Dacia e aproape de a pune cutie automata pe Duster, impreuna cu un motor pe benzina mai puternic

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 iulie 2010, 16:24 Economie | Auto


Dacia a vandut in primele sase luni cu 18% mai multe masini decat anul trecut, iar pentru Duster a primit 35.500 de comenzi in primele sase luni, livrarile ajungand aproape de 15.000 de unitati in Europa, dintre care 1.500 in tara, a spus directorul comercial al companiei, Fabrice Cambolive. El a adaugat ca se studiaza in mod serios posibilitatea ca Duster sa primeasca si cutie automata impreuna cu un motor pe benzina mai puternic, fiindca exista cerere mare pe unele piete, inclusiv Romania.

In prima jumatate a anului Dacia a livrat aproape 182.000 de masini pe plan mondial, fata de 154.000 in perioada similara a anului trecut. Franta a fost de departe cea mai mare piata, cu circa 64.000 de unitati vandute, urmata de Romania, cu peste 19.000, Germania, cu peste 17.000 si trei tari unde s-a trecut de 10.000 (Italia, Spania, Algeria).

In ceea ce priveste Duster, s-au livrat circa 15.000 in Europa, dintre care aproximativ 1.500 in Romania, peste jumatate din clienti alegand versiunea 4X4. Pana la 1 iulie Dacia primise in total 35.500 de comenzi pentru Duster in Europa, dintre care 3.000 in Romania. Fabrice Cambolive spune ca exista o cerere puternica pentru cutie automata pe unele piete, inclusiv Germania si Romania, precizand ca Dacia se gandeste in mod serios sa puna o cutie automata pe SUV "si de obicei o cutie automata merge legata cu o motorizare mai puternica pe benzina", a precizat el. In prezent cea mai puternica motorizare pe benzina la Duster este de 105 CP. Compania a inceput anul trecut sa livreze masini cu cutie automata pentru tarile din Orientul Mijlociu.

Dacia va introduce treptat motorizari Euro 5 pe intreaga gama, pentru a se conforma regulamentelor care prevad ca toate masinille noi vandute dupa 1 ianuarie 2011 trebuie sa aiba acest tip de motorizare. In prezent si Duster se vinde cu unele motoare Euro 5, iar pe intreaga gama Dacia se va introduce curand Euro 5 prin motorul pe benzina de 1,2 litri.

Referindu-se la efectul maririi TVA asupra intregii piete auto romanesti, Cambolive spune ca se vor vinde probabil cu 10 - 15.000 de masini mai putin anul acesta, nivelul total ajungand la 100.000.



Top 10 destinatii export sase luni din 2010


Tara

Unitati

Franta

64 287

2

Germania

17 107

3

Italia

13 755

4

Spania

12 144

5

Algeria

11 145

6

Turcia

6 667

7

Belgia

5 400

8

Austria

2 766

9

Olanda

2 693

10

Elvetia

2 517


*

Maroc (centru de productie Dacia)

9 419








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4613 vizualizari

  • -12 (16 voturi)    
    Duster (Joi, 8 iulie 2010, 17:10)

    necos [utilizator]

    Dacia mai bine ar pune pe Duster o cutie automata Toyota legata cu un motor adevarat si performant Toyota toate sub o caroserie adevarata Toyota. Prietenii stiu de ce.
    • +7 (9 voturi)    
      si pret toyota (Joi, 8 iulie 2010, 18:00)

      EU [anonim] i-a raspuns lui necos

      de ce mai exista si alte marci? tu vrei toyota, ia toyota. nu astepta cu limba scoasa toyota la pret de dacie.
      • 0 (0 voturi)    
        Patriotii neamului si ai lui Stroe Radu (Vineri, 9 iulie 2010, 17:19)

        necos [utilizator] i-a raspuns lui EU

        Dacia Duster e o cocioaba de masina , De ce sariti la gat ca niste babe PSD-iste. Asta este masina de teren? Asta e caricatura! Strutocamila! Motor de masina de cusut ( am condus Logan 105 C. anemici, pret de vre-o 15 000 Km) Mori cu ea de gat in depasire.....si are jaumatate dein greutate.. Atentie, nu folositi A.C. -ul. Bord de Logan ( Invidia Europei) . Tractiune?????? De fitze, 4*2 ( pe asfalt) Nu vreau sa mai intru in alte detalii... Hai sa- o lasam balta! Caroseria, intr-adevar reusita.Renault nu stie sa faca masini " Of Road" si ar fi bvine sa sa limiteza la segmentul sau de piata. Dupa parerea mea, si daca as avea bani as cupara oricannd Logan MCV diesel. O masina cu adevarat reusita, care da clasa la multe masini din vest. O spun sincer convins.... pentru ca am utilizat-o destul. Acum, dati cu bolovani!
        • 0 (0 voturi)    
          P.S. (Vineri, 9 iulie 2010, 18:22)

          necos [utilizator] i-a raspuns lui necos

          De cinci ani am in posesie si conduc Ford Focus , asta ca sa nu te isterizezi ca sunt fan Toyota. Stima!
    • +4 (4 voturi)    
      cumpara-ti Totoya (Joi, 8 iulie 2010, 18:09)

      Luxian [anonim] i-a raspuns lui necos

      Ce treaba ai sa comentezi aiurea la un articol cu Dacia, nu inteleg?

      Sper sa fie bune cutiile de viteza, pe mine m-ar tenta un Sandero pentru sotie, am mers cu o Mazda cu cutie automata si e foarte comod in oras.
    • +2 (2 voturi)    
      Care Toyota, nenea... (Vineri, 9 iulie 2010, 1:52)

      cata [anonim] i-a raspuns lui necos

      ... aia care merge cat de repede vrea pedala ei, nu soferul? Aia rechemata pentru tot soiul de reverificari?

      Apropo, ai condus un Duster?
    • 0 (0 voturi)    
      visezi (Vineri, 9 iulie 2010, 11:36)

      claudiu [anonim] i-a raspuns lui necos

      De mic copil visezi la o Toyota, dar n-ai nici bani de Dacia, asa ca de ce sa nu le dai tu in cap celor care se plimba cu Duster iar tu ai ramas tot cu bicicleta cu 3 roti.
  • -3 (3 voturi)    
    cutii de viteza automate... (Joi, 8 iulie 2010, 17:23)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    Europenii nu au experienta cu cutiile de viteza automate si ar putea fi problematice... Chrysler a avut ani de zile probleme la cutiile de viteza automate care picau dupa garantie. Se pare ca si CVT, un fel de cutii de viza automate cu curele, ar avea ceva probleme... Ca sa linisteasca cumparatorii Nisan a anuntat ca ofera garantie 10 ani/200.000 KM la ele...
    • +1 (1 vot)    
      CVT (Joi, 8 iulie 2010, 17:47)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Nu cred ca exista pe automobile CVT cu curele, ci doar cu lant.
      Cit despre trecerea de pe manuala pe automata, asta ar trebui sa fie simplu, fara nici un fel de probleme, invers e mai dificil.
    • +1 (1 vot)    
      Eh,mai sunt unele bune (Joi, 8 iulie 2010, 18:07)

      Budd [utilizator] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      De exemplu Mercedes si BMW au cutii automate excelente. Am avut un PT Cruiser automat iar cutia era foarte buna.Adevarata schimbare am simtit-o cand am facut buy back pentru un 318i automat. La PT Cruiser se simtea ca lumea trecerea in alta treapta.BMW e mult mai lin,zici ca are CVT.
      Mi-a mai placut o cutie automata de pe un Mitsubishi Grandis,foarte faina si aia.Dar asta nu mai e europeana.
      • +3 (3 voturi)    
        pt cruiser si cutiile automate (Joi, 8 iulie 2010, 18:50)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Budd

        cutia automata, la motoare mai mici si cu trepte de viteza mai putzine, se simte, intr'adevar.
        pt cruiser pentru america are motoare de 2.4 l
        si cutii de patru trepte...
        cutiile de viteza automate, nemtzesti, au mai multe trepte si schimba mai lin. mai ales daca sunt uscate, cu dublu ambreiaj. vw are una in 7 trepte.
        acum si americanii pun cutii automate cu 6 trepte.

        duster nu ar trebui sa aiba probleme, caci probabil vor fi folosite cutii de viteza nissan si motoare nissan de 1.8 sau 2.0 l.
        renault si nissan lucreaza impreuna.
        acum si mercedes s'a cuplat la aliantza asta
        taman d'aia s'au cuplat renault cu nissan. pentru exp. nissan pe piatza americana, cutii automate, gama de motoare de 4 cil. cu cilindree mai mare ca renault: 1.8, 2 si 2.4 l.
        si motoare in v, in special 6v.
        in schim n'avea exp. cu diesel, mai cerut pe piata europeana.

        renault n'a reusit in america tocmai pentru ca nu au putut livra masini cu cutii automate, de buna calitate. au incercat chiar cumparand fosta amc/jeep, dar au dat chix si'au vandut-o la chrysler...
        si nu numai renault. fiat, peugeot, citroen, alfa romeo,..totzi au incercat in america si'au dat chix. nemtii au reusit tocmai c'au putut livra motoare puternice cu cutii automate.
        de ex. vw jetta, golf si beatle se vand cu motoare de 4 cil 2.5l in america. cel mai mic motor oferit de vw in america este 2 l turbo.

        nissan x terra, primele variante vandute in america, aveau motoare de 4 cil. 2.4 l si cutii la alegere, manuala sau automata.
        foate reusite. ar putea fi exemplu pentru duster, mai ales pentru orientul mijlociu,
        cred ca pentru duster, un motor de 2 l s'ar preta.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti paralel cu cercul! (Joi, 8 iulie 2010, 18:21)

      traian [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Dupa cate stiu Scandinavia face parte din Europa si Volvo a avut si are parte de cutii automate foarte bune,inclusiv pentru drumuri medievale,ca in Romania.Ar mai fi cutiile automate facute de Saab si chiar de francezi sau germani.
      Cutia automata este comoda si permite,in ciuda aparentelor,consumuri reale mai mici atat in oras cat si pe drumuri nationale sau autostrazi!
      Va spune asta unul care nu a coborat in ultimii ani sub 2400,numai masini pe benzina.
      Ma mira mentalitatea indusa in randul romanilor la acest capitol de unii pentru care schimbatorul de viteze este un fel de sceptru...
      Iesiti fratilor din evul mediu,nu mai asociati cutia de viteza cu nevoile speciale ale unor concetateni!
      • 0 (0 voturi)    
        cutie automata (Joi, 8 iulie 2010, 22:26)

        Un oarecare [anonim] i-a raspuns lui traian

        Eu chiar sunt o persona cu handicap. Nu pot folosi ambreiajul de loc, iar frana e mai sigur la mana. Am postat asta in numele multor persoane care sunt in aceiasi situatie. Si inca un aspect: daca pentru unii e problema de confort, mai sunt persoane pentru care aceasta cutie este o necesitate si duce la cresterea sigurantei in trafic. Am condus o Dacie modificata la Romhandicap cu comenzile la mana si crede-ma ca stiu ce spun (chiar daca nu am avut nici un accident).
      • 0 (0 voturi)    
        sofer de automata (Vineri, 9 iulie 2010, 14:30)

        sofer [anonim] i-a raspuns lui traian

        O mica specificare ca sa nu sara lumea la tine: pe hirtie, teoretic si/sau condus de un profesionist manuala are consumul putin mai mic. In practica automata consuma mai putin si "costul de stress" este mai mic din motive evidente.
    • +1 (1 vot)    
      pai cum???? (Joi, 8 iulie 2010, 19:25)

      Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      europenii n-au experienta cu cutiile de vitaza automate?
      in germania toate automobilele autohtone sunt oferite si cu cutii de viteza automate, si crede-ma capsunarule(ai grija sa nu-ti inghete capsunile in cnd, altfel vinzi inghetata de capsuni) sunt cautate in germania si in restul europei, fiind mai usor de condus. in rest se face si carnet de conducere pe masini cu cutie de viteza automata, numai ca daca il ai nu poti conduce altceva.
      ce face nissan in cnd sau sua nu intereseaza pe nimeni aici.
      mai interesant este ca toyota nu se mai vinde din cauza ca lumea nu mai are incredere in acest brand impecabil, care are o multime de boli
  • 0 (2 voturi)    
    Cutie automata (Joi, 8 iulie 2010, 17:44)

    Un oarecare [anonim]

    Bine ca pentru orient se pot pune cutii automate. Daca se puneau si pe Logan si Sandero multe persoane cu handicap nu mai aduceau atatea SH din alte parti. Guvernul mai bine subventiona ceva la aceste masini in loc de taxa de inscriere si cred ca tara avea de castigat. Nu mai iesea atata valuta din tara.
  • 0 (0 voturi)    
    In sfirsit!!! (Vineri, 9 iulie 2010, 14:32)

    sofer [anonim]

    In sfirsit s-au trezit si ei. De cind asteptam asta. Sper ca automata sa vina si cu Cruise Control ( sau pilot automat cum eronat este tradus ). Eu sunt un viitor client cind o iesi pe piata.
  • 0 (0 voturi)    
    datul cu parerea (Vineri, 9 iulie 2010, 17:39)

    gheo [anonim]

    eu unul am condus zeci de masini (si aici ma refer la cel putin 1000km) si pot sa zic ca mi-am format cat de cat o parere informata
    asa ca fara sa-mi dau cu parerea in necunostiinta de cauza iaca ce cred eu despre duster
    la banii ceruti e ok; se putea un pic mai bine dar nu cu mult. fiind o masina cu 4x4 reactiv merge foarte bine o cutie automata si un motor mai mare. cu un suv, sav sau cum s-o numi, nu te dai tare.
    sau daca vrei asa ceva trebuie sa scoti foarte multi bani din buzunar.
    sunt disperati care compara duster cu o toyota....
    nu au cum sa se compare, nu-s aceasi bani
    sau daca sunt cat de cat aproape (vezi Urban Cruiser), nu-s aceleasi masini. Intre un urban cruiser si un duster prefer un duster; e mai potent, mai alert si mai capabil pe aratura. nu zic off-road, ca nu e cazul.
    un 4x4 activ si permanent si capabilitati de off-road costa cat 4-5 dacii duster


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by