Are doar 1.7 metri lungime, o autonomie de 50 de km si poate atinge viteze de 20-25 km/h cu motorul electric. Este vorba despre Dock Dock, o creatie a Institutului Jaime Lerner din Brazilia, considerata cea mai mica masina din lume pentru doua persoane. Masina nu se va vinde in showroom-uri ci va fi prezenta in diferite locuri din oras, iar cei care vor sa utilizeze platesc pentru cat timp au nevoie sa conduca masina si apoi o lasa la o alta statie.

Prototipul masinii realizate de inventatorii brazilieni a fost prezentat in cadrul Michelin Challenge Bibendum, care se desfasoara in aceste zile la Rio de Janeiro.

Dock Dock este cea mai noua creatie a arhitectului si urbanistului Jaime Lerner, fiind realizata cu sprijinul Companiei Forca e Luz din Sao Paulo. "E o masina urbana", a declarat Lerner pentru HotNews.ro, afirmand ca vehiculul creat de el urmareste sa decongestioneze traficul, o problema din ce in ce mai serioasa in orasele cu peste 500.000 de locuitori. "Doar in Brazilia exista peste 40 de astfel de localitati", spune arhitectul, adaugand ca Dock Dock este o masina special creata pentru oras, similara cu foarte popularele biciclete Velib din Paris.

De altfel, Lerner a dezvoltat masina ca o completare pentru transportul public, in ideea de a "aerisi" traficul si de a reduce cat mai mult posibil aglomeratia rutiera. "Nu schimbam doar motorul unei masini; aici este vorba in primul rand de felul in care folosesti masina", ne-a spus Lerner.

Dock Dock este conceputa "sa joace rolul unui autobuz". Cel care o foloseste nu e proprietarul masinii. In schimb, el cumpara o cartela magnetica si poate sa porneasca masina dupa ce plateste o suma direct proportionala cu timpul pe care il va petrece la volan.

Masina, care functioneaza cu energie "curata", este conceputa pentru a ocupa un spatiu minim, avand 1.7 metri lungime ("ceva mai mult decat jumatate de Smart!", afirma mandru Lerner), 1.2 metri lungime in spate si doar un metru in partea din fata. Are o autonomie de 50 de km si poate atinge viteze de 20-25 km/h. Ea se incarca cu energie la statii aflate in locuri "strategice": terminale de transport public, statii de metrou, gari etc. Dupa ce este folosita, masina poate fi returnata la oricare dintre aceste statii din sistem.

Lerner a afirmat ca masina conceputa de el este "o masina eminamente urbana", care "nu ocupa loc" si poate fi folosita de nenumarate ori. In plus, masina poate fi produsa oriunde in lume si poate fi folosita in orice oras de pe glob. Cu o conditie insa: sa existe o companie de electricitate care sa fie dispusa sa ofere energia necesara la statiile de incarcare. "Suntem in discutii cu cateva capitale si orase cu peste 500.000 de locuitori din Brazilia, SUA si Europa, urmand sa oferim circa 100 de prototipuri in urmatorul semestru", a afirmat Lerner.

Citeste aici mai multe despre Jaime Lerner.