Urmatoarea generatie a Logan, aflata deja in dezvoltare, va fi mai ieftina decat actualul model, a declarat miercduri pentru 0-100.ro directorul programului Logan, Gerard Detourbet. Oficialul francez a afirmat ca acest lucru este determinat de faptul ca Renault a castigat experienta vasta in fabricarea masinilor low cost. Detourbet nu a dorit sa precizeze cu cat va fi mai ieftin viitorul Logan.

“De la demararea proiectului Logan, in 2004, si pana acum, am acumulat foarte multe cunostinte in materie de fabricatie a automobilelor low cost. Logan si masinile construite pe platforma Logan (denumita tehnic B0 – n.r.) au acum acoperire globala si asta ne permite sa negociem cu multi furnizori. Astfel putem achizitiona componente la preturi foarte avantajoase si asta ne va permite ca urmatorul Logan sa fie chiar mai ieftin decat actualul”, a declarat Gerard Detourbet.

Oficialul Renault a adaugat ca noul Logan va fi un raspuns pentru competitia care se anunta puternica in urmatorii ani pe segmentul low cost si ca noul model va pastra atuurile actualului Logan, mentionand aici pretul competitiv, spatiul generos si intretinerea ieftina. Masina va avea insa un design mai modern si anumite aspecte tehnice, cum ar fi zgomotul in rulare, vor fi imbunatatite.

“In toata aceasta perioada am ascultat criticile si pot spune ca ne aflam in faza de dezvoltare a unui produs clar superior”, a explicat el.

Detourbet a afirmat ca noul Logan sau un concept care sa-l anticipeze nu va fi prezentat la salonul auto de la Paris din Octombrie 2010 sau la cel de la Geneva din 2011.

0-100.ro precizeaza ca astfel se contureaza tot mai clar ceea ce au sugerat in repetate randuri oficialii Renault si anume ca noul Logan va aparea in 2012.

“Nu pot sa va dezvalui mai multe deoarece competitorii nostri nu stau degeaba, dar va pot asigura ca noul Logan este in lucru si ca va fi produs tot aici la uzina Dacia din Romania”, a declarat Detourbet.

​Renault a inaugurat miercuri la Titu centrul tehnic de incercari pe pistele caruia vor fi testate cele mai noi modele ale producatorului francez. Inaugurarea a fost amanata cateva luni din cauza crizei, insa prima etapa a proiectului de la Titu se incheie acum, iar urmatoarea va fi terminata cel mai probabil in vara lui 2011 cand toti cei 32 km de piste vor fi gata. Aceste piste vor recrea conditiile de pe diverse suprafete de drum, pentru a se vedea cum se comporta masinile.