In iulie au revenit timid cresterile pe piata auto romaneasca, dupa un an dezastruos in care insa unele marci de volum si-au marit cota de piata, iar altele au pierdut masiv. Astfel, intr-un an, Dacia si Chevrolet si-au marit cota cu doua puncte procentuale, iar Skoda a mers si ea relativ bine. La capitolul scaderi de cota de piata insa, Hyundai a cazut cu peste doua puncte procentuale, iar Fiat si Peugeot cu 1,5, respectiv 1,3 puncte.

Astfel, daca Dacia avea acum un an 31% din piata masinilor noi, la final de iulie 2010 cota ajunsese la 33,1%, pe fondul vanzarilor realizate prin programul Rabla. Daca in peruioada ianuarie - iulie 2009, Volkswagen a ocupat locul doi in topul marcilor, anul acesta lucrurile s-au schimbat, iar Skoda a ajuns pe pozitia secunda cu o cota de 9% din piata, fata de 7,3% cu un an in urma. La VW cota de piata a scazut de la 9%, la 8,6%.

Alte doua marci de volum, Renault si Ford si-au vazut cotele avansand cu 0,6 puncte procentuale, pana la nivelul de 8,5%, respectiv 6,3%.

Alte doua marci care si-au vazut cota de piata urcand sunt din grupul General Motors. Astfel, la Opel cota a urcat de la 5,3% in vara lui 2009, pana la 5,8% in prezent, in timp ce la Chevrolet avansul a fost mai important, de la 3,2%, la 5,1%.

Dar evident ca nu toate marcile de volum pot afisa cresteri de cota de piata, astfel ca avem si un clasament al scaderilor. Hyundai a avut declinul cel mai important, de la 4,6% din piata acum un an, la doua procente la final de iulie. Marca italiana Fiat a pierdut cota de piata, de la 3,9%, la 2,4%, in timp ce la Peugeot cota de piata e in prezent 1,5%, iar acum un an era de 2,8%. Si Toyota a pierdut cota de piata, insa numai 0,2 puncte procentuale.

In primele sapte luni din 2009 au fost inmatriculate 73.274 de masini noi in tara, iar din ianuarie in iulie anul curent, 47.017.