UPDATE Ford vrea reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova. Surse: Modificarile se refera la faptul ca Ford nu va putea produce numarul de unitati promis anul acesta
UPDATE 3: Ford ar vrea o modificare a numarului de unitati pe care ar fi trebuit sa le produca anul acesta la Craiova, au declarat, pentru HotNews.ro, surse guvernamentale.
Reanalizarea ar putea avea legatura cu faptul ca este posibil ca Ford sa nu-si poata indeplini tintele de productie pentru anul in curs, din cauza crizei economice, compania riscand astfel sa fie penalizata.
In cativa ani, productia ar trebui sa ajunga la 300.000 de unitati, insa estimarile indica, pentru 2010, circa 20.000 de unitati, pe fondul inceperii productiei unui nou model.
UPDATE 2: Ford sustine ca isi mentine angajamentele, insa nu a precizat ce anume vrea sa renegocieze, in ciuda insistentelor HotNews.ro.
UPDATE1: Guvernul a aprobat miercuri o Hotarare privind infiintarea unei comisii in vederea reanalizarii clauzelor din contractul de privatizare. Comisia va fi formata din repezentanti ai AVAS si Ministerul Finantelor. Nu au fost discutate motivele reanalizarii clauzelor contractuale.
In contextul crizei economice si financiare globale, care a afectat dramatic economiile din tarile cele mai dezvoltate, cu efecte dramatice pe piata producatorilor din industria auto din intreaga lume, Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de vanzare-cumparare de actiuni. Avand in vedere ca Hotararea Guvernului nr 37/2007 privind constituirea Comisiei de Privatizare si-a incetat aplicabilitatea, este necesara emiterea unei noi hotarari de Guvern privind constituirea unei comisii interministeriale de negociere, avand in componenta reprezentanti ai urmatoarelor institutii:
- Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
- Ministerul Finantelor Publice
- Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
- Ministerul Muncii, Protectiei Sociale si Familiei
- Secretariatul General al Guvernului
La prima reuniune a comisiei ce se va constitui, Ford va veni cu propuneri concrete de modificare a contractului de vanzare - cumparare, urmand ca aceste propuneri sa fie negociate cu reprezentantii statului. Rezultatele negocierii vor fi aprobate prin Memorandum de catre Guvernul Romaniei, vor fi trimise spre avizare Comisiei Europene si ulterior vor fi supuse aprobarii Guvernului Romaniei sub forma de ordonanta/lege, se mai mentioneaza in proiectul de hotarare.
Comisia va fi condusa de presedintele AVAS si va negocia pentru a incheia un act aditional la contractul incheiat la 12 octombrie 2007 de AVAS si Ford Motor Company.
Ford a produs sub 1.000 de masini din septembrie anul trecut cand a inceput productia Transit Connect la Craiova. Productia este mica fiindca uzina e in dezvoltare pentru introducerea in productie a unui nou model spre finele acestui an, dar si fiindca cererea de vehicule comerciale este mult mai mica din cauza crizei.
UPDATE Pozitia Ford nu dezvaluie detalii despre modificarile solicitate de compania americana
"Angajamentul pe care Ford si l-a asumat fata de Craiova si Romania ramane neschimbat. Astfel, planul nostru este acela de a indeplini angajamentele asumate in privinta locurilor de munca, a investitiei si a capacitatii de productie. Toate acestea se intampla in pofida crizei economice fara precedent, care a inceput de cand Ford a semnat contractul de privatizare.", a spus Nadia Crisan, membru al Consiliului de Administratie al Ford Romania.
- +1 (3 voturi)Hmmm..... (Miercuri, 5 mai 2010, 14:52) Surfer [utilizator]Vor sa renegocieze clauzele legate de viitoarele investitii? Adica dupa ce au luat fabrica bine-mersi acum nu mai pot sa isi asume ce au semnat, sau cum? Vor sa pastreze fabrica dar sa nu se angajeze la investitii si pastrarea locurilor de munca......raspunde trimite
- 0 (0 voturi)AUTOSTRAZI? (Miercuri, 5 mai 2010, 15:41) gogu [anonim]parca trebuia sa fie gata o autostrada sau un drum expres pana la Bucuresti sau macar pana la Pitesti. Deh, au trecut 3 trei ani de la semnarea contractului si e incredibil pt ei ca nu s-a facut nimic, nici macar n-au inceput vreun pasaj.raspunde trimite
- +1 (1 vot)Dineros (Miercuri, 5 mai 2010, 16:06) Henry Shford [anonim]Pai ce sa negocieze, eliminarea clauzelor care prevad penalizari daca nu isi indeplinesc obligatiile contractuale. Simplu. Argumentul ( a se citi santaj ) va fi inchiderea fabricii. Alta afacere de succes a statului roman.raspunde trimite
- +1 (1 vot)Ford ? - nu va faceti sperante (Miercuri, 5 mai 2010, 21:06) cc [anonim]Ford are cel mai vandut model din Europa. Nu le pasa de Craiova...vor sa tina doar fabrica ocupata sa nu vina altii sa le faca concurenta. Asta a fost strategia americanilor si pentru ARO(...aro tocmai incepuse sa vanda in state si l-au terminat cu doar 10 milioane de dolari). Ford de fapt nu a investit nimic la Craiova...sunt doar bani imprumutati de la banci si sunt garantati de statul roman(super tzeapa !).raspunde trimite

Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
MAI face lumină în privința cărții electronice de identitate: Ce date va conține CIP-ul, cum va fi folosită semnătura electronică și ce opțiuni au românii care nu-și doresc acest act
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic