Toyota spune ca in ultimul deceniu a reusit sa reduca de zece ori costul de productie al unui vehicul pe hidrogen, iar scaderile vor continua, astfel incat in 2015 compania estimeaza ca ar putea scoate pe piata un sedan cu tehnologia pilei de combustie la pretul de 50.000 dolari, noteaza Bloomberg. Parerea generala in industrie este ca masinile pe hidrogen au un viitor mult mai putin promitator decat cele electrice sau hibride, din cauza costului mare de productie.

Acum un deceniu costul mediu de productie a unei masini pe hidrogen era cam de un milion de dolari, Toyota spune ca a redus pana in prezent costurile pe unitate cu 90%, iar pana in 2015 ar mai putea reduce cu inca 50% costurile.

Toyota spune astfel ca in 2015 ar putea lansa un sedan cu hidrogen pe tehnologia pilei de combustie (fuel cell) care sa coste cam 50.000 de dolari si sa aiba autonomie comparabila cu o masina pe benzina.

Producatorul spune ca atunci cand va incepe comercializarea de masini pe hidrogen tinta ar fi ca pretul de vanzare sa fie similar cu cel de productie, dar sunt de asteptat si subventii guvernamentale care sa faca masina mai atragatoare.

Pilele de combustie sunt "imbracate" intr-o foita de plastic subtire acoperita pe ambele parti cu straturi fine de catalizatori (in general platina). Aceste pile de combustie produc electricitate printr-o reactie chimica, iar energia produsa alimenteaza motorul electric de tractiune.

Tehnologia pilei de combustie nu este noua, producatori precum Mercedes, GM, Honda, Hyundai sau Suzuki prezentand diverse concepte in ultimul deceniu. Cel mai cunoscut model pe hidrogen este Honda FCX Clarity care a fost dat spre folosinta unui numar limitat de persoane in SUA si Japonia, devenind practic primul model pe hidrogen produs in serie, limitata ce-i drept.

In California sunt testata masini pe hidrogen, fiind disponibila si o mica flota de SUV-uri General Motors dar si zece statii de alimentare.

Totusi, in industrie opinia generala este ca masinile pe hidrogen nu vor ajunge sa se vanda in volume mari fiindca tehnologia este prea scumpa iar construirea unei retele de incarcare este costisitoare.