​Dealerii Chevrolet din SUA au inceput sa preia comenzi pentru modelul Volt, automobil care poate merge 60 km exclusiv cu motorul electric, dar dispune si de un motor pe benzina care-i poate duce autonomia la 500 km. Masina costa 41.000 dolari, dar pretul scade la 33.500 datorita unei subventii oferite de stat. Masina va ajunge in Europa la final de 2011. Trebuie precizat ca Chevrolet promoveaza masina ca fiind "electrica" fiindca motorul electric conduce rotile, insa cel cu combustie interna functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile si extinzand masiv autonomia.

Chevrolet VoltFoto: Hotnews

General Motors a anuntat ca Chevrolet Volt, masina intens prezentata in ultimii doi ani ca fiind extrem de importanta pentru viitorul industriei auto, va costa in SUA 33.500 dolari dupa aplicarea subventiei oferita de stat pentru masinile "verzi". Volt e prezentata de GM ca fiind "masina electrica", fiindca spre deosebire de masinile hibride stil Prius, Volt este propulsata exclusiv de motorul electric. Motorul pe benzina nu conduce niciodata direct rotile, ci furnizeaza energie pentru propulsorul electric. Totusi, spre deosebire de masinile 100% electrice, stil Nissan Leaf sau Mitsubishi i MIEV, Volt are si motor pe combustie interna care incarca bateriile ce dau energie motorului electric.

Tocmai acest motor pe benzina care face ca Volt sa poata fi totusi incadrat la categoria "hibride" este prezentat ca punct forte al masinii. Fiindca, daca masina 100% electrica Nissan Leaf are o autonomie de 160 km, Volt poate merge doar 60 km cu acest motor si abia dupa ce intervine propulsorul cu combustie interna, autonomia ajunge la o valoare buna, de 500 km.

Modelul poate fi comandat in sase state americane, livrarile incep spre final de an, iar din ultimul trimestru din 2011 va fi lansat si in Europa si China. In SUA clientii pot opta pentru un program prin care automobilul le va fi dat in folosinta daca vor plati un avans de 2.500 dolari si apoi o taxa lunara de 350 dolari timp de trei ani.

Presa americana scrie totusi ca pretul este foarte mare in comparatie cu automobile de dimensiuni similare, insa cu motor termic. Tehnologia nu a avansat atat de mult incat masinile electrice sa fie doar putin mai scumpe decat cele conventionale, dar ramane de vazut ce va fi peste cativa ani. Cert e ca GM incearca sa convinga clientii, iar primii 4.400 de cumparatori ai Volt vor primi gratuit si statia de alimentare care le va fi instalata in locuinta.

Volt dispune de o baterie litiu - ion de 16 kwh care poate fi incarcata in patru ore la 220 V. Bateria are opt ani garantie sau 100.000 km. La Nissan Leaf, masina care costa circa 25.000 dolari in SUA dupa aplicarea subventiei, Bateria e de 24 kwh si incarcarea dureaza opt ore.

Modelul promovat de GM cu Volt si "fratele" Opel Ampera este insa preferat de mai multe din companiile din industria auto care si-au dat seama ca o masina ce dispune doar de motorul electric are o autonomie redusa care ii creeaza potentialului client o stare de nesiguranta, mai ales ca statiile de incarcare sunt foarte putine. Motorul cu combustie interna compenseaza aceasta lipsa, insa pretul acestor masini este pentru moment mult prea mare.