Google a testat masina care se conduce singura
Masinile ce se conduc singure folosesc mai multe camere video montate pe acoperis, senzori radar si un telemetru cu laser pentru a "vedea" in trafic, a explicat Sebastian Thrun, inginer software la Google.
La bordul acestora se afla insa tot timpul cate un sofer profesionist, pregatit sa preia controlul automobilului in cazul in care apar probleme, precum si un operator software. Traseele sunt planificate dinainte, iar parcursul masinilor este supravegheat de politia locala.
Intr-o postare pe blogul companiei, reprezentantul Google a anuntat ca masinile inovatoare au parcurs deja peste 200 de mii de km pe soselele Californiei, avand parte de un singur incident in trafic, cand una dintre aceasta fost tamponata usor din spate la un semafor.
Inginerul spune ca "prioritatea numarul unu" a proiectului este siguranta. Google spera ca lansarea unui astfel de automobil ar putea ajuta in viitor la diminuarea congestiei traficului rutier si reducerea numarului de accidente.
In prezent, pe soselele din intreaga lume mor anual 1,2 milioane de oameni, potrivit datelor Organizatiei Mondiale a Sanatatii.

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
si cind te gindesti cum un sofer conduce in traficul din bucuresti fara toate acele gadgeturi, si mai si da prioritate la pietoni daca sint pe zebra, sint atenti si la biciclisti, clacsoneaza pietonii care trec pe unde nu trebuie, injura pe cei care vor sa-i spele parbrizul cu apa cu nisip,...si pentru asta foloseste in mod esential numai cei doi ochi din dotare....
In plus e foarte probabil ca acele camere video sa nu se imbete si sa functioneze si cand tu esti pulbere la volan.
omu' de neandartal (sic): ai uitat sa spui ca tot dupa 4999980 de ani noi oamenii am inventat si calculatorul. deocamdata sint excesiv de rudimentare in comparatie cu ce poate face un sofer uman, chiar dupa citeva beri....
vasile, in calitate de caisa tra' sa't spun ca sclavia a fost desfintata chiar si la san francisco iar la volan ma descurc chiar binisor....
andi, cind o sa ai un calculator pe post de sofer, cineva o sa-ti programeze chiar si viata. ca sa traiesti nu trebuie decit sa urmezi instuctiunile....
lol-e, ce spui se face deja si fara calculatoare si as zice chiar binisor de eficient.....
si cum ziceam, sa ne fereasca sfintul ca vre-un calculator sa ne conduca masina. ala ne poate programa si viata si chiar moartea....norocul nostru ca inca sint ridicol de rudimentare....
http://robots.stanford.edu/papers.html
pe urma vin calitatile asociate masinii. te calibrezi pe tipul de masina, afli care este aderenta rotilor in functie de drum si de calitatea pneurilor. cind intri intr-o curba in viteza te calibrezi la echilibrul si stabilitatea masinii pe care o conduci. in trafic intelegi mai repede sau mai incet ce fel de masini si ce fel de soferi ai in fata, incerci sa afli daca ai de-a face cu un teribilist cu masina buna, sau teribilist cu masina proasta, daca ai in fata un sofer prudent sau neexperimentat, daca are reactii normale sau anormale, la intersectii chiar cind ai prioritate te asiguri..... este o lista foarte lunga de operatii care sint facute de un sofer in fractiuni de secunda si nu vad ca in viitorul previzibil sa vedem masini conduse de calculatoare decit pe situatii foarte particulare.
de exemplu in america soferii sint toti la fel iar autostrazile deasemenea iar asta nu este situatia normala.....
argumentul decisiv contra conducerii masinii de catre calculator este reducerea atentiei soferului....
avem deja masini mai procopsite care au senzor pentru prezenta unei alte masini in unghiul mort al soferului. aceasta chestie este deja periculoasa deoarece in felul acesta soferul nu mai ia in consideratie toate masinile din jur, bazindu-se pe senzor.... eu, de exemplu, sint atent la absolut toate masinile si anticipez pozitia fiecareia chiar daca nu o vad. si nu fac nici o manevra pina nu identific pozitia fiecarei masini din jur.... senzorul de prezenta iti reduce atentia la astfel de asigurari....
nu cred ca in viitorul apropiat calculatoarele vor putea conduce vreo masina in situatii reale. o sa stim asta atunci cind acele calculatoare se vor servi doar de ceva camere de televiziune....