La un salon auto majoritatea producatorilor au una - doua noutati la stand, in cazuri rare, trei. Insa, la salonul de la Paris marea surpriza a fost Lotus care a prezentat cinci modele noi ce vor fi lansate pe piata intre 2013 si 2016. Lotus va vinde masini mult mai scumpe si mai puternice, unele urmand sa coste 180.000 de dolari si sa dispuna de motor de 620 CP. Lotus vrea sa ajunga sa produca mai mult decat dublu fata de cele 2.700 de masini din prezent, ajutata de investitii de circa 900 milioane euro venite din Malaezia.

Lotus EspritFoto: Hotnews

Lotus Elan

Lotus Elan

Foto: Hotnews

Lotus este o marca sport de nisa si produce in Marea Britanie sub 3.000 de masini pe an cu preturi intre 60.000 si 100.000 dolari si puteri intre 136 CP si 280 CP. Managementul promite ca lucrurile se vor schimba mult, iar pana in 2016 productia va ajunge la 6-7.000 de masini/an, numarul de modele va ajunge de la trei, la cinci, iar preturile vor fi mai mari, de la 55.000 dolari, la peste 180.000 de dolari. Dany Bahar, CEO al Lotus si fost director la Ferrari spune ca managementul a avut doua solutii: sa renunte la brandul Lotus sau sa investeasca pentru a-l relansa, alegand pana la urma cea de-a doua varianta. Lotus va miza pe mai multe modele, mai mari, mai scumpe si cu motoare mult mai puternice, Trei dintre cele cinci noi modele vor ajunge sa coste peste 170.000 de dolari si sa dispuna de motoare de 620 CP care le vor da o acceleratie formidabila de pana la 3,4 secunde (de la 0, la 100 km/h).

Lotus Eterne

Lotus Eterne

Foto: Hotnews

Lotus va lansa intre 2013 si 2016 modelele Elan, Esprit, Elite si Eterne, urmand ca Elise sa beneficieze de o versiune cu totul noua in 2015, cu un motor de 2 litri, 320 CP. Esprit, Elite si Eterne vor beneficia de cel mai puternic motor, 620 CP si vor costa 170 - 180.000 dolari. Lotus este o marca sport de nisa cu productie mult mai mica decat Ferrari sau Porsche, iar sefii s-au gandit ca singurul mod in care o pot relansa este sa scoata modele mult mai scumpe la care si rata de profit sa fie mult mai mare. In plus, compania care detine Lotus, Proton din Malaezia, s-a angajat sa investeasca aproape 900 de milioane de euro in urmatorul deceniu. Si in tara de origine Proton vrea sa creasca productia anuala de la 350.000 masini in prezent, la un milion peste sase - sapte ani.