Geely, compania chineza care anul acesta a batut palma cu Ford pentru a cumpara Volvo, vrea sa lanseze peste doi - trei ani un automobil care sa coste de la circa 1.800 de euro si sa devina astfel mai ieftin decat Tata Nano care se vinde in prezent in India cu preturi intre 2.000 si 3.800 euro, scrie revista britanica Autocar. E prea devreme pentru certitudini, insa in 2015 ar putea aparea si o varianta electrica a micului hatchback.

Masina super low-cost a Geely nu va iesi pe piata mai repede de 2012 si se va inspira din conceptul IG prezentat de companie la salonul auto de la Brijing. In versiunea de serie nu vor fi prezente usile cu deschidere stil "aripi de pescarus" prezente la concept, iar automobilul super ieftin va dispune probabil de un motor de 1 litru, 70 CP.

Geely vinde in China si masini de sub 6.000 de euro, insa noul automobil ar putea deveni cel mai ieftin din lume. Exista posibilitatea ca masinuta sa aiba in 2014 sau 2015 si o versiune 100% electrica si autonomie de 150 km, insa e prea devreme pentru ca informatiile sa fie luate in serios.

Geely a luat fiinta in 1986 si a inceput producand frigidere iar cativa ani mai tarziu materiale decorative. In 1994 a inceput sa produca motociclete, ajungand sa fie una din cele mai importante companii chineze din domeniu. Productia auto a inceput abia in 1998 pornind de la modelul Charade al Daihatsu, marca a Toyota specializata in productia de masini de clasa mica.

In 2003 Geely a inceput sa trimita masini la export iar in 2005 a devenit prima marca din China care a expus la salonul auto de la Frankfurt. In 2006 Geely a expus in premiera si la Detroit.