Producatorii auto europeni au un surplus de capacitate de 35%, un nivel "incredibil" pentru o perioada atat de grea, iar solutia este reducerea capacitatilor, pentru ca altfel piata devine distorsionata, iar producatorii nu aleg cea mai buna cale spre profit, a spus seful Ford Europa, John Fleming, la o conferinta auto in Bilbao (Spania). Fleming a sfatuit dealerii Ford sa o lase mai moale cu reducerile si sa se concentreze pe profit, chiar daca marca pierde cota de piata.

John FlemingFoto: Hotnews

Fleming a spus, citat de just-auto, ca marea problema a industriei auto europene tine de capacitatile de productie in exces cu 35%, lucru care afecteaza profitabilitatea si nu reprezinta o strategie buna pentru vremurile din prezent. El mai spune ca e incredibil cum de constructorii nu au redus considerabil capacitatile de productie in exces pe perioada crizei si adauga ca aceasta situatie distorsioneaza piata.

"Capacitatea de productie in exces e un factor principal care alimenteaza politica curenta de discount-uri agresive si substantiale din piata. Acesta nu e un mod sustenabil de a face afaceri. Nu trebuie sa uitam ca trebuie sa actionam nu doar pentru a ne imbunatati eficienta pe piata europeana, ci si pentru a fi mai competitivi in fata competitiei venite din afara Europei", mai spune seful Ford Europe, referindu-se la acordul de liber schimb Europa - Coreea de Sud care va face masinile asiatice si mai interesante.

El a mai spus ca dealerii Ford o vor lasa mai moale cu reducerile la preturile de lista chiar daca producatorul a mai pierdut cota de piata anul acesta. El mai spune ca, desi efectele programelor de tip Rabla s-au simtit mult mai putin in acest an, totusi piata este inca "tranchilizata" de ele, primul trimestru a fost unul extrem de bun la vanzari, insa cel din prezent nu mai e la fel de fast. "Mesajul nostru catre echipa este: sa incercam sa facem profit intr-o perioada foarte dificila!".

Ford mareste treptat capacitatea si la uzina de la Craiova, insa este foarte departe de maximul promis pentru 2012 (circa 1.000 de masini/zi, in timp ce in prezent date neoficiale indica sub 100/zi). Ford a cerut in mai reanalizarea contractului de privatizare, iar informatii "pe surse" indica faptul ca, din cauza crizei, compania ar vrea prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investitiile si parametrii de productie care trebuie atinsi la Automobile Craiova.

Informatiile despre Ford sunt din surse neoficiale deoarece compania nu a dat cifre legate de productie, de investitii, de planuri si nici legate de momentul cand va incepe productia celui de-al doilea model la Craiova.