Prototipul vehiculului care ar putea sa depaseasca viteza de 1,600 km/h la sol a fost prezentat in Marea Britanie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 19 iulie 2010, 13:50 Economie | Auto


Bloodhound vrea sa depaseasca bariera de 1.000 mile/ora
Foto: bloodhoundssc.com
Echipa care acum 13 ani a depasit recordul de viteza la sol, atingand 1.228 km/h, a prezentat un prototip in marime naturala a noului super-vehicul cu care planul este sa se atinga peste 1.600 km/h pe un desert din Africa de Sud, in 2012. Vehiculul are peste 12 m lungime, este expus la targul aeronautic de la Farnborough si dezvolta 133.000 CP, fiind propulsat atat de o racheta, cat si de un motor de avion de vanatoare.

Pilotul Andy Green a depasit in 1997 viteza de 1.220 km/h cu vehiculul Thrust SSC, iar in 2012 va incerca sa atinga o viteza cu peste 350 km/h mai mare, gratie unui vehicul mai puternic numit Bloodhound SSC. Designul masinii-racheta a fost finalizat anul trecut, iar acum s-a ajuns la faza prezentarii unui prototip in marime naturala.  

Incercarea de doborare a recordului de viteza la sol va fi facuta in Hakskeen Pan, Africa de Sud peste un an si ceva, pe fundul unui fost lac, cu suprafata foarte plata, ideala pentru atingerea vitezei dorite. Bloodhound va avea trei surse de propulsie: un motor de avion de lupta Eurofighter Typhoon, o racheta si un alt motor ce alimenteaza cu combustibil racheta. Vehiculul va dezvolta 133.000 CP, echivalentul a 180 de masini de Formula 1.  Supermasina are 12,8 metri lungime, "cat patru masini Mini parcate una dupa alta", cum spune echipa lui Green.

Prezentarea unui prototip la scara 1:1 inseamna depasirea inca unei etape, iar alte probleme par a fi rezolvate fiindca echipa a anuntat ca a batut palma cu o companie producatoare de componente pentru avioane care va realiza partea din spate a vehiculului la inceput de 2011, in timp ce o alta companie va construi partea din fata.

Echipa a lucrat trei ani pentru ca vehiculul sa aiba o aerodinamica de neegalat, astfel incat viteza de peste 1.600 km/h sa poata fi atinsa. Daca totul merge bine, Bloodhound va fi testat in Marea Britanie la sfarsit de 2011 sau inceput de 2012, iar apoi urmeaza incercarile din Africa de Sud. Masina ar trebui sa atinga 1.600 km/h in 42 de secunde din momentul plecarii de pe loc.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4198 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    slabutz (Luni, 19 iulie 2010, 14:45)

    Tilica [anonim]

    SI eu ma deplasez cu mai mult de 1,6 Km/h...
    • +3 (3 voturi)    
      O mică observație (Luni, 19 iulie 2010, 15:08)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Tilica

      Simbolul "k" de la multiplul "kilo" se scrie întotdeauna cu literă mică. Pentru mai multe detalii, vezi http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix#List_of_SI_prefixes

      O altă misconcepție este folosirea KB pentru kilobyte. Corect este kB (pentru kilobyte) și kb (pentru kilobit).

      Toate cele bune,
      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        corect dar irelevant (Marţi, 20 iulie 2010, 12:10)

        gica [anonim] i-a raspuns lui ady624

        K sau k - nu se creaza nici o confuzie. Relevant pt B (byte) si b (bit).
        • 0 (0 voturi)    
          Da, dar corect e k (Marţi, 20 iulie 2010, 17:45)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui gica

          Irelevanța n-ar trebui să ducă la răspândirea greșelii. Dacă o singură persoană reține că e k mic, mă bucur că am putut fi de ajutor.

          Adrian
  • -2 (8 voturi)    
    alta aberatie de masina de mare vitesa (Luni, 19 iulie 2010, 14:46)

    man [anonim]

    Alta masina de mare viteza ...un fuselas de avion de la tomberonul armate si un reactor modificat infipt in fund ...asta este un avion fara aripi pe care vor sa -l treaca ca si masina de ultra record de viteza ...iarsi teste penibile...stire de 2 lei
    • +3 (5 voturi)    
      mda (Luni, 19 iulie 2010, 15:10)

      klz [anonim] i-a raspuns lui man

      Nu vad nimic rau in a ne depasi limitele. De fapt, intregul progres al umanitatii are la baza acest concept.
      Calitatea articolului nu o comentez insa reactia ta este de 2 lei.
      • 0 (8 voturi)    
        @klz (Luni, 19 iulie 2010, 15:54)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui klz

        Dragul meu, sunt foarte de acord cu tine, evoluția tehnologică se bazează pe progres, Pași mici. Însă nu crezi că facem acești pași în direcția greșită? La ce ar putea ajuta o mașină care se deplasează la viteze mult peste posibilitatea de reacție a omului? Ce faci la 1600km/h? Pui frână? Sari? De acord cu tine, știința aerodinamicii are de câștigat (dacă prototipul oferă rezultate PUBLICE - explicații pentru fiecare formă a caroseriei, etc.) Nu are nici o aplicație practică imediată, cel puțin nu în domeniul autovehicolelor, poate al avioanelor...
        Practic le trebuie un plan înclinat care să folosească rezistența aerului pentru a presa mașina asupra solului, evitând ridicarea acesteia de la sol. Toată caroseria este un eleron :) Principiul este deja cunoscut.

        Adrian
        • -1 (5 voturi)    
          sigur (Luni, 19 iulie 2010, 17:49)

          asylum leftovers [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          la ce ne trebe noua sa mergem pe luna cand de fapt ne trebe sa sapam cartofii
          • +1 (5 voturi)    
            Păi atunci (Luni, 19 iulie 2010, 18:28)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui asylum leftovers

            Hai să investim în zbor, nu în alergatul la sol cu motoare de avion.

            Nu mă înțelege greșit, n-am nimic cu băieții, banii lor, timpul lor... Spun doar că am putea să ne canalizăm geniile în alte direcții mai profitabile pentru omenire.

            Mulțumesc pentru minus,
            Toate cele bune,
            Adrian
            • -1 (5 voturi)    
              adriane (Luni, 19 iulie 2010, 20:44)

              asylum leftovers [utilizator] i-a raspuns lui ady624

              traim intr-o lume libera, iar geniile stiu si ele singurele sa se directioneze unde le duce capul. nu trebuie tu sau altu' sa se dai directii. nu sunt ale tale.
              • +2 (2 voturi)    
                Lume libera (Luni, 19 iulie 2010, 23:55)

                ady624 [utilizator] i-a raspuns lui asylum leftovers

                Pai daca e libera, am voie sa aberez ce vreau, tovarase!

                Hai mersi,
                Adrian
                • -1 (3 voturi)    
                  exact (Marţi, 20 iulie 2010, 9:55)

                  un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ady624

                  tu abereaza cat vrei...lasa oamenii sa sparga bani pe stusiul aerodinamicii.
                  Cercetarea si stiinta e ce ramana dupa noi toti. Stiu ca mai bine iti dadeau tie banii aia... ca oricum ce studiaza ei e complet inutil... normal... ca nu tine de foame si nici de sete.
                  Frustrati sunt unii... nu vadf mai departe de propiile nevoi fundamentale.
                  Asa comentau si unii despre apartitiile internetului... si acum... ne place mult... cand averam din spatele tastaturii....
                  • 0 (0 voturi)    
                    Atac la persoana (Marţi, 20 iulie 2010, 12:51)

                    ady624 [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

                    N-am sa intru in jocul tau, dar iti atrag atentia ca nu ma cunosti. Eu muncesc pentru bani, nu am primit nimic de la nimeni si nici nu-mi doresc acest lucru. Am spus ca ar fi fost de preferat sa investeasca brain-power in alte campuri adiacente, nu sa-mi dea mie banii.

                    Am incheiat subiectul.

                    Adrian
        • 0 (0 voturi)    
          hm, hm... (Marţi, 20 iulie 2010, 14:04)

          zertty [anonim] i-a raspuns lui ady624

          Adrian, daca experimentul acesta n-ar ajuta la nimic, n-ar avea nici o utilitate practica, crezi ca s-ar fi investit banii in cercetare? Probabil ca experienta e un teren bun pentru a face studii in domeniul aerodinamicii, in industria spatiala si probabil a automobilelor ...
          Pe de alta parte, iti inteleg bine punctul de vedere... Sunt atitea domenii si probleme care cer solutii inovante cit mai mai rapid...

          ps Esti cercetator? Si eu, la baza... Si, deci, sunt un visator... Ce-ai zice de o autostrada speciala pentru masini ce circula la 900 km/h?! Am ajunge din Franta in Romania in 2 ore! :) Oare e doar un subiect de SF?!
          • 0 (0 voturi)    
            Părerea mea personală? (Marţi, 20 iulie 2010, 14:58)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui zertty

            O astfel de autostradă nu ar fi practică. De ce?

            1. omul nu este capabil fizic să interacționeze cu astfel de viteze. Sunt supraomenești, trebuie să ne obișnuim cu ideea
            2. energia necesară mișcării prin aer la această viteză este mult prea mare pentru a fi folosită pentru un vehicul individual. De aceea persoanele ar trebui grupate pentru a obține o economie de energie. Și s-ar numi tren sau avion sau ce vor mai inventa niște băieți deștepți în viitor.

            Apreciez enorm foamea de avans tehnologic, sunt inginer electronist de profesie. Oamenii aceștia evoluează, însă au un picior în barca faimei. World Records Guiness Book se numește țiinta.

            E posibil să fi fost înțeles greșit, nu am nimic cu băieții, toată aprecierea mea pentru ei, însă nu văd nici o aplicație directă a ceea ce fac ei. În afară de studierea aerodinamicii care se face mult mai controlat în tunele de vânt. Dacă aș avea de ales între LHC și mașina care circulă cu 1000mph, aș alege LHC-ul.

            Încă o dată, este părerea mea, nu înseamnă neapărat că am dreptate.

            Toate cele bune,
            Adrian
    • +1 (3 voturi)    
      Mda (Luni, 19 iulie 2010, 15:11)

      Manea Ionut [anonim] i-a raspuns lui man

      Daca nu ar fi proiecte ca astea acum ai sta in caruta si ai da cu biciul in magar.... Oamenii ca tine ar trebui sa traiasca la coada vacii din moment ce nu apreciezi evolutia tehnologica...
      A face un aparat care se deplaseaza in aer cu viteza asta este mult mai usor decat sa faci unul care sa aiba contactul cu pamantul permanent.. Este o realizare imensa daca reusesc sa finalizeze acest proiect.
      • +1 (5 voturi)    
        Așa este (Luni, 19 iulie 2010, 18:33)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Manea Ionut

        Este mult mai dificil să menții contactul cu solul la astfel de viteze. Însă te rog să-mi dai o posibilă aplicație a acestei evoluții.

        Bravo lor dacă reușesc, dar nu văd la ce ajută practic (sunt mai chior sau poate nu am viziunea atât de îndepărtată). Știu că se dorea crearea unor trenuri care să circule pe sub oceanul Atlantic, folosind tehnologie maglev, undeva spre 54 de minute între Londra și New York. Poate ar fi mai util dacă ne-am folosi de creierele geniale de care omenirea dispune în astfel de direcții?

        Toate cele bune,
        Adrian
        • -2 (2 voturi)    
          aerodinamica.... (Marţi, 20 iulie 2010, 9:59)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          ....inca mai are multe de perfectionat. Frecarile cu aerul sunt o problema foarte mare in zbor aeronautic si spatial. Acum cativa ani o nava s-a dezintegrat la intrarea in atmosfera.
          Ti-o fii tie foame... dar indiferent ce ar cerceta oamenii aia...nu te-ar ajuta pe tine cu nimic oricum. Asa ce de unde frustrarea?
          Ciocu mic... si da-ti cu parerea unde te pricepi. E usor sa fii carcotas!
          • 0 (0 voturi)    
            Gramatica (Marţi, 20 iulie 2010, 12:53)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Învață limba română, apoi spune-mi mi că mi-e foame.

            "Ti-o fii tie foame" se scrie "Ti-o fi fie foame". Eu am lucrat in research, tu?

            Caută în dicționar definiția frustrării și ai să afli că folosești cuvântul într-un context nefericit.

            Adrian
    • 0 (0 voturi)    
      !!! (Marţi, 20 iulie 2010, 5:21)

      Silviul [anonim] i-a raspuns lui man

      E pă turbosistem maistre... Ce să ştii mata...
  • -1 (7 voturi)    
    Nepricepere totală (Luni, 19 iulie 2010, 15:09)

    ady624 [utilizator]

    Să-mi explice cineva vă rog, la ce ajută aceste "avioane fără aripi", vorba lui man?

    Dar niște case neinundabile n-ar inventa? Că noi am avea mare nevoie :)

    Sau niște trenuri care să nu facă accidente (vezi India)?

    Adrian
    • +2 (2 voturi)    
      ce zici tu sunt deja inventate (Luni, 19 iulie 2010, 17:39)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      Danezii au case care plutesc pe apa si trenuri automate sunt in Franta.

      Aceste avioane fara aripi ajuta la progresul stiintific. Nu are rost sa comentam utilitatea cercetarii lor pentru ca majoritatea descoperirilor revolutionare din stiinta au venit din ramurile "obscure" si nu din main stream.
    • -1 (3 voturi)    
      priceputule (Luni, 19 iulie 2010, 17:50)

      asylum leftovers [utilizator] i-a raspuns lui ady624

      daca iti trebe case neinundabile inventeaza-le singur.
      • +1 (3 voturi)    
        Am zis că sunt nepriceput (Luni, 19 iulie 2010, 18:29)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui asylum leftovers

        Asta am vrut să spun cu subiectul, că nu mă pricep, dar de ce nu inventează altceva.

        Mie nu îmi trebuie case neinundabile pentru că mă duce puțin mintea să mă mut din calea apei. Dar unora le-ar trebui...

        Mersi,
        Adrian
  • +1 (1 vot)    
    adica avion pe roti... (Luni, 19 iulie 2010, 15:35)

    dan [anonim]

    avion pe roti...
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva pareri de ageamiu (Luni, 19 iulie 2010, 16:55)

    moucha [anonim]

    Cred ca ceea ce incearca sa se doboare este "recordul de viteza pe uscat", adica indiferent de modul de propulsie sau de caracteristicile aerodinamice ale vehiculului. O masina ar cam trebui definita ca o chestie cu motor, iar puterea motorului folosita pentru a roti printr-o cutie de viteze sau electric rotile pe care masina se sprijina - sau cam asa ceva. Evident aceste avioane fara aripi nu intra in aceasta categorie, ci in cea a "masinilor cu reactie" poate.
  • 0 (0 voturi)    
    Oare (Luni, 19 iulie 2010, 17:48)

    HESS [anonim]

    Pe ce ,,autostrada ,,va incerca sa atinga aceasta viteza.,autostrada NASTASE-VIDEANU ?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu, (Marţi, 20 iulie 2010, 8:58)

      Fess [anonim] i-a raspuns lui HESS

      pe autostrada Iliescu-Vacaroiu.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu prea confortabil (Luni, 19 iulie 2010, 20:01)

    cd [anonim]

    1.600 km/h = 500 m/s
    0 - 500 m/s in 42s = acceleratie ~12.5g
    La acceleratia asta, daca ai 75 de kg, scaunul preia (si te apasa la rindul lui) cu o forta de ~900Kg. Si toata masinaria vibreaza, si tu odata cu ea. Da, organismul rezista la 17g acceleratie eyeball-in timp de citeva minute, dar nu cred ca in conditii de vibratii. De aia, prin experimentul asta se testeaza si limitele omului nu doar ale masinii.
    • 0 (2 voturi)    
      am gresit, un pic (Luni, 19 iulie 2010, 20:06)

      cd [anonim] i-a raspuns lui cd

      dupa ce am trimis, am vazut greseala. corectez:
      1.600 km/h = 444 m/s, acceleratie 10.6g, forta 800kgf la masa de 75kg. Restul ramine valabil.
      • +1 (1 vot)    
        Liniar vs logaritmic (Marţi, 20 iulie 2010, 0:22)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui cd

        Te înșeli. Accelerația mașinii nu este liniară ci invers logaritmică, tinzând spre 0. Primele secunde sunt critice pentru organism pentru că atunci apar accelerațiile maxime. Cu cât viteza crește, cu atât rezistența aerului crește. Accelerația este egală cu forța care împinge mașina (adică forța motorului minus frecare minus rezistența aerului) împărțită la masa acesteia. Forța utilă scade pe măsură ce viteza crește iar când forța dezvoltată de motor ajunge la suma dintre forța de frecare și forța de rezistență a aerului, accelerația devine 0 și se atinge viteza maximă.

        Cum tu ai calculat o accelerație medie, valoarea este irelevantă. Organismul suportă accelerații mult mai mari, dar pe durate foarte scurte.

        Graficul arată similar cu ăsta de aici: http://docs.engineeringtoolbox.com/documents/1309/car-acceleration-diagram-kmh.png

        Adrian
        • 0 (0 voturi)    
          Altă greșeală (Marţi, 20 iulie 2010, 13:11)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          Pentru a calcula accelerația constantă (deși nu este constantă), avem

          v = v0 + at.

          v0 = viteza initială = zero, deci v = at de unde a = v / t = 444m/s / 42s = 10.57 m/s^2. Împarți apoi la g pentru a obține numărul de G...9.80665 și rezultă o accelerație medie de 1.078G

          De ex, în cădere liberă nu poți atinge asemenea viteze ci doar viteza terminală care apare atunci când forța care te trage pe tine, greutatea G (G = m * g, G = greutatea in kg * m / s^2, m = masa ta in kg (ceea ce impropriu numim greutate) și g = constanta accelerației gravitaționale de 9.80655 m / s^2) este egalată de foța de rezistență a aerului (în principiu o forță de frecare). Conform http://hypertextbook.com/facts/JianHuang.shtml aceasta ar fi undeva pe lângă 55 m/s, adică approx. 200km/h.

          Toate cele bune,
          Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    ok.... (Marţi, 20 iulie 2010, 13:23)

    me [anonim]

    and what's the point?!
    vreo utilitate practica care se vede in viitor pentru asa ceva? altfel sunt numai bani aruncati


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by