Rombat Bistrita va incepe in 2012 productia de baterii pentru masini hibride

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 iulie 2010, 12:04 Economie | Auto


Rombat ar putea construi o noua fabrica
Foto: rombat.ro
Producatorul de acumulatori Rombat din Bistrita va incepe in 2012 sa fabrice baterii pentru automobile hibride, a declarat directorul general al companiei, Ioan Repede, citat de 0-100.ro. Bateriile vor fi furnizate grupurilor Renault si PSA Peugeot - Citroen, iar compania spera ca jumatate din suma necesara proiectului sa vina din bani europeni. Rombat are 600 de angajati si estimeaza o cifra de afaceri de 65 milioane euro anul acesta.

“Pentru a incepe fabricatia de baterii pentru masini hibride, Rombat are un proiect de 15 milioane euro pentru o noua fabrica”, a spus Repede. Compania spera sa obtina jumatate din suma din fonduri europene, insa are si un plan B in cazul in care proiectul va fi refuzat, respectiv va extinde fabrica existenta, dar cu o investitie mai mica.

“Ridicarea noii fabrici ar presupune crearea a circa 100 de noi locuri de munca”, a spus Repede. Bateriile pentru masini hibride vor fi livrate grupurilor Renault si PSA Peugeot Citroen, pentru a fi montate in doua tipuri de vehicule: * micro hibrid 1, adica masini echipate cu tehnologie Stop & Start, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intentioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transmisii manuale). * micro hibrid 2, care presupune existenta unui sistem Stop & Start in asociere cu un sistem de recuperare a energiei la franare (pe principiul dinamului de bicicleta).

Potrivit sefului Rombat, in urmatorii zece ani “batalia” se va duce pe segmentul masini micro hibride, de aceea compania nici nu intentioneaza pe termen scurt si mediu sa investeasca bani in dezvoltarea de acumulatori pentru masini electrice. Rombat a deschis joi, in cadrul unui eveniment de presa, al doilea centru din Bucuresti (primul e in Militari) si al noualea din tara. Investitia s-a ridicat la 420.000 euro. Centrele au o suprafata de pana la 5.000 de metri patrati si cuprind showroom, service auto si depozit pentru 8.000 de baterii. Compania intentioneaza sa deschida circa trei noi astfel de centre, printre care inca unul in Bucuresti si in orase precum Cluj-Napoca si Piatra Neamt.

Compania estimeaza ca va inregistra in acest an o cifra de afaceri de 264 milioane lei (64,5 milioane euro), mai mare cu 22% comparativ cu 215 milioane lei in 2009, iar exporturile vor urca cu 32%. La Rombat lucreaza 680 de angajati, iar la nivel national exista o retea de service formata din circa 100 de reprezentante.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4670 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Felicitari! (Joi, 8 iulie 2010, 12:24)

    Adrian [anonim]

    Astfel de stiri necesita prim-planul! Felicitari Rombat pentru aceasta veste...
    Tin minte, in 93, tatal meu si-a cumparat o Dacie cu baterie de la Bistrita... A rezistat acumulatorul pana a vandut-o, 8 ani mai tarziu!
  • +1 (1 vot)    
    10 ani??? (Joi, 8 iulie 2010, 12:26)

    Inginer [anonim]

    S-o creada ei, cel mult 7!
    Toti marii producatori au in lucru hibride, si multi electrice.
  • +8 (8 voturi)    
    Succes Rombat (Joi, 8 iulie 2010, 12:28)

    Lucian [anonim]

    Sper sa aiba succes Rombat, personal cred ca e o companie serioasa care face baterii bune la pret bun, pe care le-am recomandat la toata lumea. Momentan am o baterie Rombat pe masina care in Noiembrie va avea 6 ani, functioneaza perfect si iarna trecuta a pornit fara probleme la -20.
    Ar trebui sa fim mai nationalisti un pic si sa cumparam lucrurile produse la noi, macar cele bune...
  • -10 (12 voturi)    
    rombat cah (Joi, 8 iulie 2010, 12:34)

    STF [utilizator]

    Daca si bateriile pt masini hibride vor fi la fel de proaste ca si cele pe care Rombat-ul le face in ziua de azi e grav
    • 0 (2 voturi)    
      Totul tine de proiectare! (Joi, 8 iulie 2010, 12:53)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui STF

      Pai sa nu-mi spuneti ca acumulatorii au fost proiectati in Romania, pentru ca eu stiu ca cercetarea este in moarte clinica!

      Deci e vorba de productie doar prin montaj, dupa un proiect deja dezvoltat in Japonia, State Canada sau alte tari unde se investeste in cercetare!

      Nimeni nu doreste ca inteligenta romanilor sa fie cultivata in Romania, ci doar sa o foloseasca sub steagul lor pentru interesul lor!

      Cat despre masinile electrice va zic ca mi-as lua maine daca cu reducere ar costa 15.000 de euro! dar va exista si posibilitatea de a inchiria acumulatorii asa ca pretul unui vehicul va fi sub 10.000 iar acumolatorii cam 5.000 de euro! (scrie peste tot pe net...)
      • 0 (0 voturi)    
        nu vorbi fara sa stii, nu mai zii (Vineri, 9 iulie 2010, 9:51)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

        mereu, ce auzi de la altii...

        pentru habaru` tau, Rombat a brevetat o gramada la osim si a cumparat brevete, licente, etc.,

        sau tu esti dintre cei care sunt 100 % convinsi ca romanii sunt prosti, si orice jeg de afara este mai bun decat un lucru romanesc,

        de ce nu emigrezi, daca esti asa de destept....
        sigur la MIT mai sunt ceva locuri de maturator sau spalator de farfurii, saun poate gasesti un post de tunzator de iarba prin Silicon Valey,

        faptul ca statu`roman finanteaza pe baza de smen temele de cercetare nu insemna ca au murit toti inventatorii,
  • 0 (0 voturi)    
    ar fi prea frumos.... (Joi, 8 iulie 2010, 12:37)

    dorinteodor [anonim]

    bateriile pentru masini electrice sint apanajul unor firme din tari foarte dezvoltate. cerintele sint dincolo de posibilitatile tehnologice actuale (inclusiv din punctul de vedere al protectiei in caz de accident...).... bateriile pe care vor sa le faca cei de la rombat sint mult mai mici si cu mai putine cerinte..... oricum, fara infuzie de know-how foarte serioasa nu vor rezista pe piata.... sa speram totusi ca vor reusi si sa le uram succes....
  • +5 (5 voturi)    
    baterii (Joi, 8 iulie 2010, 12:42)

    rombatistu [anonim]

    eu lucrez la rombat si se fac bateri bunicele
    daca nu ar fi bateriile bune cred ca fabrica dadea faliment
    • -6 (6 voturi)    
      bunicele? (Joi, 8 iulie 2010, 13:05)

      STF [utilizator] i-a raspuns lui rombatistu

      Bunicele , doar ca tin 2 ani pe Logan , atata tot .
      • +2 (2 voturi)    
        2 ani?! (Joi, 8 iulie 2010, 13:23)

        baterii [anonim] i-a raspuns lui STF

        Am Logan CDI cu acumulator produs de Rombat, pus in circulatie in Iulie 2006, si se comporta ca la inceput acumulatorul, nici macar semne de "imbatranire" nu da. Masina are aproape 80.000 de km efectuati. Dupa aritmetica mea au trecut mai mult de 2 ani. Dar sa nu ne punem cu "specialistii" ca tine...
        • 0 (0 voturi)    
          nu te entuziasma (Joi, 8 iulie 2010, 13:32)

          hash [anonim] i-a raspuns lui baterii

          Al meu acumulator Rombat original de pe masina a tinut 5 ani si cand a cazut, a facut-o brusc - am ramas fara pic de curent intr-o parcare.
          • 0 (0 voturi)    
            se poate (Joi, 8 iulie 2010, 13:45)

            STF [utilizator] i-a raspuns lui hash

            Ok , poate ca sunt cateva exceptii , dar am prieteni carora li s-a dus bateria dupa 2 ani. Oricum cand or sa tina Rombat-urile 7-8 ani cum tin bateriile bune mai vorbim.
      • +1 (1 vot)    
        ghinionul tau (Joi, 8 iulie 2010, 13:44)

        hbunny [utilizator] i-a raspuns lui STF

        eu am folosit-o 3 ani si jumatate pe logan si daca nu imi facea o blonda praf masina, bateria sigur mai tinea
  • +2 (2 voturi)    
    Buna (Joi, 8 iulie 2010, 13:33)

    sabo [anonim]

    ..Treaba!
    Imi place cum se misca firma aceasta romaneasca!
    Este din acele "fiare vechi ceausiste"!
    Doar ca a incaput pe maini mai bune!
  • +5 (5 voturi)    
    bravo lor (Joi, 8 iulie 2010, 13:33)

    Arkan [utilizator]

    In loc sa luati bosch sau varta facute pe vapor, mai bine luati produsele romanesti.
    Cand o sa se inteleaga ca ajutand un roman, te ajuti pe tine?
  • +1 (1 vot)    
    La fel de bune ca Varta (Joi, 8 iulie 2010, 16:14)

    ION [anonim]

    Bateriile Rombat sunt la fel de bune sau chiar mai bune decat Varta. Am avut Rombat si m-a tinut 5 ani fara probleme.
  • 0 (0 voturi)    
    pariu (Joi, 8 iulie 2010, 20:59)

    jorj [anonim]

    Pun pariu ca cel putin 90% din cei carora le-a "murit bateria" nu si-au verificat nivelul si concentratia electrolitului din baterie inainte de "moartea bateriei".
    Pt uituci le recomand acumulatori "fara intretinere". Majoritatea bateriilor pot functiona fara probleme 5-8 ani. Rombat produce acumulatori buni calitativ dupa mine.
  • 0 (0 voturi)    
    Bateri ROMBAT (Joi, 23 septembrie 2010, 13:30)

    Romeo [anonim]

    Am cumparat o baterie ROMBAT si am fost nevoit sa o incarc din 6 in 6 luni , sint cele mai proaste bateri pe care le-am vazut vreodata. Cine cumpara acest tip de baterii mai bine se lasa pagubas.

    Romeo , Bucuresti


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by