​Salonul auto care inceoe miercuri la Moscova se anunta interesant, mai ales ca luxul nu va lipsi, dar si low-cost-ul va fi la mare cinste. Editia de anul trecut s-a anulat din cauza crizei, insa anul acesta se asteapta 1,5 milioane de vizitatori, iar printre premierele mondiale se nunara Audi A7 Sportback, Volkswagen Polo sedan, cea mai ieftina Skoda si limuzina de varf de gama a Renault. Sunt asteptate si versiuni cu cutie automata ale Logan si Sandero, iar Lada aduce primele roade ale colaborarii cu Renault.

Renault Latitude, limuzina de varf de gama a marciiFoto: Renault

In 2008 salonul auto de la Moscova a fost plin de lux, iar numarul de vizitatori trecea de 1,6 milioane. Anul trecut, pe fondul dezastrului de pe piata auto rusa in care vanzarile s-au injumatatit, salonul a fost amanat, insa editia 2010 are noua premiere mondiale si nici luxul nu absenteaza.

Audi va aduce A7 Sportback, model care concureaza cu BMW seria 5 GT si Mercedes CLS, in timp ce Toyota aduce o versiune restilizata a SUV-ului Highlander destinata pietelor din Rusia si Ucraina. Pentru miliardarii rusi va fi expusa si o varianta blindata a modelului Jaguar XJ. Expun masini 80 de companii si alte cateva sute sunt la partea de diverse componente. China are o prezenta foarte puternica, mai ales ca producatorii auto din aceasta tara vand zeci de mii de masini in Rusia.

Segmentul masinilor de volum e bine reprezentat. Volkswagen va aduce o versiune sedan a lui Polo, model care va costa putin peste 10.000 de euro si va fi produs la uzina de la Kaluga. Skoda va aduce cel mai eiftin model al marcii, o masina care va inlocui Octavia Tour.

Si Lada va aduce modele interesante: break-ul de sapte locuri R90 care arata rezultatele inceputul colaborarii cu Renault. Producatorul francez va folosi salonul moscovit pentru a aduce in premiera mondiala limuzina de varf de gama Latitude care inlocuieste modelul Vel Satis. Noua limuzina are 4,89 metri lungime si se bazeaza pe modelul SM5 produs de filiala coreeana Samsung.

Tot la Moscova ar trebui sa apara si versiuni cu cutie automata ale Sandero si Logan. Aceste modele dispun de transmisie automata in cateva tari din Orientul Mijlociu, insa vor intre si pe piata rusa unde mai ales Logan sedan a fost ani buni in top 3 al celor mai vandute modele de import, dovada ca exista potential.