BMW a prezentat o schita si informatii despre masina 100% electrica ce va iesi pe piata in 2013

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 2 iulie 2010, 12:16 Economie | Auto


Schita primei masini 100% electrice de la BMW
Foto: BMW
BMW lanseaza peste trei ani un vehicul 100% electric de clasa mini care va putea transporta patru pasageri circa 160 km dupa o incarcare si va utiliza fibra de carbon, astfel incat greutatea suplimentara data de baterii sa fie compensata de o caroserie foarte usoara. Compania spune ca lansarea masinii nu e doar o miscare de marketing, ci considera ca astfel de masini vor fi extrem de utile in orasele foarte mari, de peste 10 milioane locuitori. Masina va purta sigla unui nou sub-brand al BMW.

BMW a demarat acum trei ani "proiectul i" prin care isi propune sa dezvolte masini ecologice pentru marile aglomeratii urbane. Au fost testate versiuni 100% electrice ale unor modele Mini, masini cu autonomie de pana la 250 km. Una din concluzii a fost ca oamenii nu vor masini foarte mici si de aceea nici nu s-a pus problema ca primul model 100% electric al BMW sa aiba numai doua locuri.

Masina, cunoscuta sub numele de cod Megacity, va fi de clasa mini, va dispune de patru locuri, urmand ca motorul de 100 kw sa fie montat in partea din spate, iar pachetul de baterii, in podea. Obiectivul este ca in momentul lansarii autonomia masinii sa fie de circa 160 - 200 km, iar viteza maxima de circa 140 km/h.

In plus, BMW insista pe faptul ca aceasta masina electrica se va conduce usor, acceleratia va fi foarte buna, soferii nu vor trebui sa schimbe vitezele si vor putea frana luand pur si simplu piciorul de pe acceleratie. Germanii promit ca masina va fi construita cu totul diferit fata de alte modele electrice, urmand sa dispuna de o caroserie din fibra de carbon ranforsata care sa fie rezistenta ca otelul, dar mai usoara ca aluminiul. Deja au fost facute teste de impact cu un prototip de caroserie, iar productia fibrelor de carbon demareaza in SUA. Ideea ar fi ca acest nou concept de constructie sa permita realizarea unei caroserii extrem de usoare care sa contracareze greutatea suplimentara adaugata de pachetul de baterii.

Masina va fi parte a unui nou subbrand al BMW si evident va fi un model premium si la capitolul pret. E foarte posibil ca masina sa aiba si un mic motor cu combustie interna care sa mareasca autonomia, functionand ca un generator care incarca bateriile ce furnizeaza energie masinilor electrice.

BMW a dotat cateva din modelele sale cu mici motoare electrice care duc la o reducere a consumului de carburant, imbunatatesc acceleratia si permit rularea pentru maxim 2 km exclusiv cu motorul electric. Totusi, in Romania X6 hibrid si seria 7 hibrid costa de la circa 110.000 de euro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3492 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    proiect SF (Vineri, 2 iulie 2010, 14:17)

    donache [anonim]

    Inca un proiect de masina cu un design futurist=scump si cu tot felul de accesorii scumpe. Faceti dom'le o masina electrica ieftina, gen Logan sau Sandero la care adaugati in plus doar costul acumulatorilor, de fapt doar diferenta dintre costul motorizarii pe benzina/motorina si cea electrica.
  • -1 (3 voturi)    
    Daca iau piciorul de pe pedala franeaza? (Vineri, 2 iulie 2010, 15:03)

    denvarel [utilizator]

    Daca deccelereaza putin, ca in cazul "franei de motor", e ok dar daca franeaza e o tampenie cat BMW de mare. Ce facem? Ne legam piciorul de pedala de acceleratie pentru ca altfel dam cu pasagerii in parbriz cand ne amorteste membrul?
    Nu-mi imaginez ce se intampla daca ne tremura de la cafea...
  • -2 (2 voturi)    
    Marketing (Vineri, 2 iulie 2010, 15:36)

    Marian [anonim]

    In plina criza cand ei nu au bani sa isi plateasca muncitorii, a anunta astfel de proiecte nu e altceva decat un marketing un pic mai elevat decat cel pentru amatorii de ars testosteron.
    Cam toate firmele se lauda ca vor scoate "peste 3 ani" sau "dupa criza" masini electrice, dar productia actuala mondiala de baterii de litiu e departe de a concretiza acest lucru.
    In marketingul auto (disperat), pe langa traditionala directie "motor sport" (vezi Citroen C4 "coupe", Peugeot "coupe cabrio", Audi "S-Line", Seat si alte spoieli care transforma un banal 1.6 benzinar intr-o fiara pe exterior care aspira praful de la un sleeper) si mai nou "eco", probabil pentru femei sau dendrofili.
  • +3 (3 voturi)    
    Saraciile vorbesc (Vineri, 2 iulie 2010, 17:01)

    Gigi [anonim]

    si mai si posteaza commenturi.
    Toate saraciile pamantului se apuca sa-si dea cu parerea despre intentiile de viitor a unei marci ce produce automobile de pe vremea cand bunicii lor invatau sa mearga.
    Si, ia mai zi mai Mariane? Cum zici tu ca e mai bine sa-si faca BMW-ul marketingul anul viitor? Poate reusesti sa-i scoti din rahat ca sunt in groapa rau de tot fara tine.
    Ii iei si pe denvarel si pe donache si faceti o echipa puternica care sa ridice BMW-ul din groapa falimentului.
    Vai de capul vostru... prapaditilor


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by