Forma actuala a programului Rabla prin care pot fi casate trei masini ca avans pentru una noua nu este cea mai fericita, o varianta mai buna fiind sa existe tot un singur cupon ca in editiile trecute, insa cu o valoare mult mai mare, a spus Brent Valmar, vicepresedinte al Asociatiei producatorilor si importatorilor de Automobile din Romania, intr-un interviu acordat la evenimentul de lansare al noului Porsche Cayenne.

"Sunt de parere ca in Rabla ar trebui sa existe un singur cupon, insa cu o valoare mai mare fiindca altfel nu facem decat sa alimentam o piata paralela gri cu tranzactii de cupoane. Pe de alta parte induce si o asteptare si o obisnuinta in piata care pe termen lung e gresita. Situatia a fost verificata anul trecut in Germania cand piata a fost foarte ok cu prima de casare, insa apoi au cazut un pic in nas. La noi daca iei si imboldul acesta de a cumpara o masina ne vom intoarce la nivelul din 1990 si ceva", a spus Valmar care ocupa si functia de director general al Porsche Romania.

In ultima vreme s-a discutat mult despre masinile electrice, premierul Boc a infiintat si o comisie care sa faca o strategie pentru adoptarea masinii electrice in tara, insa Valmar spune ca nu trebuie sa consideram ca masina electrica va domina piata. "Toate studiile internationale spun ca pana in 2020 nu se va schimba mare lucru, motoarele cu combustie interna vor avea peste 90% din parcul auto, Vor fi pasi mici si e evident ca masinile electrice trebuie sustinute financiar cu programe speciale finantate de diverse guverne europene"

Valmar atrage insa atentia ca romanii nu sunt prea receptivi cand e vorba de automobile ecologice, astfel ca un marketing care sa insiste pe acest lucru nu ar fi eficient "Atata vreme cat vedem in trafic oameni care arunca pachetul gol de tigari pe asfalt, golesc scrumiera la bordura, schimba uleiul in fata blocului si-l arunca la rigola, nu cred ca romanul e suficient de sensibil si de informat sa ia in serios un astfel de marketing".

El considera ca diferenta de tehnologie se plateste si pretul trebuie sustinut de guvern, dar probabil ca nu va fi sustinut integral de autoritati, astfel ca va trebui sa-l sustina si cetateanul din buzunar cum este si normal, spune Valmar care considera ca statul si concernele ar trebui sa investeasca pentru crearea retelei de statii de incarcare.

Pana ca masinile electrice sa patrunda in mod serios si la noi, seful Porsche Romania spune ca piata auto are doua mari probleme: vechimea parcului auto si importul masiv de rable.