Ford va ajunge sa aiba un total de 20 de modele, de la aproape 100 cat erau inainte ca marci precum Jaguar sau Volvo sa fie vandute, a spus Alan Mulally, seful companiei, intr-o conferinta la Londra. Ford vrea sa simplifice lucrurile pentru clienti si deruleaza un proces prin care diverse modele ale marcii au cat mai multe componente in comun, scrie Bloomberg.

Seful Ford, Alan Mulally, vorbind intr-o conferinta la LondraFoto: Reuters

Mulally spune ca Ford va avea in curand cam 25 - 30 de modele distincte, iar numarul va scadea la 20, pentru ca lucrurile sa fie cat mai simple pentru clienti. Inainte ca Ford Company sa vanda Jaguar, Land Rover, Aston Martin si Volvo existau in total 97 de modele. Numarul de modele va scadea si ca urmare a renuntarii la marca Mercury.

"Mai putine marci inseamna ca te poti concentra mai bine pe imbunatatirea partii de inginerie (...) Era absolut clar ca trebuie sa simplificam dramatic marca Ford", a spus seful companiei, aflat intr-o vizita in Europa unde va participa si la salonul auto de la Paris.

Ford incearca sa simplifice specificatiile legate de componente pentru diverse modele, astfel ca, spre exemplu, Fiesta care e vanduta in circa zece variante pe plan mondial are in comun standard peste tot circa 65% din componente.

Ford e singura mare companie auto americana ce nu a trebuit sa intre in procesul de restructurare, iar anul acesta a reusit sa treaca pe profit.