Piata auto europeana e pe minus la sapte luni, iar iulie a fost luna cu cea mai mare scadere a vanzarilor
Astfel, datele colectate din 27 de tari arata ca vanzarile de masini noi au scazut in iulie la nivelul de 1,06 milioane, in timp ce in iulie 2009 erau la 1,29 milioane unitati. In Germania, cea mai mare piata, vanzarile au scazut de la circa 340.000, la sub 240.000, fiind clare efectele disparitiei programului Rabla. cea mai mare scadere s-a inregistrat in Grecia unde nu s-au vandut nici macar 12.000 de masini noi, comparativ cu 32.000 in luna similara a anului trecut. Scaderi importante s-au inregistrat luna trecuta si in piete precum Slovacia (-47%) si Islanda (-42%).
Au existat insa si piete unde vanzarile au crescut masiv, cum ar fi Irlanda (+69%), Portugalia si Suedia (peste 40%) si Letonia (35%). In 13 din cele 25 de piete recenzate s-au inregistrat cresteri.
Scaderea severa din iulie a dus piata auto europeana pe minus la sapte luni, cu vanzari de 8,53 milioane unitati, fata de 8,66 milioane in intervalul ianuarie - iulie din 2009. Germania a ramas cea mai mare piata, cu 1,7 milioane masini noi vandute (-29% fata de anul trecut). urmata de Franta cu 1,38 milioane (+5%) si Italia cu 1,32 milioane (-1,5%).
Volkswagen a ramas brandul cu cea mai mare cota de piata cu vanzari de peste 950.000 de unitati, urmata de Renault si Ford care au depasit 720.000 de unitati. Volkswagen Golf e cel mai vandut model dupa sapte luni, gasindu-si 312.000 de clienti (scadere de 8%), locul secund fiind ocupat de Ford Fiesta cu circa 267.000 unitati si Volkswagen Polo care si-a vazut vanzarile avansand cu 84% in iulie. Ford Focus si Peugeot 207 au fost modelele de volum la care vanzarile au scazut cel mai mult in iulie, 33%, respectiv 32%.
- +1 (1 vot)Normal (Miercuri, 18 august 2010, 16:23) Horatiu [anonim]Programul Rabla a fost un esec. Din aproape 2 milioane de masini non euro au fost rezolvate in 6 ani mai putin de 300.000 si s-a incurajat bisnita cu tichete, multe dintre ele ramanand nevalorificate. Piata auto se va redresa in momentul in care vom aplica si la noi legile din restul Europei, adica renuntarea la taxa de inmatriculare si introducerea unui impozit in functie de norma de poluare.raspunde trimite

UPDATE Medic din Ploiești: Mai tot timpul am avut probleme cu TIR-ul ATI. Vara nu răcește, iarna nu încălzește / Ce probleme au fost la unitățile ATI trimise la spitalele din țară pentru pacienții COVID
Liber la vaccinarea cu AstraZeneca: Unde sunt acum mii de locuri disponibile în București și cum poți găsi alt centru în țară / Explicațiile autorităților
Scurt ghid de făcut Bugetul franjuri: 10 excepții fiscale care au sărăcit Educația și Sănătatea, tolerate de toți- de la PSD la PNL și USR-PLUS
Ce metode au folosit Franța și Germania pentru a vaccina cât mai multe persoane vulnerabile și cum s-ar aplica și în România
FOTO Pistele de biciclete de pe Splaiul Independenței, trasate vara trecută de o companie municipală și care costă circa 1,5 milioane lei, au început să se degradeze
Nici viața de vegetarian nu e ușoară...fasolea, uleiul, pâinea și brânzeturile sunt în topul scumpirilor comunicate de INS