Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: Daca salariile din auto isi vor continua ritmul de crestere, in patru-cinci ani marii jucatori ar putea migra spre alte tari
Stroe, care detine si functia de presedinte la Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania, avertizeaza ca in ultimii ani salariile din industria auto au crescut, si daca ritmul de crestere continua, riscam ca in patru-cinci ani cativa din marii jucatori sa se mute in tari unde salariile sunt mai mici. Stroe da ca exemplu Marocul unde Renault face o noua uzina la care salariile vor fi mai mici decat la noi, astfel ca destinatia va fi atractiva.
In Romania industria auto a generat o cifra de 8,1 miliarde euro in 2008, din care 2,63 miliarde euro au provenit din productia de autoturisme si 5,37 miliarde euro din componente auto. Productia de autoturisme a crescut anul trecut cu 21%, spre 280.000 de masini, dar raportat la populatie stam destul de rau in comparatie cu alte tari din moment ce se produc sub 15 automobile/1.000 de locuitori, in timp ce in Slovenia si Cehia raportul este de 80/1.000, iar in Slovacia trece de 100.
Pe de alta parte, piata auto romaneasca isi continua declinul si in 2010, dupa ce anul trecut inmatricularile de masini noi s-au injumatatit, ajungand la nivelul de 116.000 de unitati. Previziunile Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) indica o scadere de 13,5% pentru inmatricularile de masini noi in tara, spre 100.000 de unitati. Si pentru intreaga Europa sunt prognoze pesimiste, scadere de 13%, iar Germania, cea mai mare piata, va cunoaste o scadere de 28% fata de anul trecut cand programul Rabla a facut minuni. In regiune, Ungaria si Cehia se bucura de previziuni optimiste, crestere de 7,6%, respectiv 3,1%.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
Cunosc multe firme germane care se reintorc acasa(nu specific din care colt al lumii)tocmai ptr acest fapt:salarii locale mari,taxe si calitatea muncii
Deci ptr.ei este indiferent unde produc.Ei trebuie sa produca la "pret redus".
Acesta este motivul ptr care vin firmele in tari ca Ro.
Cum a spus Ion,in Turcia,Rusia,Moldova,Ucraine si multe state din fostul teritoriu sovietic,chiar si Bulgaria.
Omul incearca sa avertizeze.Nu ma implic sa comentez cat se castiga sau nu.Poate ca inca sunt salarii de mizerie,dar comentez intrebarea
asta :Unde se duc?
pe de alta parte, la dacia, mare parte din munca este facuta inca manual. solutia pt eficientizarea productiei (in caz de scumpire excesiva a fortei de munca) ar fi robotizarea productiei. se poarta mutatul de roboti industriali de la o fabrica la alta (astia mai vechi mai spre estul europei)
Ia vezi Meganul ala atat de vandut in Europa, inclusiv in Romania, unde e facut.
Adevarul adevarat e ca trebuie sa oferim mai mult ca tara, nu doar muncitori ieftini. Adica o legislatie simpla si clara, taxe mici, coruptie mica, infrastructura buna, ingineri buni (pentru centre de cercetare/design industrial) Si am putea in acest caz sa avem chiar salarii mai mari decat acum (vezi Cehia sau Ungaria)
Daca singurul nostru avantaj sunt salariile mici, cred ca putem sa ne luam de pe acum "la revedere" de la investitori in domeniul auto. Cam la fel s-a intamplat in confectii-lohn. Doar ca in domeniul auto inertia e mai mare, odata ce au fost puse la punct niste linii de fabricatie, au fost demarate niste investitii maricele, au fost instruiti niste oameni...
Dar pe termen mediu-lung, o sa patim ca in industria textila, daca nu ne schimbam.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
Sta mai prost la raportarea pe cap de locuitor.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita
Populatie:192,272,890
Cred ca industria auto mai are pana sa devina neperformanta din pdv cost cu forta de munca, dar se pare ca e pe drumul cel prost.
daca unui roman i se da 1000 de euro pe luna, austriacul, grecul, francezul care lucreaza pe o pozitietie similara castiga cam de 3 ori mai mult. si nu neaparat e mai productiv
Propun sa ne uitam mereu la China si la India... unde se papa cu 10 la lingura sau se doarme pestrada.
Sa vezi ce competitivitate va fi p'aci pe la noi ... da-i naibii pe unguri , nemti si altii din W&CE (West & Central Europe).
Omul acesta in loc sa vorbeasca despre inovatie .. eventual roboti ...
ele vorbeste de salarii ...
Cred ca trebuie sa mai mearga pe la o scoala de comuniocare.
Pai. atunci eu zic sa dam o lege ... de legare nu de glie ci de fabrica! Si apoi inca un de scalvie ... Si asa domnu' xxx (nu ma intereseaza si nu vreau sa retin numele) o sa poata trai bine, cu salariu marit in fiecare luna ...
la momentul asta omul de pe banda castiga probabil sub 980 lei/luna
dar 300 lei/luna inmultit cu nu-stiu-cati angajati, probabil cateva mii, inseamna probabil vreo 2 milioane de euro in plus pe an. plus inca vreun un milion impozit...
3 milioane in minus la profit inseamna bonusuri muuult mai mici pentru management.
si atunci, preventiv, incearca sa arunce pisica...
in alte locuri e si mai rau, spre exemplu in banci au inceput sa renunte la angajatii cu vechime si sa aduca pustime de pe bancile scolilor ca sa reduca din cheltuieli...