Ford a anuntat ca va inceta in trimestrul al patrulea productia de masini Mercury, marca infiintata acum 71 de ani de fiul lui Henry Ford, scrie AFP. Acum 30 de ani se vindeau si peste jumatate de milion de masini Mercury anual, insa in 2009 vanzarile au coborat sub 93.000 de unitati, brandul pierzandu-si identitatea si fiind privit doar ca avand masini care au in plus doar cateva optiuni fata de Ford.

Mercury a fost infiintata in 1939 de Edsel Ford, fiul lui Henry Ford si a fost plasata intre brandul de volum Ford si marca de lux Lincoln. Anii 70' si 80' au adus maximul pentru Mercury ale carei vanzari anuale au ajuns la 580.000 de unitati in 1978, iar in 1993 au fost la un nivel foarte bun de peste 450.000 de unitati.

De atunci insa marca a cunoscut un declin ce nu a mai putut fi oprit, in anii dinaintea crizei media vanzarilor era de 200.000, iar anul trecut a scazut sub 93.000.

Marca si-a pierdut identitatea insa si multi o vad doar ca pe o alternativa mult prea scumpa fata de Ford, in conditiile in care masinile sunt putin diferite ca design, ci au doar dotari in plus.

Ford a spus ca-si va concentra eforturile pe marca Lincoln care va avea sapte modele noi si vrea sa devina un concurent viabil pentru Lexus si Cadillac.