Dupa ce asociatia ecologista franceza Agir pour l'Environnement a facut o plangere, Juriul pentru Deontologie Publicitara a cerut Renault sa retraga o reclama in care SUV-ul Dacia Duster era prezentat ca fiind o masina ecologica sub sloganul "respectuos cu mediul". Asociatia sustinea ca masina are, in versiunile pe benzina, emisii de CO2 mult peste media pietei, consumatorul putand fi indus in eroare, scrie CNET France.

Campania publicitara de pe internet e centrata pe sloganul ce sustine ca masina este "respectuoasa cu mediul". Asociatia care a facut plangerea sustine insa ca emisiile medii ale Duster sunt 159 g CO2/km, in timp ce media masinilor vandute in Franta este 133 g. Emisiile CO2 ale Duster sunt mai mari in versiunile pe benzina (177 gCo2/km pentru varianta 4X2 si 185 g pentru versiunea 4X4, in timp ce la diesel-uri emisiile sunt mai mici (de la 135 g).

Juriul pentru Deontologie in Publicitate a cerut Renault sa retraga reclama de pe internet, spot despre care spune ca poate induce cumparatorul in eroare fiindca masina nu este atat de "verde" cum arata sloganul. Pe de alta parte, juriul admite insa ca motorizarile diesel au emisii scazute pentru o masina atat de spatioasa.

CNET France mai noteaza ca Duster are emisii de CO2 mult mai mici decat alte SUV-uri precum Lada Niva, Ford Kuga sau Volkswagen Tiguan.

In Franta, emisiile de CO2 sunt extrem de importante fiindca daca sunt sub anumite nivele, impozitele anuale scad simtitor. Grupul Renault are sub-brandul Eco2 in care intra modele de masini ale caror emisii sunt sub 140 g CO2/km. In aceasta categorie intra si modele Dacia cu motorizari diesel.