Modelul hibrid Chevrolet costa 41.000 de dolari in SUA

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 28 iulie 2010, 10:50 Economie | Auto


Chevrolet Volt
Foto: Hotnews
​Dealerii Chevrolet din SUA au inceput sa preia comenzi pentru modelul Volt, automobil care poate merge 60 km exclusiv cu motorul electric, dar dispune si de un motor pe benzina care-i poate duce autonomia la 500 km. Masina costa 41.000 dolari, dar pretul scade la 33.500 datorita unei subventii oferite de stat. Masina va ajunge in Europa la final de 2011. Trebuie precizat ca Chevrolet promoveaza masina ca fiind "electrica" fiindca motorul electric conduce rotile, insa cel cu combustie interna functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile si extinzand masiv autonomia.

General Motors a anuntat ca Chevrolet Volt, masina intens prezentata in ultimii doi ani ca fiind extrem de importanta pentru viitorul industriei auto, va costa in SUA 33.500 dolari dupa aplicarea subventiei oferita de stat pentru masinile "verzi". Volt e prezentata de GM ca fiind "masina electrica", fiindca spre deosebire de masinile hibride stil Prius, Volt este propulsata exclusiv de motorul electric. Motorul pe benzina nu conduce niciodata direct rotile, ci furnizeaza energie pentru propulsorul electric. Totusi, spre deosebire de masinile 100% electrice, stil Nissan Leaf sau Mitsubishi i MIEV, Volt are si motor pe combustie interna care incarca bateriile ce dau energie motorului electric.

Tocmai acest motor pe benzina care face ca Volt sa poata fi totusi incadrat la categoria "hibride" este prezentat ca punct forte al masinii. Fiindca, daca masina 100% electrica Nissan Leaf are o autonomie de 160 km, Volt poate merge doar 60 km cu acest motor si abia dupa ce intervine propulsorul cu combustie interna, autonomia ajunge la o valoare buna, de 500 km.

Modelul poate fi comandat in sase state americane, livrarile incep spre final de an, iar din ultimul trimestru din 2011 va fi lansat si in Europa si China. In SUA clientii pot opta pentru un program prin care automobilul le va fi dat in folosinta daca vor plati un avans de 2.500 dolari si apoi o taxa lunara de 350 dolari timp de trei ani.

Presa americana scrie totusi ca pretul este foarte mare in comparatie cu automobile de dimensiuni similare, insa cu motor termic. Tehnologia nu a avansat atat de mult incat masinile electrice sa fie doar putin mai scumpe decat cele conventionale, dar ramane de vazut ce va fi peste cativa ani. Cert e ca GM incearca sa convinga clientii, iar primii 4.400 de cumparatori ai Volt vor primi gratuit si statia de alimentare care le va fi instalata in locuinta.

Volt dispune de o baterie litiu - ion de 16 kwh care poate fi incarcata in patru ore la 220 V. Bateria are opt ani garantie sau 100.000 km. La Nissan Leaf, masina care costa circa 25.000 dolari in SUA dupa aplicarea subventiei, Bateria e de 24 kwh si incarcarea dureaza opt ore.

Modelul promovat de GM cu Volt si "fratele" Opel Ampera este insa preferat de mai multe din companiile din industria auto care si-au dat  seama ca o masina ce dispune doar de motorul electric are o autonomie redusa care ii creeaza potentialului client o stare de nesiguranta, mai ales ca statiile de incarcare sunt foarte putine. Motorul cu combustie interna compenseaza aceasta lipsa, insa pretul acestor masini este pentru moment mult prea mare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1787 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    palaria viitorului (Miercuri, 28 iulie 2010, 11:51)

    Al [anonim]

    Inca nu doresc sa achizitionez o masina hibrid dar sunt interesat de o palarie ca a doamnei de langa masina.
  • -2 (4 voturi)    
    Masina+femeia la pachet? (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:05)

    Marius [anonim]

    De ce oare de fiecare data cand e un show auto sau o prezentare nu poti vedea masina din cauza fetelor astea care blocheaza vederea? Mi se pare degradant pentru ele sa se tot forteze sa zambeasca si sa fie pe post de mobila. Nu trebuie sa spuna nimic, doar sa fie prezente...ar fi timpul sa evoluam, sa nu mai fie folosite in halul asta.
    Eu vreau masini, de-aia merg la show auto. Nu vreau sa vina la pachet, masina+pitipoanca, masina e de-ajuns. Uitati-va la asta din poza, ce jalnica e cu ciudatenia aia pe cap...
    • +4 (6 voturi)    
      fetele alea (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:17)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      fetele alea se bucura ca sunt platite doar ca sa stea pe post de "mobila" si nu sunt nevoite sa munceasca pe trei schimburi. Daca nu le-ar place sau ar considera degradant nu s-ar mai duce.
      Apoi, cei care merg la auto-show ca sa vada masini sunt (din pacate) mai putini decat cei care merg sa vada "mobila", asa ca organizatorii se adapteaza, bucurosi ca in amintirile foto luate de vizitatori se mai vede si cate o masina pe fundal.
  • -1 (3 voturi)    
    magari (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:06)

    rgrg [anonim]

    deci, sarea este int-o cutie pe care scrie ''zahar''..m-am prins..ca de obicei:prosteala pt fraieri
    • -1 (3 voturi)    
      Prima masina electrica... (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:37)

      Big [anonim] i-a raspuns lui rgrg

      ... cu motor V8 de 6 litri.

      Acum fara caterinca, ce capacitate are motorul pe benzina, ca vad ca se evita in articol?

      PS: pt autor, unde gasesc americanii 220 ca sa-si incarce masina?
      • -1 (1 vot)    
        Bine ca esti tu destept (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:07)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Big

        Dacia are si ea baterie. E cumva hibrid?

        In caz ca esti complet de pe alta lume, motorul electric e un generator care incarca bateria. Si atat.
    • +5 (5 voturi)    
      nu te-ai prins (Miercuri, 28 iulie 2010, 12:52)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui rgrg

      masina merge doar cu motorul electric, asa ca poate fi considerata "aproape" electrica, ceea ce o face mai avantajoasa decat cele hibride care folosesc motorul electric doar la viteze mici, iar la viteze mari folosesc motorul pe combustie.
      Mare problema a masinilor electrice este ca au o autonomie mica, bateria trebuind incarcata dupa circa 150km. De aia au introdus si un mototr pe combustie, ca in cazul in care ramai in "pana prostului" sa poti ajunge la o statie de incarcare, insa acel motor este foarte mic (sub 1000cmc) si va incarca doar bateria, nu va actiona rotile.
  • +2 (4 voturi)    
    Un inceput bun... (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:00)

    darth_maul [anonim]

    Imi plac masiniile electrice. Au un 'sprint' mult mai bun decat cele clasice si sunt si mai silentioase.
    Masiniile au atras mai tot timpul femeile, in special in lumea a III-a spre care tinde Romania. Toate masiniile fac acelasi lucru, te duc din pct A in pct. B si o calitate sufiecient de buna, de la Matzi/Tico pana la X6, Ferarri, etc. Ce nu face unul sau altul dintre modele de masini este ca nu reflecta statusul social.
    E normal ca intr-o masina de teren scumpa sa vezi un tuciuriu in ea.
    Garda la sol pe care o ofera Chevy Volt, nu prea e de Romania! :))
  • +3 (3 voturi)    
    superba masina.. (Miercuri, 28 iulie 2010, 13:11)

    Dedu Adrian [anonim]

    e superba, interiorul pare avion de vanaotare dar zici ca e jucarie :D mai multe detalii aici http://www.egmcartech.com/2010/03/03/video-chevrolet-volt-undergoes-cold-weather-testing-in-canada/
  • -3 (3 voturi)    
    Ahahaha (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:14)

    Coco [anonim]

    Vai de mine la ce i-a dus capul pe americani. O minicentrala in fiecare masina, care polueaza la greu in continuare. Si mai zic ca e masina electrica. Mai bine ii ziceau minitermocentrala mobila. Nu mergea sa ii puna panouri solare peste tot si un mini generator eolian care sa porneasca automat cind masina sta in parcare intr-un loc cu vint? Se poate folosi mai mult inventivitatea, daca se vrea.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai... (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:38)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Coco

      ... nu te opreste nimeni.

      Dar sa stii ca lumea e plina de muritori de foame plini de idei.
  • 0 (0 voturi)    
    Da (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:41)

    ik [anonim]

    dar daca pun eu un motor pe aburi (combustie pe carbuni) care incarca generatorul electric asta se cheama ca am masina electrica ?
  • +1 (1 vot)    
    Romani atotstiutori (Miercuri, 28 iulie 2010, 14:53)

    Geo [anonim]

    GM nu a spus niciodata ce motor pe benzina va avea acest Volt. Neoficial se stie ca e un turbo de 1,4 litri. Partea interesanta e ca motorul pe benzina va lucra in zona de eficienta maxima, adica la 4.000 rpm, si va consuma sub 3%. E solutia care deocamdata impaca si capra (industria petrolului) si verzele (ecologisti, clienti ahtiati dupa consum redus si autonomie mare).
  • 0 (0 voturi)    
    40 km (Miercuri, 28 iulie 2010, 15:56)

    paul [anonim]

    In America, 80% din calatorii au mai putin de 40 de km in America si mai putin de 10-15 km in Europa. De aceea masinile hybrid sunt interesante. Practic, intr-un an o sa se foloseasca cam 80%-90% motorul electric si 10%-20% motorul pe benzina.
    • 0 (0 voturi)    
      !? (Miercuri, 28 iulie 2010, 16:25)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui paul

      cum ai calculat? la o masina hibrida, motorul electric e folosit la viteze mici, lar cel pe combustie la viteze mari. Daca din aia 40km 30 sunt facuti pe autostrada si 10 in oras atunci motorul electric va fi folosit in 75% din cazuri.

      Daca te referi la masina din articol, chiar daca are motor pe combustie si <<poate fi totusi incadrat la categoria "hibride" >> ea nu este o masina hibrida precum Toyota Prius.
  • 0 (0 voturi)    
    lease... (Miercuri, 28 iulie 2010, 16:29)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    modelul adoptat in SUA despre care se vorbeste in articol se cheama lease in America de nord si pana la izbucnirea crizei era foarte popular pentru cei care vroiau sa-si schimbe masina la 2-4 ani... Practic plateai numai deprecierea masinii si la sfarsitul lease-ului dadeai masina inapoi... Producatorii de masini (in special americani) au supraevaluat valoarea reziduala a masinilor (ca aiba rate cat mai convenabile) si combinat cu cresterea pretului benzinei au ajuns in faliment... Practic la un SUV ajunsesera sa piarda si 10-15000 de dolari...

    Idea e ca la 350 dolari pe luna ar putea avea succes... suma e rezonabila pentru un lease si daca mai consideri ca benzina in mod normal te-ar mai costa in jur de 300 pe luna (depinde de masina si de distanta pecare o faci) ar putea fi chiar avantajos.

    numai bine
    UnCapsunarCanadian
  • -2 (2 voturi)    
    capcane englezesti (Miercuri, 28 iulie 2010, 17:15)

    panfil flecaru [anonim]

    motorul electric nu conduce rotzile, le pune in miscare, le invarte, le misca.
    mai usor cu engleza dupa ureche, pour les fleurs de coucou.
    drive nu se traduce numai prin a conduce, mot-a-mot. cum va suna la urechea romaneasca ?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by