lasa,sindicatu NU ne ajuta e doar fictiv,
asa ca suntem ca niste sclavi pe plantatie.
singura metoda sa ne afirmam...e Greva si atunci ne obtinem drepturile si vom fi respectati ca pana la urma suntem ingineri nu elevi la seral
Diferente de salariu sunt si vor fi mereu.
Problema de dezbatut este mutarea la Titu si cum ne afecteaza pe toti. Nu conteaza daca suntem din Dacia sau RTR
Vad ca pt multi inca situatia nu e clara desi unii ne umfla capul cum ca lucreaza de nu stiu cati ani pe acolo...
Hai sa va explic : Firma mama e Renault S.A.S ! Are cineva contract semnat cu ei ? NU !
2. Dacia este doar o uzina, ca multe altele in lume; Si Ford are uzina la Craiova si nu cred ca aia din Ford sar la gatul inginerilor din Germania ca au salarii mari !!!
3. RTR este un SRL care presteaza servicii pentru Renault SAS.
4. Orice ozina in orice lume nu mai poate fi de mult timp autonoma !!! daca aia din Dacia erau asa de tari de ce nu au vandut mii de masini inainte de Reanult ?
5. Salariile in RTR sunt la limita bunului simt in Bucuresti. Intr-adevar sunt si persoane care castiga foarte bine dar sunt putine si in general sunt pe fctii de conducere...
In rest toate cele bune si sa nu uitati ca oricum unii fara altii nu putem lucra, si ca cine doreste cu adevarat oricand poate trece din Dacia in RTR, ma refer la inginerie la restul e altceva...
Cat despre conditii si alte chestii cui nu-i convine e liber sa plece in alta parte unde crede el ca-i mai bine :P
jigniti-va in continuare, nu faceti decat sa oferiti "conquistadorilor" inca un motiv sa rada pe seama noastra...provincialii din moldova,oltenia,etc, au venit la bucuresti ca sa faca studii, sa castige mai mult decat la ei acasa,sa SUPRAVIETUIASCA MORAL in tara noastra minunata.
De ce oare cei de la Dacia sunt atat de frustrati? merg mai rar la teatru? au mai putine studii? nu sunt tot ROMANI? nu ne chinuim impreuna? Cu ce sunt mai prejos "bucurestenii"? cum va permiteti sa aruncati cu mizerii din astea? ar fi timpul sa va asumati raspunderea ptr TOATE SEMNATURILE pe care le dati, ptr toate DECIZIILE pe care le luati in viata personala sau profesionala, ptr toate PLECACIUNILE pe care le faceti, ptr tot.
Haideti sa ne desteptam. e pacat de noi si de plozii nostri.
Eu ii respect pe cei din banda din Dacia si ii inteleg ca e greu sa lucrezi in acel ritm . In inginerii de la RTR s-a si investit (o multime de formari), fara sa platim ceva.
A fost mare marsavie felul cum s-au alocat maririle, mie personal N+1 mi-a spus ca s-a tinut cont de imaginea creata fata de N+2 :) si nu de competente si rezultate. Se vorbeste toata ziua de transparenta si vizibilitate dar totul e intr-un singurt sens.
Cum va trece criza sigur vor pleca multi! Eu find unul dintre ei. Multa rabdare tuturor
Nu fac parte din categoria bine platita sa ma suspectati de pupincurism.
inainte de ajunge insa la aceasta performanta, am facut o facultate. in timp ce colegii mei petreceau noptile prin baruri si discoteci, eu dormeam. cand dormeau ei, eu mergeam la cursuri, seminarii si laboratoare.
dupa ce am terminat facultatea mi-am continuat studiile in occident timp de vreo 3 ani. am indurat multe in timpul asta si mi s-a acrit sufletul din cauza mancarii ieftine din conserve, deoarece aveam bani foarte putini.
dupa terminarea studiilor occident as fi putut sa raman acolo. am avut cateva oferte bune dar, la fel ca si colegul amintit mai sus, am fost destul de nebun ca sa ma intorc in tara.
acum, s-ar putea sa spuna unii ca am un salariu super mare, ca nu fac mare lucru pt asta, ca am felat pe nu stiu cine, etc. nemultumiti vor exista mereu, indiferent de ce li se ofera. insa, in ciuda celor amintite in primul mesaj, cred ca, in general, diferentele dintre salariile din RTR sunt echitabile.
intr-adevar, la RTR sunt salarii de toate felurile: de la mici la foarte mari. nu cunosc limitele.
ceea ce mi se pare o chestie naspa e modul in care RH-ul face grilele de salarizare. doar doua exemple dau.
sunt oameni angajati pe aceleasi posturi, dar au salarii foarte diferite. unul a fost recrutat la Bucuresti si are unu salariu mai mare. altul a fost recrutat in provincie si are un salariu mai mic, chiar daca este mai competent si face treaba mai buna decat cel din Bucuresti. asta chiar mi se pare o abordare naspa din partea RH-ului.
in al doilea rand, cand RH-ul este disperat pt ca nu gaseste om pt un anumit post, este dispus sa ofere salarii mult mai umflate fata de medie. de ex, unul vine din occident, cu ani buni de experienta in spate, demonstreaza ca este capabil si i se ofera 1400 EUR / luna net. e mult mai putin decat castiga "afara" dar este patriot, vrea sa-si creasca copiii in tara si accepta. e angajat CUET si trebuie sa recruteze oameni pt echipa.
vine unul la interviu, nu prea dovedeste mare lucru, dar RH-ul considera ca ar fi potrivit pt postul vacant de cateva luni si e dispus sa ofere cat cere omul, adica 1500 EUR / luna net. asta inseamna 100 EUR / luna mai mult decat ia seful. asta iarasi mi se pare o chestie naspa din partea RH-ului.
pe de alta parte, RH-ul spune ca aceste neconcordante se vor regla in timp. cei competenti vor primi mariri mai substantiale, in timp ce ceilalti vor bate pasul pe loc. problema este ca aceasta regularizare se face pe parcursul a 2-3 ani. pt RH este o perioada destul de scurta, dar pt oamenii in cauza pare nesfarsita si se aduna multa frustrare. in acelasi timp altii taie frunze la caini si sunt platiti cu bani multi.
Sper sa ramai vesnic un frustrat...te prinde bine :)))
In ceea ce priveste Titu ... stai calm ca daca venim acolo tot vom renegocia salariile si tot sinteze vom face, in timp ce cei ca tine tot spume o sa faca;)
Sa ai o zi buna!
Da' ieu shi, is mai fraier, sa nu aflu vriodat' cum ii sa ma dau cu trenu' pi sub pamant? Si sa sti matali ca tari-i bini, ca acasa la mini la Vaslui ma rupea la shali caru' 'shel batran cu boi prin cataruaili 'shelea ali nuastri.
Si miii-mi plashi la capitala, sa shiu binicuvantat cu instalatii sanitari, cu ienerjiii ielectrica... Si-mi plashi nevoi mari ca duminica, cand ma spal inainti di slujba din cartier nu mai trebui sa incalzasc apa in sheaunel, vini gata incalzita di la robinet.
Aishishea la RTR nu prea-mi plashi miii, ca astea di li zishiti voi pishuari is ingusti, si m-asez greu pi dansili cand imi vini sorocu' sa zamislesc necuratu'. Da' tat ii mai ghini ca acasa, undi stateam cu frica-n san ca ma latrau canii, deshi nu ma plang tari.
Franshezii 'istia-s cam nemancati iei, parca 'nebuniesc cand desfac botzu' cu branza di oai la amiaza si sparg cepushuara, vin tati la mini la birou ca sa li dau si dansilor sa gusti, creca li plashi branza tari. Iar al' mai mari, mi-o zis ca ma apreshiaza c-am facultati facuta-n Iesi, si-mi da salariu di 5000 di roni, cica is baiet munshitor si cu bun-simt.
Deshi nu mai pliec di aishi vriodata. Atat di farmicat sunt, incat am fuost la posta s-am tramis telegrama indarat acasa, sa vina aishi tati fratiorii si pretinii mei din sat. Ca-i ghini aishi, iar cand o sa ni-nmultim prea tari, parti din noi o sa vinim la Chitesti, ca shica acolo si fac masini si vrem sa va agiutam! Puati sa va dushiti voi oleac' acasa sa va hodiniti, si ramanim noi di la Vaslui sa fashim treaba!
Sanatati!
Voi oltenii aveti o problema grava cu molovenii..bina ca in Vaslui ai Fac. Internationala ..la Pitesti ce aveti?.....nici voi nu sunteti mai presus....atata va mai victimizati.
Faceti voi masini cand o zbura porcul, sa iti aduc aminte ca fara noi ..ati fi MORTI...si daca Dacia se inchide RTR-ul va merge in continuare..mai sunt situri de fabricatie si proiecte de facut...asa ca gura mica. Sunteti niste profitori...cat dai pe masa de la pranz 2,5 Ron...e mult.tare ..NOROC de persoanele din Banda..ca altfel ati fi fost la sapa acuma..Daca erati buni faceati masini bune si pana sa se infiinteze RTR-ul.... in 25 de ani ati schimbat numai farurile..si sa nu mai zic ca In NOVA ploua,care si cum sunt masinile facute de voi???..Hai Mars..ca incep sa ma enervez..si nu are rost pe o persoana inapta ca tine care a terminat Fac cu spaga data..
pai si de ce nu te muti in Pitesti colegul? cine nu te lasa? asa cum o sa faci naveta la Titu de la Bucuresti, tot asa o poti face de la Pitesti la Titu si mai ramai cu o gramada de bani dupa calculele tale.
PS: eventual te bagi la naveta cu masina personala impreuna cu Anca si Cristina ;)
De exemplu sa zicem ca azi e zi de salariu si ca mai sunt 2 zile pana in weekend, incep sa-mi fac un calcul sa vad cam cat cheltuiesc in zilele de odihna si ar iesi cam ceva de genul : 4 milioane masa in club la care se pune cu indulgenta o sticla de Chivas Regal.O sticla de whisky e prea putina la masa deci obligatoriu mai scoti 2 mil din buzunar.Taxiul e si ala vreo 300 de mii.
A doua zi de weekend trebuie sa te linistesti deci obligatoriu mergi la un gratar.Mai dai si pe cumparaturile respective 2 milioane ( sucuri , bere si putina mancare ca sa nu cada greu la stomac ).
A trecut weekendul si te gandesti ca urmeaza sa platesti rata la Audi.E cam mult 15 mil pe luna rata la masina dar de...macar mergi cu Audi A4 modelul nou.
Benzina stiti si voi ca s-a scumpit asa ca mai adaugam 5 mil pe luna.
Rata la apartament 500 de euro pe luna (alti 20 si ceva de milioane) si cand stai si te gandesti ca e in zona centrala iti smulgi parul din cap cand stii ca faci 2 ore pana la munca cu masina.
In trafic consumul e mai mare deci plinul la masina se duce repede.
Ca sa nu te bosoragesti de tot mai bagi un poker cu baietii in timpul saptamanii.Intrarea e 500 de mii de pers minim si maxim in acelasi timp.
Trabucurile si bautura mai costa si ele cam 2 mil (cei drept se imparte la nr de pers).
Mai punem si mancarea la socoteala iese si aia vreo 6-7 mil pe luna.
Trebuie sa mananci pe cat posibil in oras.
In casa faci miros si e si asa suficient de cald de afara, ce rost are sa mai faci si tu.
Abonamentul la sala,piscina si solar te duce cam 4 milioane pe luna...
Deci ganditi-va si voi putin daca ajunge salariul de la RTR.
Nu mai vorbiti aiurea si ganditiva cum ar fi fost sa fi avut si voi cheltuielele astea in fiecare luna.
Faza e ca la voi numai cei de pe linia de fabricatie muncesc si va tin si pe voi in spate + ca sunt trimisi oameni de aici de la Bucuresti ca sa munceasca acolo sa scoata masinile in f buna stare.
Si acum dupa ce sunt scoase pe piata va laudati ca voi ati facut masini bune si ca noi am stat?
Hai sa fim seriosi.
Ne vedem cand ne vedem.
Semnat : Jan di la Craiova (va pupa tata)
Hai ca v-am pupat! Salutari de la Bucuresti.
Astfel, de-alungul anilor, profilul unui ''inginer proiectant'' era un bosorog aproape de pensionare, sau o doamna mereu cocheta apropiata de a 3-a tinerete, care nu facea mai nimic decat plimba o foaie de colo-colo unde se oprea la cafeluta.
Dar lucrurile s-au schimbat, dinozaurii au disparut, si tinerii de la RTR lucreaza in draci, PENTRU TOATE MODELELE RENAULT!
Felicitari, si succese la negocieri, asta e singura voastra sansa de a trai prosper intre atatia profitori !
Titu.Cat despre cine munceste mai mult, nu cred ca va omorati cu munca nici unii nici altii. Fiecare nu face altceva decat sa numere orele care mai sunt pana pleaca acasa.Si o sa finalizez prin a spune ca referitor la statul peste program eu cred ca asta tine numai de incompetenta fiecaruia.Nu poti sa stai sa nu faci nimic toata ziua si apoi la finalul programului sa incepi sa lucrezi cum faceti unii dintre voi.Daca munca este atat de grea si chinuitoare oare de mesaje pe forumuri in timpul
Pt ca in anul 2007 cei plecati la RTR-Bucuresti au primit un procent de 30% pe langa salariile colosale( cine a stiut sa-si negocieze) cine nu a stiut , asta este. si plus prima de relocare pe care au primit-o dupa cele 6 luni sa sedere gratuita primita de la Renault. Asa ca voi cei din Bucuresti , de la RTR va rog sa-i respectati pe cei din Dacia pentru ca cei din dacia vor fi mult mai multi la RTR si cred ca vom lucra impreuna acolo si o sa se formeze la TITU un sindicat destul de puternic. Si va spun destul de puternic pentru ca la bucuresti din 2007 s-a incercat formarea acestui sindicat dar nu ati reusit nici pana in ziua de astazi sa incheiati un CCM cu Administratia RTR> pacat , pentru ca la TITU poate se infinteaza sindicat cu membrii cotizanti separat de Bucuresti, nu ca la BUcuresti de dragul sindicatului doar asa sa existe si sa ai membri care nu se prezinta la sedinte. Ai CCM ai drepturi, nu ai CCM faci ce zice administratia locala!
Asa ca in privinta salariilor voi cei din Bucuresti aveti mult peste cei care vin din Dacia si stiti ca nu aveti cum sa negati asa ceva, ati primit si relocarea care este destul de consistenta, ceea cei din Dacia nu o primesc, si asa mai departe. asa ca zic sa ne unim sa fim puternici sa mergem pe acelasi , drum.