Piata uto europeana a scazut si in iunie, insa per total in primul semestru a ramas usor pe plus, in timp ce piete precum Bulgaria, Ungaria si Romania au scazut cu mai mult de 40%, arata datele ACEA. Portugalia si Islanda au urcat cel mai mult, cu cate 58%, iar la capitolul marci, vanzarile Nissan si Land Rover au crescut cu peste 30%, iar la branduri precum Suzuki si Honda scaderea a fost de peste 20%.

In iunie s-au inmatriculat circa 1,38 milioane masini noi in cele 28 de tari cuprinse in statistici, scadere fata de 1,47 milioane in iunie 2009. Per total, in primul semestru piata totala a urcat cu 0,6% la 7,49 milioane unitati datorita cresterilor din primele luni.

Ungaria a fost tara unde inmatricularile au scazut cel mai mult in prima jumatate a anului (-44%), urmata de Bulgaria (-43%) si Romania (-42%). La capitolul cresteri, Portugalia si Islanda au avansat cel mai bine (+58%), in timp ce Norvegia a urcat cu 48%, iar Irlanda, cu 46%. Germania a ramas cea mai mare piata europeana, insa din cauza ca programul Rabla nu se mai desfasoara, scaderea este de 29%. Marea Britanie a avut o evolutie buna, avans de 20%.

La capitolul marci, inmatricularile Honda si Suzuki au scazut cel mai mult, cam cu 21%, in timp ce Chrysler s-a dus in jos cu 20%, iar smart, cu 13%. Pe de alta parte vanzarile Land Rover au avansat cu 39,5%, iar cele ale Nissan, cu 32%. Vanzarile marcii Dacia in primul semestru au avansat cu 19%, la circa 139.000 de masini.

In topul cotelor de piata Volkswagen ramane lider, cu 11,2%, urmata de Renault cu 8,6%, Ford cu 8,4% si Peugeot cu 7,5%. Cota de piata a Dacia a urcat de la 1,6% acum un an, la 1,9% in prezent.