Majoritatea celor care ar avea de gand sa-si cumpere un vehicul electric in Germania sau Franta ar da in plus intre 2.000 si 3.000 de euro fata de o masina cu motor termic, desi in prezent un automobil electric e cu pana la 15.000 de euro mai scump decat unul standard, arata un studiu Roland Berger care si-a propus sa afle ce atitudine au clientii germani si francezi fata de masinile electrice. Masinile electrice se vor ieftini, insa nu intr-un ritm alert, astfel ca estimarile arata un cost suplimentar de 4.500 de euro in 2020.

In martie si aprilie au fost chestionati aproape 500 de posibili clienti de masini din Germania si Franta (tari care au o strategie clara privind adoptarea masinilor electrice) iar raspunsurile au aratat ca sub o zecime sunt extrem de decisi sa-si ia masinia electrica in viitor, iar circa un sfert au raspuns ca probabil si-ar cumpara.

Insa, compania de cercetare Roland Berger noteaza ca in prezent costurile aditionale ale unei masini 100% electrice sunt cuprinse intre 10.000 si 15.000 euro si vor cobori probabil la 8.000 –10.000 euro de-abia in 2015. Costurile aditionale ale unui vehicul electric in comparatie cu un sistem de propulsie traditional vor cobori sub 4.500 euro abia peste zece ani, asta in conditiile in care in prezent nici macar o zecime dintre francezii si germanii care au de gand sa-si ia masini electrice nu sunt dispusi sa dea peste 4.000 de euro in plus fata de o masina cu propulsie traditionala.

Interesant este ca doua treimi dintre cei care se gandesc sa-si ia in viitor masina electrica iau in considerare cumpararea unei masini de la un furnizor si inchirierea unei baterii de la un altul, majoritatea fiind dispusi sa dea lunar intre 20 si 50 de euro timp de trei - patru ani pentru a palti bateria. Totul in conditiile in care unele companii promoveaza acest tip de model: sa platesti initial doar pentru masina si sa achiti bateria platind un abonament lunar, avantajul fiind ca masina este mai ieftina la achizitie.